annegunn Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 ''Enn så lenge er jeg så naiv at jeg tror jentungen ikke forsyner seg. Å låse sakene inne har jeg ingen tro på, det gjør det hele bare mer spennende. '' Jeg ville låst inn de dyreste godsakene, var jeg dere. En ting er jentungen, men man aner aldri hva slags venner de får på ungdomsskolen. Og at de forsyner seg med ei flaske eller to, kan jo skje. Men da bør det ikke være ammisen fra 1973, for å si det sånn. Den ligger i kjellerboden. og dit har hun ikke nøkkel. Og langringssakene ligger hovedsaklig i kjelleren hos svigers, og der ligger det trygt. Men når det gjelder lagervarene ser jeg poenget - om noen skal rappe noe får de rappe hverdagsvinen... 1973? Eh - den er ikke så gammel? 1991 var det vel vi hadde 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Den ligger i kjellerboden. og dit har hun ikke nøkkel. Og langringssakene ligger hovedsaklig i kjelleren hos svigers, og der ligger det trygt. Men når det gjelder lagervarene ser jeg poenget - om noen skal rappe noe får de rappe hverdagsvinen... 1973? Eh - den er ikke så gammel? 1991 var det vel vi hadde Det var et tilfeldig valgt tall. Og hverdagsvin - jeg tror kanskje ikke det er slik at det finnes en Amigo hjemme hos dere som det ikke er så farlig at noen rapper. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det var et tilfeldig valgt tall. Og hverdagsvin - jeg tror kanskje ikke det er slik at det finnes en Amigo hjemme hos dere som det ikke er så farlig at noen rapper. Amigo? Hehe... Men vi har kankje en kvistvin stående? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Amigo? Hehe... Men vi har kankje en kvistvin stående? Ingen sjaber vingave fra jobben engang? Jeg har nemlig en sånn julepresang stående. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Ingen sjaber vingave fra jobben engang? Jeg har nemlig en sånn julepresang stående. Fra jobben? Hehe, du kjenner ikke min jobb. Vi får ekle fleecetepper. Sist gang gubben fikk vingave fra sin jobb fikk han Avignonesi.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Fra jobben? Hehe, du kjenner ikke min jobb. Vi får ekle fleecetepper. Sist gang gubben fikk vingave fra sin jobb fikk han Avignonesi.... Dumme gubbe... Da jeg hadde ansvaret for julegavene ett år, sørga jeg i det minste for en decent Valpolicella. Men noen syntes vel at det blei for dyrt også 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Uff, vi har all alkoholen stående i et kjøkkenskap, langt nede, slik at ungene lett kan få tak i det. Men de har heldigvis ikke vært noe interessert i det forløpig..... Akkurat nå har vi svigermor på besøk, så da har jeg flyttet noen av flaskene opp i skapet på soverommet vårt - vi hadde litt mange flasker akkurat nå, og hun synes det er litt ille at vi har dem, og at de står på kjøkkenet.... *s* 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Uff, vi har all alkoholen stående i et kjøkkenskap, langt nede, slik at ungene lett kan få tak i det. Men de har heldigvis ikke vært noe interessert i det forløpig..... Akkurat nå har vi svigermor på besøk, så da har jeg flyttet noen av flaskene opp i skapet på soverommet vårt - vi hadde litt mange flasker akkurat nå, og hun synes det er litt ille at vi har dem, og at de står på kjøkkenet.... *s* hehe, smart å gjemme unna noe da Kos dere med besøket! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi har alkoholen lett tilgjengelig i et skap i veggseksjonen. Ungene har vist lite interesse for de flaskene, men det kan jo bli verre når de blir eldre. Det har jeg faktisk aldri tenkt på. *Fikk noe å tenke på* 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Vi har alkoholen lett tilgjengelig i et skap i veggseksjonen. Ungene har vist lite interesse for de flaskene, men det kan jo bli verre når de blir eldre. Det har jeg faktisk aldri tenkt på. *Fikk noe å tenke på* Det kan være greit å være litt obs på dem i allefall. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Du er ikke typen som liker en fest? Det er jo fint, og du er et godt forbilde for din sønn Hvorfor er man en god farsfigur fordi man ikke liker å ta seg en fest? For noe renspikka sprøyt. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har vin og likør stående i et skap med glassdører. Pleier å sette all alkohol i kjøleskapet en tid før det skal brukes. Pleier å ha litt stående der så det er tilgjengelig. Liker ikke romtemperert vin eller likør, vil det skal være kaldt. Ikke noe sikring på skap her i gården. Hvorfor skulle man det? Hvis unger absolutt vil smake, så får de det, de trenger ikke stjele. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vi har også et skap i stua, og kjøleskapet. Og noen vinkasser i kjellerboden. Enn så lenge er jeg så naiv at jeg tror jentungen ikke forsyner seg. Å låse sakene inne har jeg ingen tro på, det gjør det hele bare mer spennende. Helt enig. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Vi har alkoholen lett tilgjengelig for barna. De har alle fått lov til å smake på "voksendrikke", og ingen av dem liker det. Tviler sterkt på at noen av dem vil komme til å prøvesmake av egen fri vilje med det første 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Vi har alkoholen lett tilgjengelig for barna. De har alle fått lov til å smake på "voksendrikke", og ingen av dem liker det. Tviler sterkt på at noen av dem vil komme til å prøvesmake av egen fri vilje med det første Ja det er ingen dum metode det å la dem smake. Det merker vi her i huset også. Min eldste tåler ikke lukta engang av baileys etter at han så karslig tok en stor slurk når han skulle smake 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Jeg har vin og likør stående i et skap med glassdører. Pleier å sette all alkohol i kjøleskapet en tid før det skal brukes. Pleier å ha litt stående der så det er tilgjengelig. Liker ikke romtemperert vin eller likør, vil det skal være kaldt. Ikke noe sikring på skap her i gården. Hvorfor skulle man det? Hvis unger absolutt vil smake, så får de det, de trenger ikke stjele. Ja de har fått smake når de ber om det. Ikke dumt det. Foreløpig er det bare min eldste som har bedt om å smake enda. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.