Helmi Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Før fikk man navn når man ble døpt. Ved en dåg i 1962 ble valg av navn livlig diskutert i bilen på vei til kirken. Så barnet kunne umulig a fått navn før. Du sier det jo selv: _før_ i tiden var det slik.Det bestrider jeg på ingen måte. Men idag er ikke dette praksisen. 0 Siter
Helmi Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Men herregud da... Jeg skulle bare vite hva barnets fulle navn ble, og jeg regnet med de oppga det ved dåpen. Alternativt kan man kanskje ringe folkeregisteret eller noe? Men det var dette jeg kom på i farten. Dessuten mener jeg å ha hørt dem spørre "hva skal barnet hete"... ''Dessuten mener jeg å ha hørt dem spørre "hva skal barnet hete"...'' Hehe. Du får høre bedre etter neste gang du er i kirken 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Men herregud da... Jeg skulle bare vite hva barnets fulle navn ble, og jeg regnet med de oppga det ved dåpen. Alternativt kan man kanskje ringe folkeregisteret eller noe? Men det var dette jeg kom på i farten. Dessuten mener jeg å ha hørt dem spørre "hva skal barnet hete"... ''Dessuten mener jeg å ha hørt dem spørre "hva skal barnet hete"...'' Det sluttet de med for lenge siden, da det kom ny liturgi for en 30 år siden, omtrent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.