Gjest Strutsen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei! Hadde et innlegg tidligere ang. en bruddskade. Har nå gått i skytteltrafikk en stund mellom røntgen-avdeling og ortopedisk poliklinikk.. Gikk en uke fra beinet knakk til det ble reponert og gipset. Har nå gått litt over en uke med gips, og skal gå i to uker til mente ortopeden. Slapp heldigvis pinne-fiksering. Beinene ligger ikke rotert og virker å ha en bra anleggsflate. Hva vil dette beinet tåle etter at jeg får av gipsen? Regner jo med at styrken i hånden ikke er all verden, men er det risiko for å kunne knekke opp bruddet igjen? Har fått henvisning til ergoterapeut når gipsen er tatt av. Hva er det ergoterapeuten kan gjøre? Trodde de drev mest på med hjelpemidler jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Et slikt brudd i hånden som du beskriver som er gipset og hvor det er god og stabil kontakt mellom bruddendene pleier å være grodd bra etter 4-6 uker. Etter at gipsen er fjernet pleier bevegelighet i håndleddet å være dårlig og muskelstyrken er svakere enn tidligere. Raskest kommer man seg når man bruker tid til opptrening hos fysioterapeut. Hva ergoterapeuten skal gjøre er jeg også spørrende om. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.