Gå til innhold

apropos gardiner og persienner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to vinduer som jeg har lurt på å "forlenge" (visuelt) ved hjelp av tre-persienner som festes øverst på veggen (dvs en meter over vinduet) og henger ned såvidt over vinduet, slik at man får inntrykk av at vinduet går helt opp til taket.

Så lurte jeg på om dette er mulig på noen måte med gardiiner eller panelgardiner isteden (og om det vil bli pent)?

Noen ideer?

Skrevet

Skal det se ut i det hele tatt med gardiner må de være helt sammen i feltet over vinduet og det er kanskje vanskelig å få det pent?

Gjest Aimabel
Skrevet

Persienner over vinduet ser sikkert ok ut når de er trukket opp, men når du trekker den ned så vil jo veggen synes bak.

Skrevet

Persienner over vinduet ser sikkert ok ut når de er trukket opp, men når du trekker den ned så vil jo veggen synes bak.

Det har du helt rett i, det har jeg ikke tenkt på. Men jeg så det i et sånt interiørmagasin, det var et triks for å se vinduet til å se høyere ut - men kanskje jeg misforstå hvordan?

Kanskje det er bedre med en gardin på hver side og så en kappe øverst da (som kan begynne et godt stykke over vinduet)? Eller er kapper helt ut? Forresten så har jeg nok mest lyst på persienner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...