Gjest ikke akkurat bagatell Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Spiste på en Kinarestaurant i går med noen venner, der jeg har et par ganger før også. Det var veldig hyggelig personale der. Plutselig fikk jeg en hårtust (!) i munnen, fra maten. Altså ikke bare ett hårstrå, men ganske mange hårstrå samlet. Det var skikkelig, skikkelgi ekkelt! Men fordi vi hadde barn med, og fordi jeg var oppslukt av samtalen, gjorde jeg ikke noe med det der og da, annet enn at jeg sluttet å spise, orket ikke en bit mer. Jeg betalte til og med uten å si noe. Men da jeg kom hjem og var for meg selv, og "slapp til" den skikkelig ekle følelsen jeg hadde hatt, - da for jeg rett på badet og kastet opp all maten. Jeg har tenkt å skrive en klage til restauranten.Kommer til å be om å få refundert pengene for min rett (men det er jo ikke sikkert de gir sånn i ettertid), men enda viktigere for meg er at de lærer av saken så det ikke gjentar seg, derfor sender jeg dem klagen. Selv kommer jeg nok ikke til å orke å spise der mer (selv om de skjerper seg). Men så lurte jeg altså på: Er det en sak for Mattilsynet, eller ikke? Burde jeg sende en kopi av klagen til Mattilsynet? (Jeg har tenkt å skrive det balsansert, også med ros til at de ansatte virket så hyggelige). 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Alle kan vel få litt hår i maten av og til? 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det skulle du ha tatt opp..der og da med engang! og forlangt en ny Rett! Har skjedd meg ett par ganger også...Den ene gangen skulle jeg ha gjennomstekt Biff..og fikk rå..en annen gang fikk jeg feil Rett! MEN hår?? Æsj! 0 Siter
Gjest anonyminatten Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har også opplevd og få hår i maten ved et par anledninger jeg har spist ute - og det fjerner brått matlysten ja - usj. Jeg har selvfølgelig ikke betalt for den maten - men har aldri tenkt mattilsynet, men rett og slett ikke besøkt disse stedene flere ganger. Det hadde jeg bare ikke orket - blæh. Men du får ta tak i saken som du finner det best - men jeg tror de vil gjøre alt for og gjøre deg fornøyd hvis du kontakter dem. Dette kan jo skje - jeg har ikke funnet hårtuster - men et enkelt hår. Det føler jeg ikke har noe med hvorvidt hele stedet er uhygienisk og gjøre. Det kan jo like gjerne ha havnet der fra servitøren, som kjøkkenpersonalet. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hadde nok ikke gått til mattilsynet, men jeg hadde sagt fra med en gang, og aldri i verden om jeg hadde betalt for maten..Usj.. 0 Siter
Speak Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Dette måtte du nok tatt opp med en gang og vist dem beviset. I ettertid har du nok ikke mye du skulle sagt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Fysj!! Jeg begynte å brekke meg når jeg leste. Hadde det vært meg som hadde spist der hadde jeg kaste opp tror jeg. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Fysj!! Jeg begynte å brekke meg når jeg leste. Hadde det vært meg som hadde spist der hadde jeg kastet opp tror jeg. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Alle kan vel få litt hår i maten av og til? En hårtust?? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Alle kan vel få litt hår i maten av og til? Et hårstrå er en ting, og ekkelt nok det. Men en hårtust!!!! Kan ikke mene at man kan forvente å få en hel hårtust i maten av og til??? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Et hårstrå er en ting, og ekkelt nok det. Men en hårtust!!!! Kan ikke mene at man kan forvente å få en hel hårtust i maten av og til??? Nei, helt enig! Det der var faktisk skikkelig heslig! 0 Siter
meg__123! Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Et hårstrå er en ting, og ekkelt nok det. Men en hårtust!!!! Kan ikke mene at man kan forvente å få en hel hårtust i maten av og til??? hehe kanskje ikke.. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg betviler ikke at du har opplevd det du forteller om. Men tror du har _veldig_ lite å stille opp med om du begynner å klage i ettertid. Det kan fort bli oppfattet useriøst. Mitt råd - glem dette nå, neste gang tar du det _der og da_! 0 Siter
Gjest ikke akkurat bagatell Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Takk for innspill. Jeg valgte i dag å skrive en klage til restauranten. Jeg beskrev i detalj hva som skjedde og hvor ekkelt det var. Jeg forklarte at jeg ikke ville klage der og da fordi jeg ikke ville at barna våre skulle få aversjon mot kinesisk mat. Derfor skrev jeg isteden etterpå. Jeg skrev at dersom de ville refundere noe av beløpet til meg, ville det vært fint, men det viktigste for meg var ikke pengene, men at de gjør noe med det som skjedd og gjennomgår matlagings-rutinene sine. Slik at det ikke kan skje igjen. Jeg kommer ogs til å sende inn et lite tips til mattilsynet, om hva som skjedde, så får de vurdere selv hva de vil gjøre. Nå har jeg i alle fall gjort mitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.