Glajenta Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Det begynte med litt kløe nederst på bena, men utviklet seg ganske raskt til store deler av kroppen. Jeg fant ut at jeg i dagene før det begynte hadde spist mye is og youghurt. Jeg kuttet ut det og etter 3-4 dager ble eksemet borte. Nå kan jeg ikke ta en bit av en is før jeg begynner og klø. Det jeg lurer på er om hvilke stoffer som finnes i is og youghurt som man reagerer på som ikke finnes i vanlig melk? Jeg kan nemlig drikke vanlig melk fra kartongen. Mamma tåler heller ikke melk, kan det være arvelig og hva kan jeg gjøre med dette?Har ikke vært hos lege enda. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mett Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 En del mennesker tåler ikke den typen sukker som er i melk, laktose eller hva det nå heter. Men siden du kan drikke vanlig melk, er det kanskje noe anna du reagerer på. Hvilke is og youghurt spiser du? Kanskje du er allergisk mot jordbær eller noe anna som er i youghurt og iskrem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Hei Glajenta Dette spørsmålet kan du også stille under forum for allergi. Beskriv litt bedre hvilke typer yoghurt og is du spiste når kløen kom. Dersom du har en melkeproteinallergi bør du få store utslag når du drikker vanlig melk, noe som ikke skjer selv ved store inntak. Problemet er nok noe annet du har fått i deg eller vært i kontakt med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.