Gå til innhold

muskelspenninger og tøyning

Anbefalte innlegg

Gjest muskelspenninger
Skrevet

Er plaget med muskelspenninger og svimmelhet og har vært til flere behandlere uten resultat, klare ikke å løse på muskelspenningene.

I kveld har jeg strekt masse på hals, nakke, og skuldre. Feks bøyd og strekt hodet oppover og skuldrene ned, men også til sider osv. Føltes utrulig godt.

Er dette skadelig, synes bare det er rart at ingen av behandlerne har sagt noe om å tøye på denne måten

Aliza1365380759
Skrevet

Bare husk å ikke strekke for langt og fort, ellers risikerer du at nakken låser seg! :)

Gjest pink floyden
Skrevet

Gjør det rolig og forsiktig. Det er også øvelser som blir brukt i yoga.

Skrevet

Bare husk å ikke strekke for langt og fort, ellers risikerer du at nakken låser seg! :)

Jeg har strukket og sluppet, knepet og sluppet i alle de musklene jeg har, omtrent, i over ti år. Det har om ikke redda livet mitt, så i alle fall førligheten. Knipingen gjelder store muskler man får mye vondt i, som rumpemusklene, og de mellom skulderbladene.

Og ingen lege lærte meg det. Jeg samlet sammen viten fått av mange år med trening, og med flinke fysioterapeuter.

Jeg gjør det i hovedsak før jeg står opp, ca tre k varter, det første nærmest i halvsøvne. Så tar jeg to enkeltversjoner i løpet av dagen. Helt nydelig, og det blir lite ork når man har kjørt inn regelmessigheten og vanen.

Skrevet

Både fysioterapeut og kiropraktor gir meg tøyeøvelser og understreker hvor viktig det er å tøye, minst en gang for dagen og helst flere. Rart at ingen av dine behandlere har sagt noe om tøying.

Gjest muskelspenninger
Skrevet

Jeg har strukket og sluppet, knepet og sluppet i alle de musklene jeg har, omtrent, i over ti år. Det har om ikke redda livet mitt, så i alle fall førligheten. Knipingen gjelder store muskler man får mye vondt i, som rumpemusklene, og de mellom skulderbladene.

Og ingen lege lærte meg det. Jeg samlet sammen viten fått av mange år med trening, og med flinke fysioterapeuter.

Jeg gjør det i hovedsak før jeg står opp, ca tre k varter, det første nærmest i halvsøvne. Så tar jeg to enkeltversjoner i løpet av dagen. Helt nydelig, og det blir lite ork når man har kjørt inn regelmessigheten og vanen.

Hvilke øvelser gjør du mellom skulderbladene? tøyer du altså i senga før du står opp, må si du er flink

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...