Gå til innhold

Oppføselen min i fylla..

Anbefalte innlegg

Gjest Kraniumm
Skrevet

Jeg tror jeg må slutte å drikke.Gang på gang ha jeg lovet kjæresten min og vennene mine at jeg skal oppføre meg og drikke mindre,men så greier jeg det ikke.Kvelden begynner så bra og når jeg begynner å bli brisen er det vanskelig å stoppe drikkingen fordi jeg har kommet så "godt i gang",og vil bare ha mer,i tro om at det gjør kvelden enda kjekkere!

Det ender med at når vi går ut,blir jeg sint for et eller annet,som oftest uten grunn...eller jeg oppgir vertfall ikke den egentlige grunnen,kan hende det er negative ting ellers i hverdagen som jeg må få utløp for i fylla,ting jeg har holdt inne i meg e.l..men man skal jo ha det gøy ut på byen,ikke la sinne og aggresjon ødelegge kvelden..for det er det jeg gjør.Ødelegger for meg selv og alle rundt meg.Har prestert og stå å skrike skjeldsord i taxikøen,slå kjæresten min i ansiktet,stikke fra de jeg er sammen med uten grunn og sette meg gråtende en eller annen plass i et gatehjørne...og dette skjer OFTE!Ikke så ille hver gang,men ofte!

Jeg er lei av å våkne hver søndag og måtte si unnskyld til de jeg har vært ute med.Og de er selvfølgelig drittlei oppførselen min. Det jeg lurer på er HVORFOR jeg blir slik..hysterisk, kjeftende og i tillegg voldelig! drittkjerring..det er ikke meg i det hele tatt! Jeg er som regel stille og rolig av meg, tror ikke noen av de jeg kjenner anser meg som noe slemt menneske til vanlig,og det kunne aldri falt meg inn og stå og kjefte og smelle på noen foran en stor folkemengde eller å slå noen på den måten!

Jeg har et stort drikke problem og jeg aner ikke hva annet jeg kan gjøre enn å holde meg unna alkohol..men det hører på en måte med i helgene,så det blir vanskelig det også.Er som regel når jeg drikker sprit at det klikker for meg,så det må jeg kutte ut...men holder det,eller må jeg gjøre noe mer? Søke profesjonell hjelp kunne vært en ting,men en psykolog ville vel bare bedt meg om å stoppe drikkingen.

Jeg synes det er skremmende at jeg kan forandre så totalt pesonlighet i fylla...folk sier at de ikke kjenner meg igjen og at de er redd meg. Jeg er lei av å ha dette på samvittigheten, av å såre de jeg er mest gla i,og av å våkne søndags morgen og føle meg som verdens mest elendige menneske. HVORFOR blir noen så totalt forandret av alkohol, mens andre ikke? Jeg begynner å tro at jeg ikke er noe bra menneske innerst inne, og det er IKKE en behagelig tanke.

Det er lett å råde meg om å drikke mindre, men vanskelig å gjennomføre..når noen prøver å si at jeg har fått nok,blir jeg som oftest sint for det også.Hva er galt med meg..jeg vil bare gå ut og ha det gøy som alle andre,med passelig mengde alkohol i blodet. Vennene mine kan bli for fulle de også og gjør utrolig mye dumt slik som "normale" fulle folk kan finne på..men de skriker meg ikke opp i ansiktet,og slår vertfall ikke!

Noen som har erfaringer med noe av dette,eller har noen råd..? Jeg vet at det letteste er å råde meg fra å drikke,og tro meg,jeg vurderer det...for de få kjekke timene er ikke verdt alt det rabalderet som skjer etterpå, og jeg er som regel deppa for det frem til neste helg...og så er det på `n igjen.

Gjest ikke drikk
Skrevet

La være å drikke!

Eller: ta med deg kun noen øl og hold deg til det! Ikke bland sprit og diverse, men hold deg til litt drikke for kosen.

Skrevet

''Er som regel når jeg drikker sprit at det klikker for meg,så det må jeg kutte ut...men holder det,eller må jeg gjøre noe mer?''

Jeg hører stadig om folk som ikke tåler sprit, og du er nok en av dem. Kutt ut spriten, og legg inn et glass vann mellom glassene dine, så vil det nok gå bedre. Jeg håper at du klarer det for din og din kjære sin skyld........

Skrevet

Når du mener at fylla hører hver helg til, så har du et problem! Forsøk å ro deg ned litt, og ikke oppsøk fester hver helg. Og en annen ting, det er mulig å ha det koselig uten å drikke.

