Gjest J.R.-07 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Jeg vurderer og kjøpe en lysterapi lampe. Har lest masse positevt om disse på nettet. Og jeg trenger mer energi og bedre konsentrasjon. Er der noen her inne i forum som har prøvd en slik lampe,er litt nysgjerreig? Noen merke dere vil anbefale ?Hvor dyr bør den være? Og ikke minst hva er grunnen til at dere bruker den og hjelper den? Takknemlig for svar:) 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Fikk lyst å kjøpe den selv! En Fyr jeg kjenner...bruker den i Mørketiden...p.g-a Mørkedepresjoner og for å komme seg tidligere opp om morgen. Funker visst veldig bra ! 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Fikk lyst å kjøpe den selv! En Fyr jeg kjenner...bruker den i Mørketiden...p.g-a Mørkedepresjoner og for å komme seg tidligere opp om morgen. Funker visst veldig bra ! Tror vi må kjøpe jeg:). Høres i hvertfall veldig bra ut. 0 Siter
villbringebær Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Prøvde en lyslampe i noen uker i desember. Tror den hjalp, på den måten at jeg fikk noe mer energi, og ikke ble så forskrekkelig trøtt hver ettermiddag/kveld! "Problemet" er at man helst skal bruke en slik lampe i 8-9-tida om mårran. Jeg hadde ikke sjangs til å sette meg ned å bruke den på det tidspunktet, for da er jeg jo på jobb!... Endte dermed opp med å gi fra meg lampa igjen, for jeg måtte opp 5.30 hvis jeg skulle ha tid til å sitte foran lampa en halvtimes tid før jobb!... Og da blei litt av poenget borte, i.o.m.at jeg da mista nattesøvn... 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Tror vi må kjøpe jeg:). Høres i hvertfall veldig bra ut. yes! har tenkt på det! :-) det finnes flere typer lyslamper.Og de skal vel egentlig kun brukes om morgen.En type går automatisk på en halvtime før du står opp..f.e.k.s Lyset kommer på sakte og blir sterkere etterhvert.Når ca halvtimen er gått...er du spretten som bare det og gir deg masse Energi ..samtidig. Eller...du bruker den..ved Frokostbordet...mens du leser din morgenavis:-) ca en halv time! Tror de ligger på ca 2000,- 0 Siter
Flaxseed Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Prøvde en lyslampe i noen uker i desember. Tror den hjalp, på den måten at jeg fikk noe mer energi, og ikke ble så forskrekkelig trøtt hver ettermiddag/kveld! "Problemet" er at man helst skal bruke en slik lampe i 8-9-tida om mårran. Jeg hadde ikke sjangs til å sette meg ned å bruke den på det tidspunktet, for da er jeg jo på jobb!... Endte dermed opp med å gi fra meg lampa igjen, for jeg måtte opp 5.30 hvis jeg skulle ha tid til å sitte foran lampa en halvtimes tid før jobb!... Og da blei litt av poenget borte, i.o.m.at jeg da mista nattesøvn... Hehe det er den dummeste unnskyldingen jeg har hørt. Så fikk du heller legge deg litt tidligere da! 0 Siter
Flaxseed Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Det er effektiv ja, men det som er så surt er at de er så dyre. Det er klart at de som selger de utnytter de som har behov for en slik lampe. I USA kan du kjøpe fullspektrumspærer til en slikk og ingenting. Her koster de en formue. 0 Siter
villbringebær Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Hehe det er den dummeste unnskyldingen jeg har hørt. Så fikk du heller legge deg litt tidligere da! Javel... 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Prøvde en lyslampe i noen uker i desember. Tror den hjalp, på den måten at jeg fikk noe mer energi, og ikke ble så forskrekkelig trøtt hver ettermiddag/kveld! "Problemet" er at man helst skal bruke en slik lampe i 8-9-tida om mårran. Jeg hadde ikke sjangs til å sette meg ned å bruke den på det tidspunktet, for da er jeg jo på jobb!... Endte dermed opp med å gi fra meg lampa igjen, for jeg måtte opp 5.30 hvis jeg skulle ha tid til å sitte foran lampa en halvtimes tid før jobb!... Og da blei litt av poenget borte, i.o.m.at jeg da mista nattesøvn... Forstår godt at hele vitsen er borte viss du må stå opp kl 5.30. Det er jo nesten "midt på natta":) 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 yes! har tenkt på det! :-) det finnes flere typer lyslamper.Og de skal vel egentlig kun brukes om morgen.En type går automatisk på en halvtime før du står opp..f.e.k.s Lyset kommer på sakte og blir sterkere etterhvert.Når ca halvtimen er gått...er du spretten som bare det og gir deg masse Energi ..samtidig. Eller...du bruker den..ved Frokostbordet...mens du leser din morgenavis:-) ca en halv time! Tror de ligger på ca 2000,- Fant en Rondo lampe på nettet til halv pris kr 1195.-,så nå har jeg bestillt den. Har hørt at de skal være ok.Spennende. 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Det er effektiv ja, men det som er så surt er at de er så dyre. Det er klart at de som selger de utnytter de som har behov for en slik lampe. I USA kan du kjøpe fullspektrumspærer til en slikk og ingenting. Her koster de en formue. Skulle nok ha vært en tur til USA:) 0 Siter
villbringebær Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Forstår godt at hele vitsen er borte viss du må stå opp kl 5.30. Det er jo nesten "midt på natta":) For en som sliter med søvnproblemer fra før + har et barn som vekker en kl.6 og ikke lar en sitte foran noen lyslampe... ja, da er 5.30 "midt på natta"! 0 Siter
Femma Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 yes! har tenkt på det! :-) det finnes flere typer lyslamper.Og de skal vel egentlig kun brukes om morgen.En type går automatisk på en halvtime før du står opp..f.e.k.s Lyset kommer på sakte og blir sterkere etterhvert.Når ca halvtimen er gått...er du spretten som bare det og gir deg masse Energi ..samtidig. Eller...du bruker den..ved Frokostbordet...mens du leser din morgenavis:-) ca en halv time! Tror de ligger på ca 2000,- de oppvåkningslampene har visst ikke nok Lux til å kunne hjele til ved søvnforstyrrelser. Til å hjelpe med det, må de visst ha minst 10 000 Lux. Jeg har sånn "oppvåkningslampe, merket ikke store forskjellen. Har nå fått i hus ei lampe som gir 10 000 Lux, brukt den vel 1 uke. Skal egentlig bruke den minst 30 min, men det kan jeg aldri rekke, med hund som skal ut, og jobb som starter kl. 7 (midt på natta) Og se nøye, postet innlegget ganske tidlig på morran. Det vil si, jeg er våken på denne tiden, og det på en lørdag, det er ikke "normalt" til å være meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.