Gå til innhold

Å være depp er dyrt.........

Gjest Ja, fordi vi fotjener det

Anbefalte innlegg

Gjest Ja, fordi vi fotjener det
Skrevet

Å være smådeppa kan jammen være dyr, men det kan være sunt også :D

Jeg jobber fullt, trener tre ganger i uka, har hjem, hus, barn og en partner jeg er veldig glad i men som jeg ha hatt litt problemer med i det siste.

Vi driver å prøver å få orden på ting da riktignok men det tar jo litt tid og energi.

I helgen var barna borte og jeg hadde bestemt meg for å ha en lang handle- og terapilørdag i går. Det jeg fikk lyst på, det skulle jeg handle. Fordi jeg fortjener det ;D

Dagen begynte med å klippe håret, med en greit klipp og behandling med slettetang så fikk jeg en sveisen ny frisyre. Topp å begynne å smådeppa terapilørdag med.

Videre så tittet jeg på en del klær, noe gadd jeg prøve, annet ikke.

Jeg handlet inn diverse hårkurer og produkter til håret. Et par dvd filmer, en skrekkfilm til voksenkosekveld og en familifilm til våre filmkvelder (da smører vi f.eks. en haug gode rundstykker så sitter vi alle samlet og ser en artig film) Familiefilmen ble Rottatulie foresten..............eller hvordan det nå skrives.

Så raste jeg inn på G-Sport og fikk se............alle treningsapparater 30 prosent!!!!!!!!!

Det mentes at en skikkelig fin crosstrainer til 4000.- plutselig nå kostet 2800-...................................og siden jeg har hatt lyst på det en god stund så............................kjøpte jeg den og.

Så meldte min mann at han var på veg og jeg ba ham gå til den samme søte frisørfrøkna som jeg hadde brukt. (I bunn og grunn så hadde jeg tenkt meg lørdagen alene men jeg savnet jo litt å være med ham også, vi har hatt mang en koselig lørdagshandletur sammen) Etter at han hadde klippet seg så spiste vi noe mat og valset rundt og tittet. Handlet inn litt tøy og småting til morsdagen i dag. (han hadde lovet å ordne dette for ungene) og spiste italiensk is og tok en god kaffe.

På kvelden satt jeg sammen den spreke crosstraineren, vi så på film, tok en drink og hadde sex.

I dag er jeg småtrøtt men fornøyd. Gleder med til å våkne litt mer for da skal jeg på crosstraineren i en time. /Pleier alltid å stå en time i helga, det er godt. ) Så skal vi kose oss frem til ungene kommer hjem, bla. skal vi skjemme bort svigemor litt, og så skal vi kose oss med ungene her hjemme siden det er morsdag.

Et kjappt overblikk over gårsdagen kan fortelle meg at smådepp kan være veldig dyrt men også veldig sunt for kropp og sjel Og nå kan jeg kanskje også klare å få gått ned de to, tre kiloene jeg sliter med som ekstravekt etter røykslutt :D

Ønsker allt mødre en riktig god morsdag i dag.......fordi vi fortjener det.

Skrevet

Hmmm...???

Eg lurte veldig på dette innlegget må eg si.

Først trodde eg du bare ville provosere.

Så trodde eg du ville "håne" de som virkelig sliter med depresjon.

Deretter kom eg fram til at du ikkje er deprimert, men bare "rik" og bortskjemt! :)

Skrevet

Gratulerer med gårsdagen :-)

Jeg drev og kalkulerte mens jeg leste innlegget ditt, og trodde du skulle si hvor mye mindre det var på kontoen din på slutten av dagen...*s*

Skrevet

Hmmm...???

Deretter kom eg fram til at du ikkje er deprimert, men bare "rik" og bortskjemt! :)

Man trenger ikke være rik for å bruke mye penger på en slik dag. Dagen må bare være ganske kort tid etter lønningsdag, også må man ha evnen til å bruke mer enn man tjener...*s*

Gjest Ja, fordi vi fortjener det
Skrevet

Hmmm...???

