smurf78 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Går sjokolade og godteri gjennom tollen i Norge?? 0 Siter
smurf78 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Ehh og hvordan var tollreglene igjen? Hvis jeg kjøper noe som koster f.eks. 200.- + frakt, må jeg da betale moms, toll osv? Eller må totalbeløpet inkl. frakt være under 200.- for å slippe moms, toll? 0 Siter
citoyen Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Ehh og hvordan var tollreglene igjen? Hvis jeg kjøper noe som koster f.eks. 200.- + frakt, må jeg da betale moms, toll osv? Eller må totalbeløpet inkl. frakt være under 200.- for å slippe moms, toll? Frakt teller ikke med i toll/momsgrensen. Vær obs på at tollen bruker egne valutakurser, og at kursene gjelder den dagen pakken havner i tollen, ikke den dagen den er sendt eller betalt for. Så en pakke til like under 200 kan fort havne like over, hvis du er uheldig med svingning i valutakurs. 0 Siter
fresja Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 På sjokolade er det et par tilleggsavgifter i tillegg til moms og toll. Firmaet der jeg jobber har noen ganger måtte betale det på sjokolade ansatte har fått til jul fra leverandører. Dyre julepresanger! 0 Siter
thrist Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Ehh og hvordan var tollreglene igjen? Hvis jeg kjøper noe som koster f.eks. 200.- + frakt, må jeg da betale moms, toll osv? Eller må totalbeløpet inkl. frakt være under 200.- for å slippe moms, toll? Hvis du handler for under 200 kr blir porto IKKE tatt med i beregningen siden det da ikke blir mva å betale. Handler du for over 200 kr blir det også beregnet 25 % mva av porto - og du er straks over. I tillegg er tollgebyret tatt av posten nå, for handel under 1000 kr på hele 97 kr 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.