pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg lurer på om det går an å feste panelgardiner til vanlig gardinstang, eller må jeg kjøpe nye stenger også? Jeg tenkte at om de kan festes til de stengene jeg har, så kan jeg ha et tynt gjennomsiktig gardin bak det hele. Noen som vet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Det kommer jo an på hvordan panellengdene er oppe. Noen har løpegang, andre festes med borrelås. Men den løpegangen er smal, for smal for en vanlig gardinstang vil jeg tro. Men har du symaskin så fikser du jo det på noen minutter. ) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Som Lillemus sier kommer det helt an på hvordan de ser ut oppe... Det varierer fra gardin til gardin - men du kan sikkert "snekre" det til litt på egenhånd? 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Det kommer jo an på hvordan panellengdene er oppe. Noen har løpegang, andre festes med borrelås. Men den løpegangen er smal, for smal for en vanlig gardinstang vil jeg tro. Men har du symaskin så fikser du jo det på noen minutter. ) Jeg tenkte på slike som henger i en smal stang og som festes til gardinstangen. Er usikker på om disse må ha stang med hull eller om de kun henger over stangen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Som Lillemus sier kommer det helt an på hvordan de ser ut oppe... Det varierer fra gardin til gardin - men du kan sikkert "snekre" det til litt på egenhånd? Jeg får ta en kikkerunde. Jeg trodde alle panelgardiner var like oppe, men forstår at de nok ikke er det lengre Jeg vil slippe å ha to stenger, så dette vil jeg finne ut. Håper at de små bare kan "klikkes" på. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg får ta en kikkerunde. Jeg trodde alle panelgardiner var like oppe, men forstår at de nok ikke er det lengre Jeg vil slippe å ha to stenger, så dette vil jeg finne ut. Håper at de små bare kan "klikkes" på. Skal du skyve på dem? Eller skal du ha dem hengende på ett sted? Hvis du skal ha dem på ett sted, så kan du jo bare feste dem med borrelås på de andre gardinene, eller vinduskarmen kanskje? 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Skal du skyve på dem? Eller skal du ha dem hengende på ett sted? Hvis du skal ha dem på ett sted, så kan du jo bare feste dem med borrelås på de andre gardinene, eller vinduskarmen kanskje? Jeg tenkte de skulle henge på et sted fast, men jeg finner ikke det jeg troddefantes. Finner bare denne som skal tres på stangen. http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=16529&productId=175976&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dpanelgradiner%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1 Men takk for hjelp 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg tenkte på slike som henger i en smal stang og som festes til gardinstangen. Er usikker på om disse må ha stang med hull eller om de kun henger over stangen. Stang med hull?! Hva er det? 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Stang med hull?! Hva er det? Jeg trodde de små stengene som holder panelgardinen skulle festes i hull. Ser at det heller kanskje bare er slike man kan tre inn på gardinstangen. Så da kan jeg nok ikke bare feste panelgardinen utenpå et tynt gardin slik som jeg tenkte. Håpet på en klikk-løsning jeg. Finner nok ut av det. Takk for innspill! 0 Siter
fargeklatten Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Det finnes små stenger som henges over eksisterende stenger som ikke må være for tykke. Kirsch har dette i sitt sortiment og fåes hos alle ledende gardinforretninger med stort utvalg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Det finnes små stenger som henges over eksisterende stenger som ikke må være for tykke. Kirsch har dette i sitt sortiment og fåes hos alle ledende gardinforretninger med stort utvalg. takk skal du ha 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg trodde de små stengene som holder panelgardinen skulle festes i hull. Ser at det heller kanskje bare er slike man kan tre inn på gardinstangen. Så da kan jeg nok ikke bare feste panelgardinen utenpå et tynt gardin slik som jeg tenkte. Håpet på en klikk-løsning jeg. Finner nok ut av det. Takk for innspill! Det er vel egne stenger til panelene og så er det eget oppheng på stengene på hver lengde, de henger jo ikke fast, men kan skyves frem og tilbake. Om du skal kombinere tror jeg (merk: tror!) du må ha dobbelt med stenger, du kan ikke henger paneler og vanlige gardiner på samme stang. 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Det er vel egne stenger til panelene og så er det eget oppheng på stengene på hver lengde, de henger jo ikke fast, men kan skyves frem og tilbake. Om du skal kombinere tror jeg (merk: tror!) du må ha dobbelt med stenger, du kan ikke henger paneler og vanlige gardiner på samme stang. ''du kan ikke henger paneler og vanlige gardiner på samme stang.'' Det var det jeg hadde lyst til. Ok, da får jeg tenke ut noe nytt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.