Gå til innhold

Skal en anmelde ungdommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går skulle jeg på butikken. Da jeg kom dit så jeg plutselig min datter på 14 bli banket opp av en annen jente som er 17 år. Jeg så også at min datter ikke hadde en sjans å ta tilbake da denne jenta er stor kraftig og fremstår som en gutt i følge andre. Jeg reagerte straks, gikk bort og tok jenta fysisk bort med min kraft for å få slutt på dette. Spurte henne om hva hun holdt på med, da sa hun at jeg skulle stikke av/reise til hel..... og spyttet på meg. Jeg var sjokkert og sint av det hele.

Datteren min sier at hun ante fred og ingen fare så ble hun angrepet. Hun tror det har med noe jentesnakk å gjøre (kanskje baktaling). Jeg mener at uansett prat har ikke den andre jenta lov å benytte slik vold ovenfor min datter. Datteren min har flere blåmerker etter episoden.

Så hva gjør vi nå? anmelder dette til politiet? hva gjør i så fall politiet? en hører jo om saker som blir henlagt...og da kan kanskje denne jenta som utøver vold bli enda verre? hvis hun får en form for "medhold".

Skrevet

Ja, dette vil jeg helt klart si er en politisak. Men det går jo an å ta kontakt med andre først, kjenner du foreldrene? Du kan jo ta kontakt med dem først, og høre hva de mener om episoden, og gjøre det klart at dersom de ikke sanksjonerer, vil du melde det til politiet! Kanskje? Vanskelig sak, men viktig å ta tak i!

mener

Gjest går ikke an !
Skrevet

Hadde garantert anmeldt forholdet.

Skrevet

Ja, dette vil jeg helt klart si er en politisak. Men det går jo an å ta kontakt med andre først, kjenner du foreldrene? Du kan jo ta kontakt med dem først, og høre hva de mener om episoden, og gjøre det klart at dersom de ikke sanksjonerer, vil du melde det til politiet! Kanskje? Vanskelig sak, men viktig å ta tak i!

mener

Har snakket med foreldrene til denne jenta. De virket ikke veldig i møtekommende og sa hun skulle snakke med sin datter, fordi det kunne jo være at hun hadde en grunn.

Skrevet

Har snakket med foreldrene til denne jenta. De virket ikke veldig i møtekommende og sa hun skulle snakke med sin datter, fordi det kunne jo være at hun hadde en grunn.

Finnes vel ikke noen "god grunn" til å banke en som er yngre enn seg... Eller banke noen overhodet! Snakk med din egen jente og hør hva HUN ønsker, vi hadde en episode i fjor hvor sønnen min ble lagt i bakken av en russegutt, jeg var SÅ klar på å gå til politiet, men gutten min ville ikke det, så da gjorde vi ikke det. Men vi tok kontakt med skolen, som heldigvis tok det på alvor og ordnet opp.

mvh

Skrevet

Anmeld! Jeg ble selv slått ned som 14-åring av en jevnaldrende jente og anmeldte henne for det. Om det ble gjort noe tviler jeg på, men om hun fikk en plett på rullebladet sitt så er det helt greit for meg. Hun har aldri vært helt god.

Skrevet

Jenta på 17 trenger sikkert oppfølging, så noe må gjøres for at det ikke skal utarte seg. Ta affære!

Skrevet

Hadde helt klart anmeldt! En grunn??? Man har da ikke grunn til å banke andre uansett.. og i hvert fall ikke spytte på deg! Tror det er like mye problemer med foreldra her som med jenta, nei la de få seg en smekk og anmeld.

Gjest LaSerena
Skrevet

Herre gud for en holdnig de foreldrene har!!!! Kunne hende hun hadde en grunn??? Til å banke en som er mindre enn seg, eller i det hele tatt være voldelig mot andre. Og spytte på en voksen???? Slik oppførsel er ikke akseptabel i det hele tatt. Jeg hadde anmeldt dette uten tvil! Skulle noe mer skje utover din datter så hadde jeg fortsatt å anmelde og tatt alle midler i bruk for at dette skal få konsekvenser for den voldlige jenta og hennes lamme foreldre!

Denne jenta må tydligvis stoppes, hun kan da ikke fortsette slik mot din datter og eventuelle andre etter henne.

Ring barnevernet også, dette er tydligvis en sak for de.

Skrevet

Ja, dette hadde jeg anmeldt.

Da sender du hvertfall signaler til denne jenta om at dere ikke tolererer slik oppførsel.Polititet tar sikkert enn prat med henne, så kan hun få seg en støkk.

Håper det går greit med jenten din.

Skrevet

Du må anmelde det med en gang (før blåmerkene forsvinner), gå gjerne også til lege slik at han kan få registrert/protokollført skadene og ta eventuelle bilder av blåmerkene om ikkje politiet eller legen gjør det.

Fysisk vold er uakseptabelt uansett "grunn", så her er mora tydeligvis også på "bærtur" så derfor må nok politi, skole og barnevern ordne opp når mora svikter.

Hva med jenta sin far?

Skrevet

Herre gud for en holdnig de foreldrene har!!!! Kunne hende hun hadde en grunn??? Til å banke en som er mindre enn seg, eller i det hele tatt være voldelig mot andre. Og spytte på en voksen???? Slik oppførsel er ikke akseptabel i det hele tatt. Jeg hadde anmeldt dette uten tvil! Skulle noe mer skje utover din datter så hadde jeg fortsatt å anmelde og tatt alle midler i bruk for at dette skal få konsekvenser for den voldlige jenta og hennes lamme foreldre!

Denne jenta må tydligvis stoppes, hun kan da ikke fortsette slik mot din datter og eventuelle andre etter henne.

Ring barnevernet også, dette er tydligvis en sak for de.

Enig.

Skrevet

Anmeld!

Hun er 17 år og bør ta ansvar for sin egen handling.

Gjest sjokkerende holdninger
Skrevet

Anmelde + bekymringsmelding til barnevernet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...