Gjest Jente31 Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1202555704' post='3801385] Det er skremmendes hvor mange som svindler, både trygd og andre ting, uten at de har noen kvaler med det. Jeg kan ikke forstå det, for jeg hadde ikke kunnet gjort noe slikt. Enig med deg. Det er ikke bare skremmende, men synd for de som virkelig trenger det :-( 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Tenkte det samme. For å se det fra en annen vinkel så mener jeg at helsevesenet og samfunnet generelt har noe å gjøre for sykemeldte. Det må legges mer til rette for dem som ikke klarer å gi 110%. Og folk sliter med å få behandlingen de trenger, dermed blir arbeidsuføre lenger enn nødvendig, og dermed har de enda mindre sjans for å komme seg tilbake. Psykisk syke bør få et variert tilbud, og om en pasient går til psykolog over lang tid uten at noe bedring synes, bør noe gjøres. Kvalitetssikring eller noe, pasienten bør tilbys flere muligheter, men det er ikke alltid tilfelle. Enig!Men det skjer jo ikke!Det offentlige har ikke gjort noe annet,enn å redusere på offentlige velferdsordninger! eTT AV VERDENS RIKESTE har ikke råd til noen ting! Det mest skremmende er allikevel...den store Korrupsjonen her til Lands. Spessiellt i toppen i Næringslivet...Rike Folk...som har penger nok fra..med gode Advokater...snyter de så godt de kan.Underslag og Gambling med offentlig midler,av respekterte kjente Personer! Hvilken Signaler gir dette til de unge? 0 Siter
Gjest vity Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Har de fortalt deg...at de jobber svart? Du er vel klar over...at uførstrygdede,etter ett år ,har lov å tjene 1 G ( 66.000.- KR? Ja jeg kjenner faktisk 5 trygdede som jobber svart. Og har hørt om flere. Jeg bor i et nabolag med veldig mange uføre. Vet også om det med en G 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Hun sier alt til meg, og hun er ikke så mye "psykisk syk" bare så det er sagt. Problemet hennes er at hun synes det er travelt å ha barn og en hverdag som krever husarbeid og leksehjelp med mer. Okei, skal ikke benekte at det finnes late mennesker. Veldig synd for det er de som er skyld i at så mange som virkelig ER syke ikke blir tatt på alvor. 0 Siter
tiliti Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Ja jeg kjenner faktisk 5 trygdede som jobber svart. Og har hørt om flere. Jeg bor i et nabolag med veldig mange uføre. Vet også om det med en G Nå skal jeg ikke si at det ikke finnes trygdesvindlere, det ville vært en latterlig påstand. Men når det gjelder å jobbe svart av og på, er det mye lettere enn å forsørge seg selv i hvitt arbeid uten trygdeordningen i bunn, når man bare kan jobbe i gode perioder og dermed er verdens mest ustabile arbeidskraft. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Snylting på samfunnet i form av misbruk av tryg har litt en utbredt måte å finansiere tilværelsen på. Det er lenge siden slik var en skam. Kanskje ikke så rart. For 2/3 av den lønna man har i 2008, har man større kjøpekraft og lever bedre enn man gjorde med full lønn for 15-20 år siden. Bare ta en tur på et større kjøpesenter en vanlig tirsdag formiddag. Fullt av biler og mange yngre folk ivrig opptatt med å bruke opp pengene som andre har tjent. Men hvorfor er det da så mange som går på trygd fordi arbeidsgivere ikke vil gi dem jobb. Kanskje vi skulle la alle de som ikke gidder å jobbe slippe og gi dem 8000 i mnd og gi jobben til dem som går på uføretrygd og ønsker seg jobb og få lønning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.