Gå til innhold

Hotell i Barcelona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har vært i Barcelona:

I hvilke område lønner det seg å bo? Jeg skal være der i tre dager. Det blir vel mest sightseeing og kanskje litt shopping. I alle hotellomtaler står det jo at det er sentralt og i nærheten av et eller annet, men jeg aner ingenting om hvor ting er i forhold til hverandre. Noen som har et hotell å anbefale?

Vi skal videre nedover til Valencia og Alicante. Noen som har erfaring med tog i Spania?

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg husker ikke hva hotellet vi bodde på het, men det lå rett i nærheten av La Rambla, og det vil jeg anbefale. La Rambla er hovedgata - masse butikker og restauranter. Og du kan gå til Casa Mila og Casa Batlo - to fantastiske bygninger! Og så kan du gå ned til stranda og akvariet. Ellers er det kort vei til T-bane og stoppene ligger ved severdighetene. God tur :-)

villbringebær
Skrevet

Jeg har god erfaring med tog i Spania... noe spesiellt du vil vite? Tognettet heter RENFE, her har du en link til internettsidene deres (på engelsk):

http://horarios.renfe.es/hir/ingles.html

Du må nesten være litt mer spesifikk i forhold til hva du trenger hjelp med når det gjelder tog...

Når det gjelder hotell i Barcelona er jeg enig med Aimabel at det er lurt å bo i nærheten av las Ramblas, da er du i gangavstand til det meste. Prøv å finne noe som ligger langt nede i las Ramblas da (retning stranda), hvis ikke kan du ende opp med å gå veldig mye.

Skrevet

Jeg har god erfaring med tog i Spania... noe spesiellt du vil vite? Tognettet heter RENFE, her har du en link til internettsidene deres (på engelsk):

http://horarios.renfe.es/hir/ingles.html

Du må nesten være litt mer spesifikk i forhold til hva du trenger hjelp med når det gjelder tog...

Når det gjelder hotell i Barcelona er jeg enig med Aimabel at det er lurt å bo i nærheten av las Ramblas, da er du i gangavstand til det meste. Prøv å finne noe som ligger langt nede i las Ramblas da (retning stranda), hvis ikke kan du ende opp med å gå veldig mye.

Vi skal besøke venner i Alicante. VI lurte derfor på å fly til Barcelona og være der et par dager. Så ta tog til Valencia og være der et par dager. Og til slutt tog til Alicante. Tenkte vi skulle prøve å få sett litt mer når vi først skal til Spania.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...