pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Jeg liker godt å rusle i fjæra eller i det hele tatt befinne meg i nærheten av vann - helst med litt åpne flater, selv om skogstjern har sin sjarm, det og. Vi bruker stranda året rundt, den er ikke kun for badesesongen. I påsken så er vi ofte på en strand og griller pølser, det er kjempekoselig! Da er vi en hel gjeng samlet og barna våre leker greit. Jeg blir fristet ut i naturen av alle disse fine svarene. Takk 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Høst og regn! Det er fint at vi ikke alle er like. Jeg synes det er den mest sure delen av årstidene. Høst og sol er fint, nydelige farger! 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det fineste jeg vet med naturen er havet. En vakker strand i solnedgang, når man ser de fine rosa og blå fargene. Stjernehimmel, regnbue, synet av dyr som har det godt. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Høst og regn! Nei fy faen, det er det mest stusselige jeg vet om. Blir deppa som bare det når det regner og er mørkt. Huttemegtu! 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det er fint at vi ikke alle er like. Jeg synes det er den mest sure delen av årstidene. Høst og sol er fint, nydelige farger! Enig. Selv om jeg ikke liker høsten noe særlig, så er det fint når det er strålende sol og fine farger. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Ligge midt i en eng eller i en lysning i skogen og bare kikke på skyene som blåser forbi mens fuglene kvitrer rundt meg. Helt til en fugl bæsjer i ansiktet ditt, der langt i det fjerne. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Det fineste jeg vet med naturen er havet. En vakker strand i solnedgang, når man ser de fine rosa og blå fargene. Stjernehimmel, regnbue, synet av dyr som har det godt. Og sola! 0 Siter
Gregga Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Vi har i mange år vært mye på ei hytte på Skei. Øverst på Skeikampen står en steinhytte. Jeg er bevegelseshemmet og kan ikke gå mer enn ca 100 m. Jeg har jeg mange ganger stått å sett opp på fjellet, og ønsket meg dit opp. Sommeren 06 hadde de satt opp sommerheis i alpinbakken. Opp på toppen bar det:-) Den følelsen jeg fikk når jeg sto der oppe er ubeskrivelig! Jeg følte jeg kunne se helt til evigheten! Det var så sterkt for meg at jeg satte meg rett ned og gråt. Har vært der opp siden, men den følelsen da jeg sto der første gang, glemmer jeg aldri! Havet er også fasinerende. Sitte på land i god vind og hvite skumtopper på bølgene - lukta av saltvann. Mmm. . nydelig:-) 0 Siter
Gjest anonyminatten Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Takk for en fin tråd Har ligget her og lest svarene og bare smiler jeg nå Jeg elsker naturen og alle dens variasjoner - jeg føler at jeg hele tiden oppdager og får ta del i noe nytt. Noe som fasinerer og forundrer meg. For en gave! 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Det fineste jeg vet med naturen er havet. En vakker strand i solnedgang, når man ser de fine rosa og blå fargene. Stjernehimmel, regnbue, synet av dyr som har det godt. Ja , det å se et ekorn leke seg i trærne, eller hestene som beiter bedagelig på jordet mm. Det er flott! 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Vi har i mange år vært mye på ei hytte på Skei. Øverst på Skeikampen står en steinhytte. Jeg er bevegelseshemmet og kan ikke gå mer enn ca 100 m. Jeg har jeg mange ganger stått å sett opp på fjellet, og ønsket meg dit opp. Sommeren 06 hadde de satt opp sommerheis i alpinbakken. Opp på toppen bar det:-) Den følelsen jeg fikk når jeg sto der oppe er ubeskrivelig! Jeg følte jeg kunne se helt til evigheten! Det var så sterkt for meg at jeg satte meg rett ned og gråt. Har vært der opp siden, men den følelsen da jeg sto der første gang, glemmer jeg aldri! Havet er også fasinerende. Sitte på land i god vind og hvite skumtopper på bølgene - lukta av saltvann. Mmm. . nydelig:-) Det å få til noe man trodde var umulig, det er utrolig givende vil jeg tro ja. Så deilig. Ja det er mange fine utsiktstopper rundt omkring 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Dette gikk jeg og tenkte på da vi var på skitur på lørdag faktisk! Vi gikk på fjellet,og vi så masse dyrespor! Skremte opp 3 ryper, så masse harespor, og spor etter mus, lemen (?), rev og rype. Så hvite vidder, knallblå himmel, sola som skinte på snøen så det glitret i millioner av små krystaller - aldeles vidunderlig! Med kjæresten ved siden av seg og en liten rast der vi delte en Kvikk lunsj - kan man bedre ha det?! Det var skikkelig avkobling og opplading for oss i alle fall. ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Takk for en fin tråd Har ligget her og lest svarene og bare smiler jeg nå Jeg elsker naturen og alle dens variasjoner - jeg føler at jeg hele tiden oppdager og får ta del i noe nytt. Noe som fasinerer og forundrer meg. For en gave! Ja var det ikke mange fine svar?! Koselig. Naturen ligger der, vi må bare nyte den og jeg må bli flinkere til det. Og gjett om jeg ble inspirert 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Dette gikk jeg og tenkte på da vi var på skitur på lørdag faktisk! Vi gikk på fjellet,og vi så masse dyrespor! Skremte opp 3 ryper, så masse harespor, og spor etter mus, lemen (?), rev og rype. Så hvite vidder, knallblå himmel, sola som skinte på snøen så det glitret i millioner av små krystaller - aldeles vidunderlig! Med kjæresten ved siden av seg og en liten rast der vi delte en Kvikk lunsj - kan man bedre ha det?! Det var skikkelig avkobling og opplading for oss i alle fall. ) ''Så hvite vidder, knallblå himmel, sola som skinte på snøen så det glitret i millioner av små krystaller - aldeles vidunderlig!'' Det er jeg helt enig i, fantastisk. Slike naturopplevelser gjør meg helt ydmyk. Og den roen man har inni seg på samme tid, alt blir en nytelse. Også blir det ikke verre når man kan dele det med sin(e) kjære 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 ''Så hvite vidder, knallblå himmel, sola som skinte på snøen så det glitret i millioner av små krystaller - aldeles vidunderlig!'' Det er jeg helt enig i, fantastisk. Slike naturopplevelser gjør meg helt ydmyk. Og den roen man har inni seg på samme tid, alt blir en nytelse. Også blir det ikke verre når man kan dele det med sin(e) kjære Skiturer der man går fra A til B så fort som mulig er ikke noe for oss nei. ) Vi går i vårt eget tempo, ser på dyrespor og rare trær, kan henge på stavene noen minutter i total stillhet og bare høre på at vi er på fjellet og at det er helt stille... ) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Siden jeg flyttet til Nord-Trøndelag har jeg blitt mer oppmerksom på de utrolig flotte skyformasjonene som finnes her. Jeg kan sitte lenge og bare se på skyene. Ellers er soloppganger noe av det nydeligste jeg vet. Sjøen, lukta av tang og tare. Lukt av nytint jord og synet av hestehover 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Siden jeg flyttet til Nord-Trøndelag har jeg blitt mer oppmerksom på de utrolig flotte skyformasjonene som finnes her. Jeg kan sitte lenge og bare se på skyene. Ellers er soloppganger noe av det nydeligste jeg vet. Sjøen, lukta av tang og tare. Lukt av nytint jord og synet av hestehover Er skyene spesielle i nord trøndelag? Hestehoven, ja så rart det er, jeg elsker at den dukker opp ,men liker den dårligere og dårligere utover sommeren. Tenk om vi mennesker hadde hatt den blomstens krefter.... 0 Siter
KaVa Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg elsker å gå på fjellturer i fjellene i Lofoten. Det er "rett opp og rett ned" fjell - ikke lange vidder. (har aldri likt å gå vannrett på fjelltur:-). Å sitte på toppen av et fjell og skue utover havet en fin sommerdag - herlig! 0 Siter
KaVa Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg elsker å gå på fjellturer i fjellene i Lofoten. Det er "rett opp og rett ned" fjell - ikke lange vidder. (har aldri likt å gå vannrett på fjelltur:-). Å sitte på toppen av et fjell og skue utover havet en fin sommerdag - herlig! ...Og fjæra, ikke glem fjæra! Er litt "steingal" - liker stein i alle fasonger og farger - og i fjæra finner jeg mange spennende steiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.