Gå til innhold

Å bli bibliotekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir man bibliotekar? Må man ha utdannelse?

Gjest psidolido
Skrevet

Du tror kanskje at jobben til en bibliotekar består i å finne bøker i hyllene, sette på plass igjen og registere utlån/innlevering.

Mange den yrkesgruppen har utdannelse på masternivå.

Skrevet

Er ikke det en egen høyskoleutdannelse tro? Innbiller meg at den er treårig. Men du kan jo jobbe på bibliotek uten å være bibliotekar, da.

Gjest bra yrke men
Skrevet

Ja det er en lang og grundig utdannelse. Kunne hatt lyst til å omskolert meg og tatt den selv. Grunnen til at jeg ikke gjør det, er at det er så og si umulig å få jobb som bibliotekar. Bibliotekene må innskrenke mer og mer, og mange biblioteker legges ned. Så det går mange arbeidsledige bibliotekarer rundt.

Skrevet

Du tror kanskje at jobben til en bibliotekar består i å finne bøker i hyllene, sette på plass igjen og registere utlån/innlevering.

Mange den yrkesgruppen har utdannelse på masternivå.

Du kan ta mastergrad i bibliotek, ja. Men du blir bibliotekar ved å ta utdannelsen på bachelor-nivå. :-)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det er mulig å få jobb på et bibliotek uten å være bibliotekar også, men siden arbeidsmarkedet er såpass stramt er nok ikke det for enkelt det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...