Når du er blitt litt roligere, og har funnet andre verdier for helgen enn overstadig fyll, klarer du kanskje å se at det går an å ta seg LITT i koselig selskap.

Og som noen andre her sier, det er mange som ikke takler å drikke sprit, og som blir akkurat som du beskriver. Hva med å prøve øl istedet?

Skrevet

En god fastlege eller psykolog ville ikke bare bedt deg stoppe drikkingen. Han/hun vil hjelpe deg til å finne en måte å klare det på også :) Jeg synes det høres ut som en god ide å søke proff hjelp. Du ser jo selv at det er et problem, og det er bra du vil ta fatt i det! Det går jo ut over både deg selv og de rundt deg.

Skrevet

Du er nok ikke alene om å ha det problemet der.

Men at du har et problem er tydelig.

Ser du har fått råd om å kutte drikkinga, og det syntes jeg er et godt råd.

Hva gjør du i de helgene du ikke drikker? Har du prøvd å gå på fest uten å drikke annet enn en eller to cider/øl/glass vin?

Er du såpass at du klarer å tenke når du begynner å bli brisen og skjønner at dette går galne veien? Det er DA man må slutte å drikke!

ha hatt endel sånne venninner jeg også, snill som dagen er lang når de er edru, uhyrer når de får noe innadbords... Dette er venninner som jeg NEKTER å be på fest eller drikke sammen med. da jeg ikke orker alt styret det medfører. De ødelegger kvelde til andre som klarer å oppføre seg, og det er lite hyggelig, av og tl ender det med utfrysing... da vedkommende ikke klarer å høre etter når folk prøver å stoppe dem for å innta mye... da er allerede grensen nådd og krangelen er igang:( Så få hjelp, lær deg når du har fått dn ene formye, og hold deg unna sprit:) Finnes masse gode drikker som ikke innholder sprit:)

Skrevet

Kanskje du skal begynne og drikke noe annet enn sprit? Folk blir jo gal av å drikke det :P du kan jo gå over til vin eller øl og se åssen du blir da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prøv i det minste å unngå bennevin/sprit. En del er genetisk laget slik at de blir nettopp som du beskriver når de får i seg brennevin.

punky brewster
Skrevet

Trur du i første omgang skal gjøre som nhd sier å holde deg unna sprit/brennevin for å se om det hjelper. om ikke det hjeløper må du kanskje vurdere å slutte helt med alkohol, jeg hadde ikke vært sammen med en som ble som deg i fylla, så du er heldigh som har en kjærest som holder ut med deg.

Gjest trolline
Skrevet

GRU OG GRØSS!

kutt ut spriten.Sønnen min tålte det heller ikke....han ble aggressiv.Nå drikker han bare litt rødvin en sjelden gang.

Skrevet

Huffda, dette er ikke bra for deg. Prøv å kutte ut alt som heter sprit i alle fall, så kan du jo prøve deg forsiktig fram med annen drikke. Det er mange som ikke takler sprit særlig bra.

Skrevet

Hadde du vært kjæresten min så hadde du fått et enkelt valg: meg eller spriten. Kort og godt. Jeg hadde overhodet ikke funnet meg i slik oppførsel! Kjæresten din er på kanten til å være dumsnill som ikke setter ned foten for deg, han gjør deg bare en bjørnetjeneste ved å la deg fortsette på denne måten.

Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du fortsetter å drikke hver helg når du vet hvordan det ender?! At fyll hører helga til er bare pissprat. Kos hører helga til og fyll er overhode ikke kos! Litt vin eller noen øl ja, men ikke fyll! Bli voksen og kutt ut denne dritten!

Skrevet

Du bør helt klart oppsøke profesjonell hjelp. Ikke en hvilken som helst psykolog eller psykiater, men noen som jobber ved en rusavvenningsklinikk der du kan få skikkkelig hjelp med akkurat det du sliter med. Det er svært, svært vanskelig å komme deg ut av dette på egen hånd. Poenget er jo at hvis du først begynner å drikke, mister du ganske snart din kritiske sans, og fortsetter derfor å drikke.

Dette må du ha ordentlig hjelp for å komme ut av.

Skrevet

En nær venn av oss opplevde noe av det samme - kanskje ikke i den grad du beskriver, men nok til at de rundt ham syntes det var meget ubehagelig.

Han hadde også en anelse om at det var spriten som gjorde utslaget, og når han testet det, viste det seg å stemme.