Der har du tatt helt feil Geir. Jeg vet hva depresjon er, og jeg er ikke deprimert nå, men jeg har hatt ganske lange perioder med mye krav, stress og mas.

Jeg er ikke rik, men jeg jobber fullt og bruker ikke så mye penger på meg selv til vanlig, dette var en sånn "gå litt baluba dag" og det er vel ikke helt unormalt, er det?

Og når jeg skriver "kjøpe meg hva jeg vil" så mener jeg ikke en ny Ferrari eller bastu, men litt klær, noen unødvendige cd plater eller en..............crosstrainer til nesten 3000 kr.

Bortskjemt, *ler* du skulle bare visst hvor feil du tok. Uansett hva du vet eller ikke vet så kan det knappest kalles bortskjemt å spandere litt ting og tang på seg selv når en jobber fulle dager og tar vare på hus, hjem, unger og styr.

Skrevet

Gratulerer med gårsdagen :-)

Jeg drev og kalkulerte mens jeg leste innlegget ditt, og trodde du skulle si hvor mye mindre det var på kontoen din på slutten av dagen...*s*

He he, koselig å se at noen ikke tar innlegget feil opp Frosken, for det var ikke galt ment dette innlegget.

Men du er kvinne, så du kjenner vel sikkert til denne følelsen vi kan ha, dette behovet for å pusle litt mer med oss selv en dag eller to midt i hverddagens mas med hus, unger, rengjøring, jobb, stress og mas.

Jeg har ikke sjekket handlelappene ennå :D Tror ikke jeg skal gidde det heller.

Jeg jobber bare en vanlig betalt jobb så jeg er langt fra godt holden, men jeg bruker ikke så mye på meg selv sånn i hverddagen. Det jeg bruker er jo til mat og til unger.

Og dessuten, nå har jeg vært røykfri en del måneder så en kjapp regning på veg fra et kjøpsenter til et annet i går fortalte meg at det ene årets innmelding på treningssenter og crosstraineren var god under det jeg ville brukt på tobakk disse månedene.

Ha en fin morsdag Frosken :)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og du saa godt det er aa gjoere slike koseting, handle seg noe nytt, og bare kose seg :-)

Ja, dette fortjente du :-)

Ha en flott morsdag!

Skrevet

He he, koselig å se at noen ikke tar innlegget feil opp Frosken, for det var ikke galt ment dette innlegget.

Men du er kvinne, så du kjenner vel sikkert til denne følelsen vi kan ha, dette behovet for å pusle litt mer med oss selv en dag eller to midt i hverddagens mas med hus, unger, rengjøring, jobb, stress og mas.

Jeg har ikke sjekket handlelappene ennå :D Tror ikke jeg skal gidde det heller.

Jeg jobber bare en vanlig betalt jobb så jeg er langt fra godt holden, men jeg bruker ikke så mye på meg selv sånn i hverddagen. Det jeg bruker er jo til mat og til unger.

Og dessuten, nå har jeg vært røykfri en del måneder så en kjapp regning på veg fra et kjøpsenter til et annet i går fortalte meg at det ene årets innmelding på treningssenter og crosstraineren var god under det jeg ville brukt på tobakk disse månedene.

Ha en fin morsdag Frosken :)

Ingen grunn til å forsvare gårsdagens utskeielser! Tvert i mot, så tenker jeg at det å av og til unne seg en slik dag er en god ting. Det er lett å se på min kontoutskrift at jeg av og til legger min økonomiske fornuft litt til siden, og trøstekjøper i vilden sky. (Jeg har noen tanteunger som gjerne vil være sammen med meg på slike dager...*s*)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og du saa godt det er aa gjoere slike koseting, handle seg noe nytt, og bare kose seg :-)

Ja, dette fortjente du :-)

Ha en flott morsdag!

Tusen takk Angela26. Slike ting burde stressede, slitne, hardarbeidende mødre og kvinner gjøre mere. Jeg handler meg jo ikke så mye selv til vanlig, men ungene får jo alltid det de trenger.

