Gå til innhold

røntgen av hele kroppen

Gjest hvordan ser jeg ut på innsiden

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan ser jeg ut på innsiden
Skrevet

Hva heter det hvis man vil ha røntgen av hele kroppen? Altså for å se hva som er inni(er ikke interessert i beinene, men innvollene, hva kroppen består av osv).

Hvor kan man få gjort dette, gjerne privat? Hvor mye koster det?

Gjest CT all over
Skrevet

Ha ha (unnskyld meg) men jeg tror ikke du får lov til å ta røntgen av hele kroppen bare for å se hvordan du ser ut inni ;-) Røntgenstråling er jo tross alt helseskadelig, så en viss medisinsk indikasjon må det nok være ja.

Gjest hvordan jeg ser ut på innsiden
Skrevet

Ha ha (unnskyld meg) men jeg tror ikke du får lov til å ta røntgen av hele kroppen bare for å se hvordan du ser ut inni ;-) Røntgenstråling er jo tross alt helseskadelig, så en viss medisinsk indikasjon må det nok være ja.

Jeg gjør det ikke uten en medisinsk grunn, jeg vil ikke legge det ut her hvorfor, men jeg har fagpersonell som vil skrive en søknad for meg om jeg spør, men det er søndag og jeg får ikke tak i personale nå til å fortelle meg hva det heter, de sa kun datatomografi, men det heter vel noe mer spesifisert antar jeg?

Dette slags røngten brukes vanligvis til kreftpasienter for å se om det er spredning, blant annet. Jeg vil ikke betale for å se hvordan jeg ser ut inni for moroskyld, selvfølgelig har dette en grunn.

Skrevet

Jeg gjør det ikke uten en medisinsk grunn, jeg vil ikke legge det ut her hvorfor, men jeg har fagpersonell som vil skrive en søknad for meg om jeg spør, men det er søndag og jeg får ikke tak i personale nå til å fortelle meg hva det heter, de sa kun datatomografi, men det heter vel noe mer spesifisert antar jeg?

Dette slags røngten brukes vanligvis til kreftpasienter for å se om det er spredning, blant annet. Jeg vil ikke betale for å se hvordan jeg ser ut inni for moroskyld, selvfølgelig har dette en grunn.

CT = computer tomografi

Skrevet

Jeg har tatt CT...

Endel år siden nå, så håper de har laget maskinene sånn at du kan ligge på dem og ikke bare ligge i "løseluften" og holde deg fast:S hehe... Husker det var en uhyggelig opplevelse da jeg er litt brei over baken;)

Gjest funnet ut det nå
Skrevet

CT = computer tomografi

Jeg vet hva CT er. Jeg bare lurte på om de virkelig bruker det på hele kroppen og det har jeg nå funnet ut at det er det de gjør for å skanne hele kroppen.

Gjest CT all over
Skrevet

Hvis det har en grunn er det ikke noe problem, du må få en henvisning fra legen din til feks CT, bestille time på et privat røntgeninstitutt hvis du bor i rimelig nærhet av et, feks i Oslo, og så tar de de undersøkelsene de skal. Det koster bare egenandel, husker ikke akkurat hvr mye, men jeg betalte rundt en hundrelapp tror jeg, for MR.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...