Gå til innhold

Bestevenninne på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du hatt betenkeligheter med å få din bestevenninne som en av dine nærmeste kolleger?

Eller: hvis det er en ledig jobb på akkurat samme sted som din beste venninne, ville du da ha hatt betenkeligheter med å søke på denne jobben?

Eller: hva hadde du tenkt dersom en av dine nære medarbeidere sørget for å få inn sin bestevenninne på samme arbeidssted?

Skrevet

Jeg ville ikke vært kollega med en av venninnene mine... Om to kollegaer erbestevnner tror jeg ikke jeg ville ha brydd meg om det...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror jeg ville ha taklet en bestevenninne i alle disse situasjonene, for vi ville klart å finne ut av det uansett.

Jeg har noen andre venninner som jeg ville vært mer skeptisk til å få så tett innpå meg så mange timer.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Dette er en interessant problemstilling som jeg har erfart selv.Og jeg valgte å beholde min kompis og ikke jobben.Man kommer for nærme hverandre og det er noe som heter at man tar ikke med seg jobben hjem.Små konflikter på jobben kan fort bli noe mer i en venne relasjon.

Klart noen kan fikse det men har tilgode å se at det kan funke over tid.Jeg vil heller savne en kompis og besøke ham enn å ha ham på jobben over\under meg daglig.Vårt vennskap da ville blitt brukt annerledes og jeg vil heller kose meg med et vennskap enn å bruke det på arbeidet.

Skrevet

Jeg har jobbet sammen med ei av mine beste venninner, hun var sjef over meg. Det gikk fint fra min side, og jeg merket ikke at det noe problem for henne heller.

Jeg tror jeg vill foretrukket at venninnene mine ikke jobbet på samme sted som meg.

Dersom to av kollegene mine var venninner så ville jeg ikke brydd meg om det. Rett skal være rett uansett, slik at venninnen ikke har fordeler mener jeg. Men det blir kanskje slik?

Persille1365381127
Skrevet

Hm, det varierer litt...

Jeg ville ikke søkt meg jobb der min bestevenninne jobber. Men; jeg har blitt veldig god venn med folk jeg jobbet med - som har gått fra å være kollegaer til nære venner som jeg har fortsatt selv om vi ikke jobber sammen lenger. Og det gikk jo helt fint da vi jobbet sammen...

Jeg har blitt venner med folk som jobber for meg også, det er litt mer problematisk. Ikke for meg og for den det gjelder - men gjerne for andre. Det har lett for å bli grobunn for mistanker om forksjellsbehandling etc. Det trenger ikke være reellt - men man er sjelden objektiv i sånne situasjoner, så er man først misfornøyd finner man lett feil andre steder også.

Skrevet

Jeg ville ikke vært kollega med en av venninnene mine... Om to kollegaer erbestevnner tror jeg ikke jeg ville ha brydd meg om det...

Samme her.

Skrevet

Jeg ville nok helst forsøkt å unngå situasjonen, men hvis det var drømmejobben ville jeg ikke latt det stå i veien. Vi skulle nok funnet ut av det. (Nå har jeg ingen "bestevenninne" som sådan, men et par gode venninner og venner har jeg)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg ville nok selv unngått å jobbe sammen med noen av mine venninner, det kan fort bli vanskelige situasjoner ut av det. Dessuten er det ålreit å ha noen andre enn de man er sammen med dag ut og dag inn på jobb, som man kan være sammen med på fritiden.

Hvorvidt jeg hadde reagert på at to av mine kollegaer var venninner, ville kommet helt an på situasjonen. Men det er faktisk tilfellet ved min arbeidsplass i dag. Det går stort sett greit, men det er vanskeligheter i forbindelse med det også, ingen tvil om det.

Skrevet

Ville du hatt betenkeligheter med å få din bestevenninne som en av dine nærmeste kolleger?

Nei, tror ikke det.

Eller: hvis det er en ledig jobb på akkurat samme sted som din beste venninne, ville du da ha hatt betenkeligheter med å søke på denne jobben?

Nei, det ville jeg ikke.

Eller: hva hadde du tenkt dersom en av dine nære medarbeidere sørget for å få inn sin bestevenninne på samme arbeidssted?

Så lenge venninnen var best kvalifisert hadde det vært greit for meg, men jeg ville vært oppmerksom på arbeidsmoralen.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ville du hatt betenkeligheter med å få din bestevenninne som en av dine nærmeste kolleger?''

Ja, foretrekker nok å skille mellom arbeid og privatliv på den måten. Ser for meg at det kunne bli noen vonde lojalitetskonflikter. Men spørs jo på type arbeidssted og antallet kolleger totalt.

''Eller: hvis det er en ledig jobb på akkurat samme sted som din beste venninne, ville du da ha hatt betenkeligheter med å søke på denne jobben?''

Ja, av samme grunner som nevnt over.

''Eller: hva hadde du tenkt dersom en av dine nære medarbeidere sørget for å få inn sin bestevenninne på samme arbeidssted?''

Ville ikke likt det noe særlig, men spørs igjen på type og størrelse på arbeidssted/miljø. Når enkelte har sterkere bånd enn andre, og kanskje bånd som er sterkere enn lojaliteten til arbeidsstedet, kan det lett bli konflikter.

Skrevet

Har gått fint å jobbe ilag med søster i alle fall (har prøvd det). Men vi var bevisst på problemet med klikkdannelse osv. (har erfart det også)

Skrevet

Gubben her har nettopp byttet jobb, og fått en av sine nærmeste kamerater som sjef.... (dvs nærmeste overordnede... det er ikke han som har ansatt han, men de som er hakket høyere, liksom.)

Jeg vet ikke om jeg selv hadde taklet det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...