Gjest biblio Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Hvordan blir man bibliotekar? Må man ha utdannelse? 0 Siter
Gjest psidolido Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Du tror kanskje at jobben til en bibliotekar består i å finne bøker i hyllene, sette på plass igjen og registere utlån/innlevering. Mange den yrkesgruppen har utdannelse på masternivå. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Er ikke det en egen høyskoleutdannelse tro? Innbiller meg at den er treårig. Men du kan jo jobbe på bibliotek uten å være bibliotekar, da. 0 Siter
Kalevala Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Utdannelse må man ha, ja. http://www.jbi.hio.no/bibin/rekruttering/ 0 Siter
Gjest bra yrke men Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Ja det er en lang og grundig utdannelse. Kunne hatt lyst til å omskolert meg og tatt den selv. Grunnen til at jeg ikke gjør det, er at det er så og si umulig å få jobb som bibliotekar. Bibliotekene må innskrenke mer og mer, og mange biblioteker legges ned. Så det går mange arbeidsledige bibliotekarer rundt. 0 Siter
Helmi Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jepp. Bibliotekarene har en god og krevende utdannelse. 0 Siter
flowy Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Du tror kanskje at jobben til en bibliotekar består i å finne bøker i hyllene, sette på plass igjen og registere utlån/innlevering. Mange den yrkesgruppen har utdannelse på masternivå. Du kan ta mastergrad i bibliotek, ja. Men du blir bibliotekar ved å ta utdannelsen på bachelor-nivå. :-) 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Det er mulig å få jobb på et bibliotek uten å være bibliotekar også, men siden arbeidsmarkedet er såpass stramt er nok ikke det for enkelt det heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.