Gjest gudi Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Til dere som har vært i Barcelona: I hvilke område lønner det seg å bo? Jeg skal være der i tre dager. Det blir vel mest sightseeing og kanskje litt shopping. I alle hotellomtaler står det jo at det er sentralt og i nærheten av et eller annet, men jeg aner ingenting om hvor ting er i forhold til hverandre. Noen som har et hotell å anbefale? Vi skal videre nedover til Valencia og Alicante. Noen som har erfaring med tog i Spania? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Jeg husker ikke hva hotellet vi bodde på het, men det lå rett i nærheten av La Rambla, og det vil jeg anbefale. La Rambla er hovedgata - masse butikker og restauranter. Og du kan gå til Casa Mila og Casa Batlo - to fantastiske bygninger! Og så kan du gå ned til stranda og akvariet. Ellers er det kort vei til T-bane og stoppene ligger ved severdighetene. God tur :-) 0 Siter
villbringebær Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har god erfaring med tog i Spania... noe spesiellt du vil vite? Tognettet heter RENFE, her har du en link til internettsidene deres (på engelsk): http://horarios.renfe.es/hir/ingles.html Du må nesten være litt mer spesifikk i forhold til hva du trenger hjelp med når det gjelder tog... Når det gjelder hotell i Barcelona er jeg enig med Aimabel at det er lurt å bo i nærheten av las Ramblas, da er du i gangavstand til det meste. Prøv å finne noe som ligger langt nede i las Ramblas da (retning stranda), hvis ikke kan du ende opp med å gå veldig mye. 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har god erfaring med tog i Spania... noe spesiellt du vil vite? Tognettet heter RENFE, her har du en link til internettsidene deres (på engelsk): http://horarios.renfe.es/hir/ingles.html Du må nesten være litt mer spesifikk i forhold til hva du trenger hjelp med når det gjelder tog... Når det gjelder hotell i Barcelona er jeg enig med Aimabel at det er lurt å bo i nærheten av las Ramblas, da er du i gangavstand til det meste. Prøv å finne noe som ligger langt nede i las Ramblas da (retning stranda), hvis ikke kan du ende opp med å gå veldig mye. Vi skal besøke venner i Alicante. VI lurte derfor på å fly til Barcelona og være der et par dager. Så ta tog til Valencia og være der et par dager. Og til slutt tog til Alicante. Tenkte vi skulle prøve å få sett litt mer når vi først skal til Spania. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.