Gå til innhold

Har du vært i Hurgada?

Anbefalte innlegg

Gjest not been there
Skrevet

Har lyst på en sydentur nå, og det ser ut til å snart skal være varmt der. Men hvordan er det der?

Fortsetter under...

Gjest Aimabel
Skrevet

Vi reiste til Hurghada på denne tiden for et par år siden, og ble veldig skuffet! Det sto så fint om de milelange strendene i katalogen, men vi fikk bare tilgang til et lite avgrenset område, det var bevæpnede millitære i gatene og masse fattige tiggere. Selgerene var svært pågående og smiskete, helt til de hadde lurt penger fra kundene. det var møkkete, dårlig mat, kaldt basseng på hotellet, og jeg hadde fortsatt magasjau i to uker etter jeg hadde kommet hjem. Jeg var ikke den eneste for toan på flyplassen var tom for papir og avlukkene var fæle! På flyet hjemover var det dokø hele veien!. Dessuten kan det være kaldt der på denne tiden, vi lå og frøs under badehåndklet på stranden, men de som hadde vært der lenger fortalte at det hadde vært for kaldt for strandliv uka før. Jeg ville heller holdt meg hjemme!

Skrevet

Vi reiste til Hurghada på denne tiden for et par år siden, og ble veldig skuffet! Det sto så fint om de milelange strendene i katalogen, men vi fikk bare tilgang til et lite avgrenset område, det var bevæpnede millitære i gatene og masse fattige tiggere. Selgerene var svært pågående og smiskete, helt til de hadde lurt penger fra kundene. det var møkkete, dårlig mat, kaldt basseng på hotellet, og jeg hadde fortsatt magasjau i to uker etter jeg hadde kommet hjem. Jeg var ikke den eneste for toan på flyplassen var tom for papir og avlukkene var fæle! På flyet hjemover var det dokø hele veien!. Dessuten kan det være kaldt der på denne tiden, vi lå og frøs under badehåndklet på stranden, men de som hadde vært der lenger fortalte at det hadde vært for kaldt for strandliv uka før. Jeg ville heller holdt meg hjemme!

Du jobber garantert ikkje som reiselivsoperatør! *LOL*

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke vært der, men denne artikkelen bekrefter det jeg tidligere har hørt: At det er forferdelig der, men at dykkingen skal være bra: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=515462

Forøvrig skal det være noen bra hoteller, så om du for det meste har tenkt å oppholde deg på hotellet, bør stedet fungere.

For øvrig er det jo et fint utgangspunkt for besøk til pyramidene, selv om bussturen på 4-5 timer hver vei nok kan bli drøy.

Gjest Jente31
Skrevet

Var der for snart tre år siden, men på sommeren. Jeg anbefaler å dra dit om en vil ha en hotell og bade ferie, og om en vil oppleve severdigheter som feks Luxor, besøke Karnaktemplet, Dronningenes dal, se en ekte mumie, båttur på Nilen osv. Det var for min del en opplevelse sånn sett. Men man kommer tett innpå slummen og fattigdommen.

Ellers likte jeg meg dårlig utenfor hotell området av forskjellige årsaker. Men hadde det kjempefint på hotellet, opplevde luxus til en rimelig pris, og enorm gjestfrihet.

Gjest Mor til Oliver
Skrevet

Vi drar til Makadi Palace i Hurgada 20 mars og det er andre gangen vi drar dit på litt over ett år.Makadi palace og Grand Makadi er to hoteller som ligger ved siden av hverandre og der er det helt utrolig.Vi har All Inklusiv og det er service man ikke kunne tenke seg.Det er helt utrolig.3 kvadratkilometer stort hotellområde med bassenger og alt mulig.Det er paradis på jord :-)

Annonse

Skrevet

Var der i 1992. Få med deg Luxor , kongenes dal og en båttur på Nilen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi drar til Makadi Palace i Hurgada 20 mars og det er andre gangen vi drar dit på litt over ett år.Makadi palace og Grand Makadi er to hoteller som ligger ved siden av hverandre og der er det helt utrolig.Vi har All Inklusiv og det er service man ikke kunne tenke seg.Det er helt utrolig.3 kvadratkilometer stort hotellområde med bassenger og alt mulig.Det er paradis på jord :-)

Det var godt å høre! Vi har bestilt plass på Makadi Palace i mars, og jeg gleder meg. Er det like flott som på bildene? God mat?

Gjest not been there
Skrevet

Det var veldig dyrt da. 45000 for to uker for to voksne og to barn. Men dere har kanskje bestilt tidlig, slik at dere fikk det billig.

Gjest Aimabel
Skrevet

Har ikke vært der, men denne artikkelen bekrefter det jeg tidligere har hørt: At det er forferdelig der, men at dykkingen skal være bra: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=515462

Forøvrig skal det være noen bra hoteller, så om du for det meste har tenkt å oppholde deg på hotellet, bør stedet fungere.

For øvrig er det jo et fint utgangspunkt for besøk til pyramidene, selv om bussturen på 4-5 timer hver vei nok kan bli drøy.

Den artikklen var veldig treffende! Disneypalasser av noen hoteller og ellers føltes det som å bo midt i en byggeplass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...