Gå til innhold

FU:naturopplevelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker våren og luktene den har. Å gå på en grusvei hvor smeltevannet har laget små bekker i veien, oppdage hestehov i veikanten, gåsunger på trærne... Å gå innover i skogen en vårdag, hvor det fortsatt ligger noen snøflekker igjen... Å vite at dette bare er starten på en lang og flott vår og sommer.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

21

• Jølsen

5

• Luska

3

• birdie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg elsker å gå på fjellturer i fjellene i Lofoten. Det er "rett opp og rett ned" fjell - ikke lange vidder. (har aldri likt å gå vannrett på fjelltur:-).

Å sitte på toppen av et fjell og skue utover havet en fin sommerdag - herlig!

Du liker det når du må gi litt ekstra og blir varm i trøya :) Det er sikkert helt fantastisk der!

Skrevet

Jeg elsker våren og luktene den har. Å gå på en grusvei hvor smeltevannet har laget små bekker i veien, oppdage hestehov i veikanten, gåsunger på trærne... Å gå innover i skogen en vårdag, hvor det fortsatt ligger noen snøflekker igjen... Å vite at dette bare er starten på en lang og flott vår og sommer.

En fantastisk tid! Det bobler i meg på den årstiden :)

Skrevet

En fantastisk tid! Det bobler i meg på den årstiden :)

Ja, ikke sant! Det ER faktisk noe som heter våryr! ;o)

Gleder meg til den første gåturen på bar vei, med joggesko, ikke vintersko. Men må vel vente et par måneder med det... *sukk*

Skrevet

Ja, ikke sant! Det ER faktisk noe som heter våryr! ;o)

Gleder meg til den første gåturen på bar vei, med joggesko, ikke vintersko. Men må vel vente et par måneder med det... *sukk*

Dere har snø fremdeles? Jeg husker fra barndommen at det alltid var så deilig når det gikk an å dra til bussen uten å stå i snøen. Og når det tørket opp litt i grusen så fikk vi gå ut med de nye joggeskoene :) Vi har ikke snø nå, jeg venter vårdager siden de melste det på tv, så da blir det tur i skogen med ei venninne og kaffekanna. Gleder meg!

Skrevet

Dere har snø fremdeles? Jeg husker fra barndommen at det alltid var så deilig når det gikk an å dra til bussen uten å stå i snøen. Og når det tørket opp litt i grusen så fikk vi gå ut med de nye joggeskoene :) Vi har ikke snø nå, jeg venter vårdager siden de melste det på tv, så da blir det tur i skogen med ei venninne og kaffekanna. Gleder meg!

Å, ja, vi har snø, masse snø. Bor på østlandet, eller østafjells heter det kanskje. ;o)

Og her har vi som regel snø frem til litt uti april...

Skrevet

Å, ja, vi har snø, masse snø. Bor på østlandet, eller østafjells heter det kanskje. ;o)

Og her har vi som regel snø frem til litt uti april...

Da får jeg våren før deg ;) Vi har de siste årene hatt en slags forsommer før 17mai på sørlandet. Det er fint med årstider, og snø. Jeg savner egentlig at vi har snø fremfor alt det regnet vi blir overøset med..... Det er fint når sola glitrer i snøen :)

Gjest Elextra
Skrevet

Dette var et veldig omfattende spørsmål. Liker jo både alle årstider og alle typer natur! :-).

Men har en spesiell svakhet for sjøen, og da særlig på sommeren. Bare å kikke utover havet... balsam for sjelen! For ikke å snakke om å ligge på magen på bryggen og kikke ned i vannet, på krabber og småfisk og alt annet som beveger seg :).

Ettermiddagshimmelen på høyfjellet er også fantastisk!

Luktene i skogen en tidlig vårdag!

Gosh, nå så jeg plutselig veldig frem til våren.

Skrevet

Dette var et veldig omfattende spørsmål. Liker jo både alle årstider og alle typer natur! :-).

Men har en spesiell svakhet for sjøen, og da særlig på sommeren. Bare å kikke utover havet... balsam for sjelen! For ikke å snakke om å ligge på magen på bryggen og kikke ned i vannet, på krabber og småfisk og alt annet som beveger seg :).

Ettermiddagshimmelen på høyfjellet er også fantastisk!

Luktene i skogen en tidlig vårdag!

Gosh, nå så jeg plutselig veldig frem til våren.

Ja jeg tror ikke noen har vondt av å tenke på å bruke naturen :) Helt fantastisk er den, og hver årstid har sin sjarm. Jeg kunne tenkt meg å dykke, men har aldri tatt noe dykkesertifikat. Jeg bare forestiller meg at naturen under vann må være utrolig fasinerende. Men det er koselig å ligge på brygga å se ned i vannet også ja :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja jeg tror ikke noen har vondt av å tenke på å bruke naturen :) Helt fantastisk er den, og hver årstid har sin sjarm. Jeg kunne tenkt meg å dykke, men har aldri tatt noe dykkesertifikat. Jeg bare forestiller meg at naturen under vann må være utrolig fasinerende. Men det er koselig å ligge på brygga å se ned i vannet også ja :)

Jeg ville ikke stole på meg selv på dypet, har mistanke om at jeg kan bli litt uforutsigbar om jeg evt. ikke skulle få luft. Har også litt tendens til klaus, så dykking er nok dessverre ikke noe for meg. Får nok holde meg på brygga eller i båten - men ikke dårlig det heller :-).

Skrevet

Er skyene spesielle i nord trøndelag? :)

Hestehoven, ja så rart det er, jeg elsker at den dukker opp ,men liker den dårligere og dårligere utover sommeren. Tenk om vi mennesker hadde hatt den blomstens krefter.... :)

I forhold til flatbygdene ved Mjøsa, der jeg kommer fra, er skyformasjonene helt nydelige her oppe.

Og ja, tenk om vi var like standhaftige og sterke som hestehoven :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...