bertabub1365381148 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Begynte i ny jobb i nov, Men har nå sagt opp i prøvetiden ( har 6 mnd prøvetid), da jeg mistrives som fan. Sa opp på fredag, altså den 8. Står i kontrakten at jeg har 1 mnd oppsigelse, men løper ikke det fra den 1 i mnd? Og da vil det si at jeg må jobbe på den møkkaplassen ut mars? buhuuuuu. Har nemlig funnet meg ny jobb som jeg vil begynne i snarest mulig. Eller, fins det noen regler utenom siden jeg er i prøvetid? Noen som har peiling? 0 Siter
willow Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 det må du nesten høre med arbeidsgiver om. som regel står det i kontrakten når oppsigelsesfristen er fra. om du er heldig kan arbeidsgiver gi slipp på deg tidligere. noen er snille sånn sett. 0 Siter
bertabub1365381148 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 det må du nesten høre med arbeidsgiver om. som regel står det i kontrakten når oppsigelsesfristen er fra. om du er heldig kan arbeidsgiver gi slipp på deg tidligere. noen er snille sånn sett. Det står ingenting om det i kontrakten,bare at det er 1 mnd gjensidig oppsigelse i prøvetiden. men jeg har vært på lovdata og arbeidstilsynet sine sider å sett, å har forstått at det som at uansett om det står eller ikke i kontrakten, så¨løper det fra den 1 i mnd.. sjønner ikke hvordan jeg skal holde ut... 0 Siter
tiliti Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det står ingenting om det i kontrakten,bare at det er 1 mnd gjensidig oppsigelse i prøvetiden. men jeg har vært på lovdata og arbeidstilsynet sine sider å sett, å har forstått at det som at uansett om det står eller ikke i kontrakten, så¨løper det fra den 1 i mnd.. sjønner ikke hvordan jeg skal holde ut... Vi hadde en lignende situasjon med en ansatt hos oss som ikke fant seg til rette - her ble det inngått en egen avtale utenom kontrakten - for å gjøre tiden som var igjen kortere for personen som ikke trivdes. Har dessverre ikke svar på ditt opprinnelige spørsmål. 0 Siter
Loralei Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det står ingenting om det i kontrakten,bare at det er 1 mnd gjensidig oppsigelse i prøvetiden. men jeg har vært på lovdata og arbeidstilsynet sine sider å sett, å har forstått at det som at uansett om det står eller ikke i kontrakten, så¨løper det fra den 1 i mnd.. sjønner ikke hvordan jeg skal holde ut... Oppsigelse gjelder fra 1. i mnd. Men, mange arb.givere er veldig fleksibel, så er der noen som er vanskelige. Uansett så syns jeg du skal høre med arb.giveren din, forklar gjerne situasjonen. Du har jo ingenting å tape, i beste fall slipper du unna tidligere, kommer litt an på hvilke erfaringer arb.giver har fra før. Ofte er det økonomisk best for arb.giver å gi slipp på en ansatt før oppsigelse tiden er ute, da det er mange som sykmelder seg i oppsigelsestiden. Lykke til! 0 Siter
Mistera Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det står ingenting om det i kontrakten,bare at det er 1 mnd gjensidig oppsigelse i prøvetiden. men jeg har vært på lovdata og arbeidstilsynet sine sider å sett, å har forstått at det som at uansett om det står eller ikke i kontrakten, så¨løper det fra den 1 i mnd.. sjønner ikke hvordan jeg skal holde ut... Bare 1 mnd, tenke det! En mnd er ikke mye, og da kommer du bra utav det. vil ikke gjøre inntrykk på ny arbgiver at du bailer ut av kontrakten FØR tiden er omme;) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg vil som oftest ikke ha de som har sagt opp her lenger enn nødvendig - så kan du ikke bare si at du vil gå så fort som mulig, og at det ville vært fint om de kunne være behjelpelige med det. Det er ingen som vil ha noen der som ikke VIL være der.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.