Foresten så kom jeg til å tenkte på at den summen jeg har brukt på et års innmelding på treningssenter, og crosstraineren er langt under hva jeg har spart på de månedene som jeg nå har vært røykfri (syv månder)

Så selv med litt klær og hårstæsj på toppen så er det ikke så galt alikavel :D

Ha en riktig så fin dag selv du :)

Skrevet

Ingen grunn til å forsvare gårsdagens utskeielser! Tvert i mot, så tenker jeg at det å av og til unne seg en slik dag er en god ting. Det er lett å se på min kontoutskrift at jeg av og til legger min økonomiske fornuft litt til siden, og trøstekjøper i vilden sky. (Jeg har noen tanteunger som gjerne vil være sammen med meg på slike dager...*s*)

"Jeg har noen tanteunger som gjerne vil være sammen med meg på slike dager"

*ler* Kan jeg vel tenke meg :)

Det er deilig å være litt sprø på denne måten. Grunne til at jeg nok er litt "undskyldende" er at det nå først som godt voksen at jeg kan finne på å gjøre det.

Jeg har alltid vært forferdelig snusfornuftig og har aldri brukt mer penger enn nødvendig. Hadde min families økonomi som 16 åring.

Og nå, som snart 40 åring, med full jobb, unger, hus, mann, dyr, og familimedlemmer som krever sitt så var det veldig deilig å bare slippe seg løs og tenke på seg selv.

Det er første gangen i mitt liv at jeg var i sånn veldig mood som i går :)

Gjest Angela26
Skrevet

Tusen takk Angela26. Slike ting burde stressede, slitne, hardarbeidende mødre og kvinner gjøre mere. Jeg handler meg jo ikke så mye selv til vanlig, men ungene får jo alltid det de trenger.

Foresten så kom jeg til å tenkte på at den summen jeg har brukt på et års innmelding på treningssenter, og crosstraineren er langt under hva jeg har spart på de månedene som jeg nå har vært røykfri (syv månder)

Så selv med litt klær og hårstæsj på toppen så er det ikke så galt alikavel :D

Ha en riktig så fin dag selv du :)

Jeg roeyker ennaa, riktignok er det mye billigere med sigaretter her, enn i Norge, men man sparer helt klart masse penger paa roeykeslutt!

Dessuten saa synes jeg at man godt kan unne seg slike ting, uten aa faa daarlig samvittighet eller unnskylde seg til omgivelsene. Det er nemlig ingen som har noe med hva vi bruker pengene vaare paa!

Jeg har opplevd noe sjalusi skjoenner du, men proever aa heve meg over dem som tenker sitt paa at jeg shopper, eller bruker 4000,- paa hair extensions.( kanskje kan det ha noe med at det kun er mannen her i huset som er i arbeid, og jeg gaar hjemme og "driver dank"....)

Riktignok bruker heller ikke jeg masse penger paa meg selv - jeg er ikke kjoepegal, langt derifra. Men vi har mulighet til aa kjoepe oss noe innimellom, enten ved behov, eller bare for kosens skyld.

Hver enkelt har sin oekonomi, og lever deretter. Selv har jeg vokst opp i det man kan kalle fattigdom i Norge, og naa som jeg endelig har bedre oekonomi, saa nyter jeg det :-)

Skrevet

Høres ut som du hadde en fin dag i går. Jeg er helt sikker på at det var velfortjent.

Skrevet

Man trenger ikke være rik for å bruke mye penger på en slik dag. Dagen må bare være ganske kort tid etter lønningsdag, også må man ha evnen til å bruke mer enn man tjener...*s*

''''...man ha evnen til å bruke mer enn man tjener...*s*''''

Akkurat det kan eg ALT om, men som de sier i ordtaket: "etter den søte kløe, kommer den sure svie!"

