Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har flyttet inn en ny jente der jeg bor. Det er tydelig at hun røyker på rommet, fordi det siver ut sigarettlukt så fort hun åpner døren, og det går videre ut i fellesarealet. Røykere som har bodd her tidligere har uoppfordret gått ut for å røyke.

Jeg er ikke glad i røyklukt, og skulle vel ønske at hun kunne la være å røyke inne. Ingen andre som bor her nå, røyker.

Er dette for mye å spørre om? Hvordan skal jeg eventuelt ta det opp med henne på en fin måte? Jeg ønsker ikke å lage dårlig stemning her.

Skrevet

er det felles hybel dere deler eller?

uansett,be henne gå ut,så slipper du å gå å irritere deg over det.

i hvertfall spørre henne om hun kan vise såpass hensyn til dere andre,siden du kanskje ikke kan kreve det.

Skrevet

Enten så må du leve med det ellers så får du hoppe i det. Jeg hadde ikke vært redd for å bli uvenn med henne. Røyking inne er den verste forurensing som finnes.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg er selv en roeyker, og opplever at mange royekere kan bli egoister, inkludert meg selv. Men naar man bor sammen med andre, saa boer man vise hensyn til dette. Jeg synes du bare kan si det rett ut, at hun kan gaa ute aa roeyke, fordi roeyken siver inn i fellesrommet.

Blir hun sur, saa er det hennes problem. Du har all rett til aa si ifra! Men er det lov aa roeyke inne da? Du kan jo hoere med eierne foerst, om hva de sier til dette? Evt. kan de ta det opp med jenta.

Skrevet

Jeg er selv en roeyker, og opplever at mange royekere kan bli egoister, inkludert meg selv. Men naar man bor sammen med andre, saa boer man vise hensyn til dette. Jeg synes du bare kan si det rett ut, at hun kan gaa ute aa roeyke, fordi roeyken siver inn i fellesrommet.

Blir hun sur, saa er det hennes problem. Du har all rett til aa si ifra! Men er det lov aa roeyke inne da? Du kan jo hoere med eierne foerst, om hva de sier til dette? Evt. kan de ta det opp med jenta.

Det er ikke lov å røyke i fellesarealet, og det gjør hun jo heller ikke. Jeg vet at noen har røykt på rommet før, men det var før jeg flyttet inn.

Jeg syns bare det er så heslig med gammel røyklukt. Når jeg endelig kan slippe det på byen, så har jeg ikke lyst til å kjenne det hjemme :)

Skrevet

er det felles hybel dere deler eller?

uansett,be henne gå ut,så slipper du å gå å irritere deg over det.

i hvertfall spørre henne om hun kan vise såpass hensyn til dere andre,siden du kanskje ikke kan kreve det.

Det er et lite kollektiv der vi deler kjøkken, stue og bad. Fellesarealet er ikke så stort, så om hun nettopp har tatt en sigarett, merkes det godt når døra åpnes. Andre ganger er det nesten ikke merkbart. Hun merker det jo selvfølgelig ikke fordi hun er vant til lukta. Jeg derimot er ganske sensitiv for røyklukt fordi jeg ikke liker lukta.

Skrevet

Jeg syns ikke det er for mye å spørre om. Jeg syns folk har rett til å ha et røykfritt miljø, hvis det ikke er spesielle omstendigheter.

Gjest ikke-røyker1
Skrevet

Så lenge du ikke er allergisk mot røyk, så syns jeg ikke du skal si noe. Etter hva jeg forstår, så er det ulovlig å røyke i fellesrom, men ikke på eget rom. Så hva er problemet? Litt røyklukt overlever de fleste, så lenge det ikke er snakk om allergi, da skal hensyn tas.

Og nei, jeg røyker ikke selv, men er irritert på hysteriske ikke-røykere.

Skrevet

Jeg hater røyk selv, men er usikker på om jeg hadde sagt noe så lenge hun faktisk holder seg på sitt rom når hun røyker. Med mindre det står i kontrakten at boligen er røykfri, da ville jeg henvedt meg til utleier tror jeg... Kjedelig å skulle bli uvenner med noen man bor med, men har dessverre erfaring med at røykere kan være nokså hårsåre ang dette..

Skrevet

Det går an å spørre på en fin måte, men du kan nok ikke _kreve_ det av henne.

Skrevet

Jeg hater røyk selv, men er usikker på om jeg hadde sagt noe så lenge hun faktisk holder seg på sitt rom når hun røyker. Med mindre det står i kontrakten at boligen er røykfri, da ville jeg henvedt meg til utleier tror jeg... Kjedelig å skulle bli uvenner med noen man bor med, men har dessverre erfaring med at røykere kan være nokså hårsåre ang dette..

Enig med deg - jeg hadde nok også unnlatt å si noe.

Skrevet

Hvis dere ikke sa ifra da hun flyttet inn er det vel egentlig for seint å si ifra nå. Det er jo kjedelig for henne å flytte en gang til da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...