Dermed har han kuttet ut all sprit når han drikker. Det går kun i øl og eventuelt vin. Etter at han gjorde dette grepet, har det faktisk gått helt fint.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Du starter med å si du tror du må slutte å drikke, men vil ikke gå til psykolog fordi da får du gjerne bare beskjed om å slutte å drikke...?

Gjest trolline
Skrevet

Hvis du henter frem det som er inni deg......hva du henter frem,vil redde deg....Hvis du IKKE henter frem det som er inni deg.....det du ikke henter frem.Vil ødelegge deg!!

Gjest Lykke til
Skrevet

Holder med de som sier at du bør holde det unna spriten.

Har selv en bror som blir totalt forandret når han drikker sprit, det er desverre ikke få situasjoner han har havnet i, de ligner dine, og værre.

Han kan helt enkelt ikke drikke sprit.

Du bør holde deg til øl eller vin, gjerne svake saker slik at det går an å drikke litt uten å bli brisen fort. Å spise litt under drikkingen, ikke drikke på tom mage, bevege seg en del som å danse etc. kan være kjekke ting å huske på og å prøve å gjennomføre.

Skrevet

Jeg så et tv program for noe år siden. Det var en ung gutt som gikk berserk i fylla, eller fylla er ikke riktig, han drakk kun ei flaske øl og knuste leiligheten sin. Merkelig greier.

Mener konklusjonen var at det var en type kjemisk reaksjon som slo seg ut, uten at jeg husker noe mer av dette.

Så det er noen som ikke tåler å drikke og du er tydeligvis en av dem. Du får prøve å holde deg unna sprit først, hjelper ikke det så må du rett og slett holde deg unna alkohol.

Forøvrig så er det ikke akkurat nødvendigivs å drikke hver helg heller, hvis du gjør det.

Jeg hadde ikke giddet å ha deg med på fest, etter den andre gangen hadde jeg nektet å hatt deg med. Dette hadde jeg overhode ikke giddet å vært med på. Du må ha noen tålmodige venner som fortsatt gidder og ha deg med ut.

Gjest Kraniumm
Skrevet

Hadde du vært kjæresten min så hadde du fått et enkelt valg: meg eller spriten. Kort og godt. Jeg hadde overhodet ikke funnet meg i slik oppførsel! Kjæresten din er på kanten til å være dumsnill som ikke setter ned foten for deg, han gjør deg bare en bjørnetjeneste ved å la deg fortsette på denne måten.

Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du fortsetter å drikke hver helg når du vet hvordan det ender?! At fyll hører helga til er bare pissprat. Kos hører helga til og fyll er overhode ikke kos! Litt vin eller noen øl ja, men ikke fyll! Bli voksen og kutt ut denne dritten!

Jeg VET at jeg har en usannsynlig snill kjæreste som har latt meg fortsette..hun kjøper sprit til oss til og med, og det skjønner jeg ikke etter alt som er hendt. Men jeg fikk beskjed denne helga at hun ikke kommer til å drikke med meg mer hvis jeg inntar sprit, noe jeg har full forståelse for.

Tingen er bare at kjæresten min og vennene mine også drikker en del,og kan også bli "krype på gulvet" fulle slik at jeg synes det er ubehagelig når jeg ikke er like full selv...veninna mi har også kutta ut sprit fordi hun klikka av det.Tror jeg skal følge hennes eksempel og gå over til vin. Har bare litt problemer med å få ned øl/vin etc, men det er bedre enn at jeg drikker mange drinker som gjør meg gal i huet.

Takk for svar likevel..:)

Skrevet

Jeg VET at jeg har en usannsynlig snill kjæreste som har latt meg fortsette..hun kjøper sprit til oss til og med, og det skjønner jeg ikke etter alt som er hendt. Men jeg fikk beskjed denne helga at hun ikke kommer til å drikke med meg mer hvis jeg inntar sprit, noe jeg har full forståelse for.

Tingen er bare at kjæresten min og vennene mine også drikker en del,og kan også bli "krype på gulvet" fulle slik at jeg synes det er ubehagelig når jeg ikke er like full selv...veninna mi har også kutta ut sprit fordi hun klikka av det.Tror jeg skal følge hennes eksempel og gå over til vin. Har bare litt problemer med å få ned øl/vin etc, men det er bedre enn at jeg drikker mange drinker som gjør meg gal i huet.

Takk for svar likevel..:)

Hvorfor må du "få ned" øl eller vin? Finn noe annet å gjøre enn å drikke alkohol, da vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...