Og den kommer gjerne via inkassobyråer, namsmannen og påfølgende gjeldsordning (vatn & brød i 5-7 år), det vet eg også mer enn ønskelig om...:)

Skrevet

Du er til og med en så god læremester at du har lært det bort til meg ;o)

Skrevet

Der har du tatt helt feil Geir. Jeg vet hva depresjon er, og jeg er ikke deprimert nå, men jeg har hatt ganske lange perioder med mye krav, stress og mas.

Jeg er ikke rik, men jeg jobber fullt og bruker ikke så mye penger på meg selv til vanlig, dette var en sånn "gå litt baluba dag" og det er vel ikke helt unormalt, er det?

Og når jeg skriver "kjøpe meg hva jeg vil" så mener jeg ikke en ny Ferrari eller bastu, men litt klær, noen unødvendige cd plater eller en..............crosstrainer til nesten 3000 kr.

Bortskjemt, *ler* du skulle bare visst hvor feil du tok. Uansett hva du vet eller ikke vet så kan det knappest kalles bortskjemt å spandere litt ting og tang på seg selv når en jobber fulle dager og tar vare på hus, hjem, unger og styr.

Greit så har du erfaring med depresjon.

Men eg reagerte på det som eg oppfatta som "er du deprimert, så bare gå på by`n og svi av tusenvis av kroner, så er alt i orden." holdningen i innlegget ditt, jamfør overskriften din...

''''Jeg er ikke rik, men jeg jobber fullt og bruker ikke så mye penger på meg selv til vanlig, dette var en sånn "gå litt baluba dag" og det er vel ikke helt unormalt, er det?''''

Unormalt? Tja, ka vet eg.

For meg så er det både "unormalt" og umulig å gå økonomisk baluba, og det har det vært i 10 år no (minst), pga. dårlig økonomi.

Eg jobber også 100%, har ansvar for hus, heim og barn.

''''Og når jeg skriver "kjøpe meg hva jeg vil" så mener jeg ikke en ny Ferrari eller bastu, men litt klær, noen unødvendige cd plater eller en..............crosstrainer til nesten 3000 kr.''''

For min del så er det "på slutten av lønningsmåneden", og alle mine konti er tomme og eg har 0 kroner i kontanter.

Det medfører problemstillinger i en helt annen "scala" enn du (tydeligvis) er vant til, fks. min sønn på 16 år hadde så lyst på noe mat til kvelds i går (ikkje brødmat) og han fikk fikk spagetti og kjøttdeig (som var planlagt til mandags middagen) mot at han aksepterte skiver til middag mandag! :(

''''Bortskjemt, *ler* du skulle bare visst hvor feil du tok. Uansett hva du vet eller ikke vet så kan det knappest kalles bortskjemt å spandere litt ting og tang på seg selv når en jobber fulle dager og tar vare på hus, hjem, unger og styr.''''

I min verden kalles det UTOPI !

Men bevares, eg ønsker ikkje ta gleden fra deg, vi lever bare en gang...:-)

Synd du ikkje bruker ditt egentlige nick, kanskje du er Jøsen i "forkledning"...he. he..

Skrevet

''''...man ha evnen til å bruke mer enn man tjener...*s*''''

Akkurat det kan eg ALT om, men som de sier i ordtaket: "etter den søte kløe, kommer den sure svie!"

Og den kommer gjerne via inkassobyråer, namsmannen og påfølgende gjeldsordning (vatn & brød i 5-7 år), det vet eg også mer enn ønskelig om...:)

Vet at du skrev om det for noen dager siden, og innser at det er vanskelig å leve med så stram økonomi over lang tid.

Synes allikevel du kunne ha svart litt mindre surt i forhold til hun som hadde unnet seg mye fint i går.

Skrevet

Hmmm...???

Og du er bare misunderlig! :-)

Skrevet

Har gjort det same som deg, og det gjor veldig godt :-)

Etter mange år med veldig trang økonomi, var det deileg å kunne sløse på seg sjølv. Det er ikkje dermed sagt at man mister kontrollen for det.

Nå for tida "sløser" eg på barna. For til sommaren skal eg restaurere huset mitt, og då går alt til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...