Gå til innhold

ADSL-leverandører og litt til

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen
Skrevet

Jeg skal flytte og trenger snarest å få installert en internett-tilgang i min nye leilighet.

Har kikket litt rundt på nettet, men jeg føler meg mer forvirra enn opplyst etterpå.

Av praktiske hensyn må det være trådløs oppkobling - dette fordi telefonkontakten befinner seg et sted i leiligheten som ville medføre en veeeeeldig lang kabel. Jeg har også to pc-er som jeg av og til linker sammen.

Jeg bruker mye nettet til diskusjonsforum, web-tv/streaming av musikk/musikkvideoer (les youtube hihi), nettradio, noe bildedeling, tjenester som nettbank, varekjøp, tidvis gnakse store mailer (vedlegg). Jeg regner ikke med jeg må ha den heftigste hastigeten, men det må være raskt nok til at ting jeg streamer IKKE hakker (forutsatt at det ikke er problemer på linja). Og.. Må man vite om telefonlinja man kobler seg på er analog eller digital? Hva har i tilfelle dette å si?

Her jeg nå bor deler jeg abonnement med de andre i huset, for vi er en familie som pr. nå. har nettverk sammen. Men nå skal jeg endelig få leid meg inn et annet sted enn en hybelleilighet hos foreldrene mine ;)

Så hva er rimeligst egt? Jeg trenger f.eks. ikke medfølgende sikkerhetsprogrammvare da jeg allerede har dette. I alle fall skulle jeg tro at Norton 360 er godt nok. Mailadresse har jeg jo forsåvidt også, men det skader ikke å ha to.

Kundeservicen må være til å stole på.

Dette ble mange spørsmål, men om dere bare gir noen hint om priser er det bra det :).

(også postet i dataforumet)

random1365380890
Skrevet

ADSL Mega 3100 309,- -> http://www.nextgentel.no/privat/priser/

Vil tro det skulle holde i massevis, de gir desidert mest for pengene så langt jeg vet, du har også bra uthastighet.

250,- (engangsbeløp) ekstra å du får trådløs ruter, det er ingen etableringsavgift.

Kundeservicen der var dårlig før (lang ventetid) men har blitt mye bedre.

Skrevet

Hvilke leverandører du har å velge mellom, hva de leverer og priser finner du på www.telepriser.no, velg bredbånd og deretter hvor du skal flytte. Så tar du kontakt med den leverandøren du synes er mest aktuell. Ring gjerne kundeservice i stedet for salg for å sjekke hvor lenge du må vente i telefonkø...

En drømmer alltid om raskere hastighet. Det er veldig subjektivt hva du føler er raskt nok, men for å streame så trenger du høyere hastighet enn det du trenger når du bare surfer. Sjekk hva slags hastighet du har i dag og bruk det som utgangspunkt.

Du kan også sjekke om du har mulighet for fiber eller Internett-adgang via kabel-TV-nettet dit du skal flytte, selv om det er en ADSL-leverandør du er ute etter.

Trådløst i bostedet får du til ved å kjøpe en trådløs router, f.eks. på Elkjøp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...