Gå til innhold

To skader samtidig på bil

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig bilfører
Skrevet

Hvis en bil har blitt påkjørt bakfra, og rekker å bli påkjørt en gang til før den er reparert, får en igjen noe på forsikringen andre gang da? Siden det allerede er en skade der? Litt urettferidig om den som kjørte på andre gang slipper unna på en måte.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hvis skaden er taksert første gang så får du det.Og også annen gang med mindre du har gjort din plikt å skrevet et skadeskjema som følger i hver bil.Har du ikke gjort dette er skade nr 2 veldig vanskelig å taksere og sette verdi på iog med at det er motparten(skadevolder) sitt forsikringselskap som skal betale regningen.Men som regel løser det seg hvis du har skrevet skademelding for begge skadene.

Gjest uheldig bilfører
Skrevet

Hvis skaden er taksert første gang så får du det.Og også annen gang med mindre du har gjort din plikt å skrevet et skadeskjema som følger i hver bil.Har du ikke gjort dette er skade nr 2 veldig vanskelig å taksere og sette verdi på iog med at det er motparten(skadevolder) sitt forsikringselskap som skal betale regningen.Men som regel løser det seg hvis du har skrevet skademelding for begge skadene.

Det ble skadet skademelding første gangen, og taksert. Bilen ble kondemnert, men jeg beholdt den, den var jo fullt kjørbar. Det er denne kondemneringen som uroer meg, for jeg kan vel ikke få betalt for bilden to ganger?

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Det ble skadet skademelding første gangen, og taksert. Bilen ble kondemnert, men jeg beholdt den, den var jo fullt kjørbar. Det er denne kondemneringen som uroer meg, for jeg kan vel ikke få betalt for bilden to ganger?

Hvis bilen din ble kondemnert 1ste gang skulle den vært tatt ut av trafikken.Altså ikke kjørbar og trafikksikker.Har du fortsatt å kjøre med skilt uten å vite skal du være veldig glad for at du ikke hadde skylden i et uhell for du har som sjåfør en undesøkelsesplikt til å forevisse deg om at bilen din er i forskriftemssig teknisk stand. Skjønner du tegninga her? Hadde du kjørt ned et barn som ble handikapped hadde du sittet med milliongjeld for resten av livet!

Jeg hadde gjort denne andre karen som smalt inni deg bakfra en hyggelig tjeneste og gitt ham en rimelig pris på håndbetaling for umaken! Har du fortalt ham at du også akkurat har fått en i rumpa på bilen og at bilen er kondemnert så stiller du svakt hvis det er noen omdreininger i pappen hans.

Selg bilen som delebil avhengig hva slags bil det er eller kjør til et hoggeri. Ta imot pengene for bilen og vær glad for at det ikke ble personskade den 2 gangen! Bilen skulle nemlig ikke vært på veien.

Gjest uheldig bilfører
Skrevet

Hvis bilen din ble kondemnert 1ste gang skulle den vært tatt ut av trafikken.Altså ikke kjørbar og trafikksikker.Har du fortsatt å kjøre med skilt uten å vite skal du være veldig glad for at du ikke hadde skylden i et uhell for du har som sjåfør en undesøkelsesplikt til å forevisse deg om at bilen din er i forskriftemssig teknisk stand. Skjønner du tegninga her? Hadde du kjørt ned et barn som ble handikapped hadde du sittet med milliongjeld for resten av livet!

Jeg hadde gjort denne andre karen som smalt inni deg bakfra en hyggelig tjeneste og gitt ham en rimelig pris på håndbetaling for umaken! Har du fortalt ham at du også akkurat har fått en i rumpa på bilen og at bilen er kondemnert så stiller du svakt hvis det er noen omdreininger i pappen hans.

Selg bilen som delebil avhengig hva slags bil det er eller kjør til et hoggeri. Ta imot pengene for bilen og vær glad for at det ikke ble personskade den 2 gangen! Bilen skulle nemlig ikke vært på veien.

Joda, bilen er fullt kjørbar. Kondemnering er ikke lik ukjørbar. Men gamle biler trenger ikke få store skaden før det ikke lønner seg å reparere fordi skaden koster mer enn bilen. Er bare fangeren som er sprukket og en liten bulk i bakluka. Altså ikke trafikkfarlig eller ukjørbar. Den kondemneres såkalt fordi forsikringsselskapet ikke vurderer det som lønnssomt å reparere, det vil jo koste dem mer enn det bilen er verdt. Jeg fikkk da pengene, og "vraket" som jeg da kan gjøre som jeg vil med Fikse eller vrake, eller selge. Hvis bilen ikke er kjørbar får man ikke lov å beholde "vraket".

Men hva da når man får en ny skade?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...