pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Hvor oppbevarer du alkoholen? Jeg selv har den høyt oppå et skap. Har du barn i huset? Tenk at faktisk så trenger ikke barna bli så store som tenåringer før de smaker. Jeg fikk litt å tenke på selv om jeg stoler på mine barn, men det gjør vel de fleste. Alkoholen vår står høyt oppe på et skap. Jeg vil gjøre noe med dette, og finne et egnet skap som kan låses. Tips om skap tar jeg gjerne imot Jeg ser i mange hjem så står alkoholen i skap i stua. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=507515 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Alt jeg har i huset av alkohol er en flaske Baileys og den står selvfølgelig i kjøleskapet. ) Kjæresten har noe som står i et gammelt fremskap på kjøkkenet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi har også diverse alkohol i et skap i stuen, og bør kanskje revurdere plasseringen før barna blir eldre? På den annen side liker jeg ikke helt tanken på låst skap - det vil jo gjøre det hele mer fristende? Men mulig det må til. Husker selv vi hadde raid i mine foreldres barskap da jeg var i 16-årsalderen (blandet "unsynlige" slanter fra diverse flasker og lagde noe vi kalte bombe, som gjerne ble blandet med Cola *URK*). Dette vet mine foreldre ennå ikke noe om :-). Foreløpig anser jeg det for ikke å være noen fare med tanke på mine barn. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Eg har bare hatt alkohol i huset èn gang på over 13 måneder. Før det hadde eg ofte øl i kjøleskapet, men sjelden når sønnen min var på helgebesøk, har _aldri_ registrert at det har vært borte noe. Han er nå snart 17 år. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Mine foreldre hadde alt av alkoholholdige drikkevarer stående på sitt soverom, øverst i klesskapet. Kanskje upraktisk hvis de skulle drikke noe av det, men svært effektivt for at jeg ikke skulle ta noe (kan uansett ikke huske at jeg så mamma og pappa drikke så mye som et glass vin før jeg passerte 15 år). Det at de drakk lite og i tillegg hadde drikkevarer plassert såpass langt fra mitt åsyn gjorde at det aldri falt meg inn at alkohol var så nært tilgjengelig, og jeg stjal aldri så mye som en ølflaske eller en liten slump andre ting fra mine foreldre da jeg var yngre. Nå når alle "ungene" er flyttet ut har alkoholen flyttet til en skap i stua, med lås Den låsen er sikkert mest i forhold til at barnebarn ikke skal forsyne seg da, nekter å tro at det er for at barna i alderen 23-38 år ikke skal ta noe. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Alt jeg har i huset av alkohol er en flaske Baileys og den står selvfølgelig i kjøleskapet. ) Kjæresten har noe som står i et gammelt fremskap på kjøkkenet. Baileys må stå kaldt ja. Det har jeg nesten alltid i hus 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Vi har også diverse alkohol i et skap i stuen, og bør kanskje revurdere plasseringen før barna blir eldre? På den annen side liker jeg ikke helt tanken på låst skap - det vil jo gjøre det hele mer fristende? Men mulig det må til. Husker selv vi hadde raid i mine foreldres barskap da jeg var i 16-årsalderen (blandet "unsynlige" slanter fra diverse flasker og lagde noe vi kalte bombe, som gjerne ble blandet med Cola *URK*). Dette vet mine foreldre ennå ikke noe om :-). Foreløpig anser jeg det for ikke å være noen fare med tanke på mine barn. ''På den annen side liker jeg ikke helt tanken på låst skap - det vil jo gjøre det hele mer fristende?'' Ja det er akkurat det da...Det slo meg også. Jeg kommer hvertfall til å rydde det bort hvis vi skal bort og guttene blir hjemme. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Mine foreldre hadde alt av alkoholholdige drikkevarer stående på sitt soverom, øverst i klesskapet. Kanskje upraktisk hvis de skulle drikke noe av det, men svært effektivt for at jeg ikke skulle ta noe (kan uansett ikke huske at jeg så mamma og pappa drikke så mye som et glass vin før jeg passerte 15 år). Det at de drakk lite og i tillegg hadde drikkevarer plassert såpass langt fra mitt åsyn gjorde at det aldri falt meg inn at alkohol var så nært tilgjengelig, og jeg stjal aldri så mye som en ølflaske eller en liten slump andre ting fra mine foreldre da jeg var yngre. Nå når alle "ungene" er flyttet ut har alkoholen flyttet til en skap i stua, med lås Den låsen er sikkert mest i forhold til at barnebarn ikke skal forsyne seg da, nekter å tro at det er for at barna i alderen 23-38 år ikke skal ta noe. Hehe, de største er det neppe noen fare for Jeg forstår godt låsen dersom det står lavt. De stakkars små er jo ganske nysgjerrige 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Eg har bare hatt alkohol i huset èn gang på over 13 måneder. Før det hadde eg ofte øl i kjøleskapet, men sjelden når sønnen min var på helgebesøk, har _aldri_ registrert at det har vært borte noe. Han er nå snart 17 år. Du er ikke typen som liker en fest? Det er jo fint, og du er et godt forbilde for din sønn 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Du er ikke typen som liker en fest? Det er jo fint, og du er et godt forbilde for din sønn Joda, eg liker godt både fest og kos med alkohol og gode venner. Men, eg kutta alkoholen "midlertidig" av hensyn til helsa og økonomien 1 januar 2006, siden har eg ikkje smakt en dråpe. Og det er en nok fordel av hensyn til sønnen ja. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi har også diverse alkohol i et skap i stuen, og bør kanskje revurdere plasseringen før barna blir eldre? På den annen side liker jeg ikke helt tanken på låst skap - det vil jo gjøre det hele mer fristende? Men mulig det må til. Husker selv vi hadde raid i mine foreldres barskap da jeg var i 16-årsalderen (blandet "unsynlige" slanter fra diverse flasker og lagde noe vi kalte bombe, som gjerne ble blandet med Cola *URK*). Dette vet mine foreldre ennå ikke noe om :-). Foreløpig anser jeg det for ikke å være noen fare med tanke på mine barn. ''bør kanskje revurdere plasseringen før barna blir eldre?'' Har tenkt det samme selv. Vin og sprit står i kjellerboden, men har vurdert å sette inn et låsbart skap der med tiden. '' På den annen side liker jeg ikke helt tanken på låst skap - det vil jo gjøre det hele mer fristende? '' ja, det kan det jo bli, men er det låst så får de ihvertfall ikke tak i det (hvis man gjemmer nøkkelen godt, da). Og det er vel ofte under påvirkning av venner at man tar, ref også artikkelen i pekkalines innlegg. ''Husker selv vi hadde raid i mine foreldres barskap da jeg var i 16-årsalderen (blandet "unsynlige" slanter fra diverse flasker '' Dette har jeg også vært med på, men da i barskapene til venners foreldre...;-) Hjemme hos oss var det intet. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Hehe, de største er det neppe noen fare for Jeg forstår godt låsen dersom det står lavt. De stakkars små er jo ganske nysgjerrige Ja, det er innerste og nederste skap i en seksjon som dekker nesten hele veggen, og det står en stor, gammel og tung stol foran døra, men man kan jo aldri være for sikker på at småtrollene ikke finner veien dit! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Alt står foreløpig på ei hylle på kjøkkenet, ved siden av radioen min. (men ølen og hvitvinen er i kjøleskapet, da). Kanskje jeg revurderer plasseringa om noen år, men det er foreløpig lenge til. 0 Siter
mamma til ni Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi flytta inn i min manns hus, og der stod det i eit skap i stova (frå før var eg avholdsmenneske). Men eg har tenkt ei stund på å ta det bort. Føler meg ikkje heilt komfortabel med å ha det så lett tilgjengeleg. Sjølv om det har fått stå i fred hittil (trur eg). 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Alt står foreløpig på ei hylle på kjøkkenet, ved siden av radioen min. (men ølen og hvitvinen er i kjøleskapet, da). Kanskje jeg revurderer plasseringa om noen år, men det er foreløpig lenge til. Hvitvin er godt, hva har du i kjøleskapet nå da? (vinen altså) Jeg liker vinen heller søt enn sur 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Vi flytta inn i min manns hus, og der stod det i eit skap i stova (frå før var eg avholdsmenneske). Men eg har tenkt ei stund på å ta det bort. Føler meg ikkje heilt komfortabel med å ha det så lett tilgjengeleg. Sjølv om det har fått stå i fred hittil (trur eg). Det er i grunnen litt rart at vi absolutt har det i stua ja. Jeg har masse tanker om å forandre litt i stua mi, så det blir nok en endring på alkoholplasseringen også da. Nei, vi håper jo alle at ungene holder seg unna, men jeg må si jeg fikk litt å tenk på da jeg leste den artikkelen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Hvitvin er godt, hva har du i kjøleskapet nå da? (vinen altså) Jeg liker vinen heller søt enn sur Jeg drikker aldri søt hvitvin med mindre det er en god dessertvin (og da snakker jeg ikke Riesling!) Akkurat nå har jeg en Jurasique og en Sancerre liggende. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi har også et skap i stua, og kjøleskapet. Og noen vinkasser i kjellerboden. Enn så lenge er jeg så naiv at jeg tror jentungen ikke forsyner seg. Å låse sakene inne har jeg ingen tro på, det gjør det hele bare mer spennende. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi har også et skap i stua, og kjøleskapet. Og noen vinkasser i kjellerboden. Enn så lenge er jeg så naiv at jeg tror jentungen ikke forsyner seg. Å låse sakene inne har jeg ingen tro på, det gjør det hele bare mer spennende. ''Enn så lenge er jeg så naiv at jeg tror jentungen ikke forsyner seg. Å låse sakene inne har jeg ingen tro på, det gjør det hele bare mer spennende. '' Jeg ville låst inn de dyreste godsakene, var jeg dere. En ting er jentungen, men man aner aldri hva slags venner de får på ungdomsskolen. Og at de forsyner seg med ei flaske eller to, kan jo skje. Men da bør det ikke være ammisen fra 1973, for å si det sånn. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Jeg drikker aldri søt hvitvin med mindre det er en god dessertvin (og da snakker jeg ikke Riesling!) Akkurat nå har jeg en Jurasique og en Sancerre liggende. Ok, de har jeg aldri smakt. Jeg liker godt riesling cabinett og noe ala den. Veldig fint med hvitvin på sommeren 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.