Gå til innhold

Rød/sår rundt munnen-Gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har tørre, såre lepper for tiden og blitt mer og mer rød rundt munnen (ikke blemmer). Vanlig lypsyl virker ikke lenger. Har tenkt meg en tur på apoteket i dag. Noen som vet om noe som virker bra?

Skrevet

Blistex er det eneste som funker på tørre og såre lepper. Det er ihvertfall min erfaring.Lypsyl gjør ikke annet enn å smøre litt.

Skrevet

Blistex er det eneste som funker på tørre og såre lepper. Det er ihvertfall min erfaring.Lypsyl gjør ikke annet enn å smøre litt.

Da noterer jeg det navnet:)

Skrevet

Jeg var veldig mye plaget med rødhet/sår og sprukket hud rundt munnen da jeg var liten, mamma smurte meg alltid med Vitapan salve husker jeg. Virket veldig bra.

Skrevet

Da noterer jeg det navnet:)

Du får den i de fleste vanlige daglivarebutikker. :)

Skrevet

Vet ikke hvor gammel han er, men min på snart 4 snørrer og tørker/slikker seg rundt munnen ustanselig, og blir sår og rød. Men nekter å smøre seg, så krem må jeg kline på når han har sovnet. Bruker ulike kremer vi har hjemme, eks. A-Derma Exomega, Locobase eller en leppepomade jeg har kjøpt på Vita av merke JASON. Inneholder honning, kjempegod.

Skrevet

Locobase repair.

Enig den er knallgod! Har også Elizabeth Arden eight hour cream +lypsyl - de er hakket bedre enn repair - men akk, så dyre!

Skrevet

Enig den er knallgod! Har også Elizabeth Arden eight hour cream +lypsyl - de er hakket bedre enn repair - men akk, så dyre!

Eight Hour Cream er så utrolig oppskrytt. Den inneholder ingen pleiende stoffer heller, så man kan like godt bruke vaselin.

Skrevet

Eight Hour Cream er så utrolig oppskrytt. Den inneholder ingen pleiende stoffer heller, så man kan like godt bruke vaselin.

Vet i alle fall at den funker langt bedre enn vaselin på gutten min - så _noe_ må det være som funker med den :-)

Skrevet

Locobase repair.

Den hjelper ikke på hendene om han er ille, så han har ikke prøvd den rundt munnen, selv om vi har den hjemme.

Skrevet

Du får den i de fleste vanlige daglivarebutikker. :)

Takk:)

Skrevet

Jeg kjøpte Avene Cold Cream leppepomade på Apoteket. Et fantastisk produkt! Det er tilbud på den på Apotek1 nå. :-)

Skrevet

Jeg kjøpte Avene Cold Cream leppepomade på Apoteket. Et fantastisk produkt! Det er tilbud på den på Apotek1 nå. :-)

Ok, da noterer jeg den også. Tusen takk:)

Skrevet

Ja! Vi bruker Ceridal lipogel. Den er virkelig fantastisk. Helt nøytral - lukter eller smaker ingenting.

7-åringen bruker den v/såre eller røde lepper, som han alltid får om vinteren. Jeg bruker den på leppene og under nesa v/forkjølelse.

http://www.maaken.no/doc/wp/259

Kjøpes på apotek.

Ellers er jeg enig med den som skrev at Blistex/Lypsyl også hjelper godt, men de har en tendens til å forsvinne her i huset ;-) Tror de er for små.

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene her, men jeg kan varmt anbefale Eight Hour Creme fra Elizabeth Arden. Du får den i parfymerier som fører E. Arden. Veldig god "krem" som funker på det meste!

Skrevet

Det stemmer ikke! Har prøvd Eight Hour Creme på brannsår også og den virker veldig bra, i motsetning til vaselin.

AneM1365380603
Skrevet

Vi bruker Terra Cortril på ene datteren. Den tror jeg er på respet, men den gjør underverker i løpet av et par dager. Den eldste her blir ikke bare rød/tørr på leppene, men rundt hele munnen. Hun er i den alderen da det er krise å se slik ut ;)

Skrevet

Det stemmer ikke! Har prøvd Eight Hour Creme på brannsår også og den virker veldig bra, i motsetning til vaselin.

... men den inneholder fremdeles ingen pleiende ingredienser. Hovedingrediensen er petrolatum, det samme som i vaselin, og det trekker ikke inn i huden men blir liggende som et glatt lag utenpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...