Gå til innhold

Hva har du i barskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest drikker sjelden
Skrevet

Vi har en baileys, en sitronvodka som har stått der i evigheter og en sherry.

Vi hadde også vin, men de fikk gjester sist vi hadde fest.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• mariaflyfly

3

• adelie

2

• Jølsen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mange ulike likører, forskjellig type vin, litt brunt brennevin.

Skrevet

cognac, bacardi razz og lemon, absolutt vodka, hot n' sweet, tequila, sheridans, bombay sapphire, jegermeister, vin og noen drink mix :-)

Gjest anonyminatten
Skrevet

Har ikke barskap og heller ingen alkohol i huset for øyeblikket. Kjøper når det skal inntas en sjelden gang.

Skrevet

Vodka, to forskjellige konjakker, portvin, Amaretto og gin. Også har jeg en del vin liggende. Jeg drikker svært lite sprit egentlig. Gin & tonic noen ganger, det er vel det eneste.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Har ikke noe eget skap, men et lite lager har vi. Vi handler alltid kvoten når vi er ute og reiser, men vi drikker ikke så ofte, så det samler seg fort en del flasker. Vi har mye vodka i ulike varianter, likører, Aquavit osv.

Skrevet

Oj, med en mann som til stadighet er i utlandet, er barskapet velfylt.

Vi har sikkert 10-12 flaser diverse vin, masse forskjellig cognac og whisky, endel likører (inkl. Bailys).

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har _mye_ forskjellig i barskapet,"alle" typer brennevin og diverse hetvin. Det meste kjøpes på våre mange reiser, kan liksom ikke gå forbi tax-free'en uten å ta med en flaske eller to.

Skrevet

Wisky, baileys, champange, tre likører til og en del rødvin, en hvitvin.

Skrevet

Vi har _mye_ forskjellig i barskapet,"alle" typer brennevin og diverse hetvin. Det meste kjøpes på våre mange reiser, kan liksom ikke gå forbi tax-free'en uten å ta med en flaske eller to.

''kan liksom ikke gå forbi tax-free'en uten å ta med en flaske eller to.

''

Enig. Noe annet ville jo vært alkoholmisbruk. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

''kan liksom ikke gå forbi tax-free'en uten å ta med en flaske eller to.

''

Enig. Noe annet ville jo vært alkoholmisbruk. ;)

''Noe annet ville jo vært alkoholmisbruk.''

Hehe, akkurat det pleier jeg også å si.

Gjest Elextra
Skrevet

Wisky, baileys, champange, tre likører til og en del rødvin, en hvitvin.

Ah, om vi skulle regnet med vin hadde vi ikke fått plass i barskapet. Vinen står i kjelleren :-).

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg har en flaske vodka jeg kjøpte i fjor sommer en gang?

Drikker tilnærmet aldri.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Mange forskjellige likører, bruker det mye til drinker. Flere flasker vanlig vodka, baccardi razz, absolute raspberry, gin, konjakk av forskjellige merker, er vel 3-4 typer vi har nå, jægermeister, wiskey.

Vin har jeg på kjøkkenet, har vel en 14 flasker der nå ca, både rød og hvit.

Vi er innom taxfreebutikken en del ganger i løpet av ett år, så da fylles det opp. Har sånne flaser med søtt sjokoladeskvip-likør også, men det er slik folk har sett igjen her, for jeg drikker det ikke.

Skrevet

To flasker rødvin, en stor flaske Tyrkisk pepper, en flaske whiskey, en halv flaske Gin, Baileys, to ølbokser, en flaske Galiano.

Og et par gamle skvetter med noe skvip i bunnen....

Skrevet

''Noe annet ville jo vært alkoholmisbruk.''

Hehe, akkurat det pleier jeg også å si.

Samma her! :-)

Og det kan noen ganger gi litt spesielle utslag, som her en dag jeg skulle ta en titt (ikke i barskapet, for det har vi ikke, men i kjellerboden), og fant ut at vi hadde 7 uåpnede litersflasker med vodka!! *ho ho*

Tydelig at det er slikt vi har "græbbet" med i farten på Gardermoen etter landing, før man skynder seg å hente bagasjen;-) Hva søren skal vi med så mye vodka, da? Vi drikker ikke mye sprit, og hvis vi gjør det er det mer stas med gin samt at det går en del konjakk hvos man drar fram flaska når man har middagsgjester.

*lurer på om vi skal arrangere vodkafest*

Gjest Elextra
Skrevet

Samma her! :-)

Og det kan noen ganger gi litt spesielle utslag, som her en dag jeg skulle ta en titt (ikke i barskapet, for det har vi ikke, men i kjellerboden), og fant ut at vi hadde 7 uåpnede litersflasker med vodka!! *ho ho*

Tydelig at det er slikt vi har "græbbet" med i farten på Gardermoen etter landing, før man skynder seg å hente bagasjen;-) Hva søren skal vi med så mye vodka, da? Vi drikker ikke mye sprit, og hvis vi gjør det er det mer stas med gin samt at det går en del konjakk hvos man drar fram flaska når man har middagsgjester.

*lurer på om vi skal arrangere vodkafest*

Du får invitere på cocktailparty! Har du mailadressen min!? :P

Ellers er det jo alltid populært å ta med en flaske på fest, hyttetur, piknik o.l. på sommeren, særlig om vertskapet kanskje ikke reiser så mye. Men_litt_ harry å ta med en liter vodka om man er bedt i middagsselskap, da! D.

Skrevet

Du får invitere på cocktailparty! Har du mailadressen min!? :P

Ellers er det jo alltid populært å ta med en flaske på fest, hyttetur, piknik o.l. på sommeren, særlig om vertskapet kanskje ikke reiser så mye. Men_litt_ harry å ta med en liter vodka om man er bedt i middagsselskap, da! D.

Ja det er nettopp det - man kan liksom ikke bare ta med en flaske vodka til noen. Konjakk, ja, men ikke vodka...;-)

Og ikke er det noen brylluper i kjømda heller - da kunne jeg jo ha tilbudt brudeparet noen flasker til blanding av cocktailer...;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja det er nettopp det - man kan liksom ikke bare ta med en flaske vodka til noen. Konjakk, ja, men ikke vodka...;-)

Og ikke er det noen brylluper i kjømda heller - da kunne jeg jo ha tilbudt brudeparet noen flasker til blanding av cocktailer...;-)

Som sagt, kanskje ikke i middagsselskaper, men i en del andre arrangmenter kan kanskje en flaske vodka være velkommen.

Men når serverte du din mann sist en dry vodka martini idet han kom inn døren? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...