Gjest Wita Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Sønnen min har tørre, såre lepper for tiden og blitt mer og mer rød rundt munnen (ikke blemmer). Vanlig lypsyl virker ikke lenger. Har tenkt meg en tur på apoteket i dag. Noen som vet om noe som virker bra? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Blistex er det eneste som funker på tørre og såre lepper. Det er ihvertfall min erfaring.Lypsyl gjør ikke annet enn å smøre litt. 0 Siter
ilaria Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Jeg bruker dette http://eu.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=56050&goChar=M Men du får ikke kjøpt det i norske butikker da.. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Blistex er det eneste som funker på tørre og såre lepper. Det er ihvertfall min erfaring.Lypsyl gjør ikke annet enn å smøre litt. Da noterer jeg det navnet:) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Jeg var veldig mye plaget med rødhet/sår og sprukket hud rundt munnen da jeg var liten, mamma smurte meg alltid med Vitapan salve husker jeg. Virket veldig bra. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Da noterer jeg det navnet:) Du får den i de fleste vanlige daglivarebutikker. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Vet ikke hvor gammel han er, men min på snart 4 snørrer og tørker/slikker seg rundt munnen ustanselig, og blir sår og rød. Men nekter å smøre seg, så krem må jeg kline på når han har sovnet. Bruker ulike kremer vi har hjemme, eks. A-Derma Exomega, Locobase eller en leppepomade jeg har kjøpt på Vita av merke JASON. Inneholder honning, kjempegod. 0 Siter
KaVa Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Locobase repair. Enig den er knallgod! Har også Elizabeth Arden eight hour cream +lypsyl - de er hakket bedre enn repair - men akk, så dyre! 0 Siter
ilaria Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Enig den er knallgod! Har også Elizabeth Arden eight hour cream +lypsyl - de er hakket bedre enn repair - men akk, så dyre! Eight Hour Cream er så utrolig oppskrytt. Den inneholder ingen pleiende stoffer heller, så man kan like godt bruke vaselin. 0 Siter
KaVa Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Eight Hour Cream er så utrolig oppskrytt. Den inneholder ingen pleiende stoffer heller, så man kan like godt bruke vaselin. Vet i alle fall at den funker langt bedre enn vaselin på gutten min - så _noe_ må det være som funker med den :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Locobase repair. Den hjelper ikke på hendene om han er ille, så han har ikke prøvd den rundt munnen, selv om vi har den hjemme. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Du får den i de fleste vanlige daglivarebutikker. Takk:) 0 Siter
flowy Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Jeg kjøpte Avene Cold Cream leppepomade på Apoteket. Et fantastisk produkt! Det er tilbud på den på Apotek1 nå. :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Jeg kjøpte Avene Cold Cream leppepomade på Apoteket. Et fantastisk produkt! Det er tilbud på den på Apotek1 nå. :-) Ok, da noterer jeg den også. Tusen takk:) 0 Siter
Kalevala Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Ja! Vi bruker Ceridal lipogel. Den er virkelig fantastisk. Helt nøytral - lukter eller smaker ingenting. 7-åringen bruker den v/såre eller røde lepper, som han alltid får om vinteren. Jeg bruker den på leppene og under nesa v/forkjølelse. http://www.maaken.no/doc/wp/259 Kjøpes på apotek. Ellers er jeg enig med den som skrev at Blistex/Lypsyl også hjelper godt, men de har en tendens til å forsvinne her i huset ;-) Tror de er for små. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Har ikke lest de andre svarene her, men jeg kan varmt anbefale Eight Hour Creme fra Elizabeth Arden. Du får den i parfymerier som fører E. Arden. Veldig god "krem" som funker på det meste! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Eight Hour Cream er så utrolig oppskrytt. Den inneholder ingen pleiende stoffer heller, så man kan like godt bruke vaselin. Det stemmer ikke! Har prøvd Eight Hour Creme på brannsår også og den virker veldig bra, i motsetning til vaselin. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Vi bruker Terra Cortril på ene datteren. Den tror jeg er på respet, men den gjør underverker i løpet av et par dager. Den eldste her blir ikke bare rød/tørr på leppene, men rundt hele munnen. Hun er i den alderen da det er krise å se slik ut 0 Siter
ilaria Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det stemmer ikke! Har prøvd Eight Hour Creme på brannsår også og den virker veldig bra, i motsetning til vaselin. ... men den inneholder fremdeles ingen pleiende ingredienser. Hovedingrediensen er petrolatum, det samme som i vaselin, og det trekker ikke inn i huden men blir liggende som et glatt lag utenpå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.