Gå til innhold

Hva har du i barskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, kanskje ikke i middagsselskaper, men i en del andre arrangmenter kan kanskje en flaske vodka være velkommen.

Men når serverte du din mann sist en dry vodka martini idet han kom inn døren? ;)

Hva er det som gjør at jeg får litt viber til Else Michelets Menuetterpå nå? ;-)

"Når han kommer trett og sliten hjem fra jobben sin

må du ikke møte ham med papiljotter på

men ta ti minutter

før han står i døren

til å gjøre deg litt eeeeeeeee-sktra pen..."

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• mariaflyfly

3

• adelie

2

• Jølsen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som sagt, kanskje ikke i middagsselskaper, men i en del andre arrangmenter kan kanskje en flaske vodka være velkommen.

Men når serverte du din mann sist en dry vodka martini idet han kom inn døren? ;)

fort gjort....

Skrevet

Vi har vin - masse vin, som vi aldri ser ut til å få drukket opp :-( Må visst ha en liten fest, slik at jeg får servert rødvin til gjestene må bæres hjem i bøtter....

Vi har også cognac, litt whisky, bailies og sikkert noen likører som aldri blir drukket (igjen - fest er hvis løsningen). Hadde noe vodka og, men _tror_ det er drukket opp....

Gjest Elextra
Skrevet

Hva er det som gjør at jeg får litt viber til Else Michelets Menuetterpå nå? ;-)

men ta ti minutter

før han står i døren

Hehe, det gjør vi selvsagt hver dag, og martini'en i hånden vil bare være det lille ekstra! *S*

Skrevet

Jeg har ikke helt oversikten, men vi har mye vin nå. Nærmere 30 flasker, tipper jeg. Vin er en populær gave og gi når noen fyller år og mannen min fikk en kasse på 12 flasker til bursdagen, 6 flasker av en annen + enda flere og så hadde vi noen flasker i fra før av.

Så har vi sikkert Bayles, vodka og Whiskey og sikkert likør også.

Jeg kjøper aldri noe som helst av alkohol, men mannen min kjøper hver gang vi er ute og reiser, men vi drikker svært lite av det. Ihverfall jeg.

Har det stående i kjelleren forløpig, frem til jeg finner en annen løsning.

Skrevet

Er i utlandet minimum 1 gang per måned, så da plukker man jo med seg selvsagt.

Vi har ikke et barskap, men et brett på kjøkkenbenken. Der står det for tiden to typer rom, whiskey, to typer konjakk, en flaske cachaca, amarula, pluss en flaske vodka som ingen av oss har vist interesse for på lang, lang tid.

Vi har også mye rødvin liggende (hovedsaklig riserva, de andre typene går fort bort:)

Og JA, i motsetning til hva de fleste tør innrømme, vi drikker mye.

Skrevet

Vi har ikke et barskap, men et brett på kjøkkenbenken. Der står det for tiden to typer rom, whiskey, to typer konjakk, en flaske cachaca, amarula, pluss en flaske vodka som ingen av oss har vist interesse for på lang, lang tid.

Vi har også mye rødvin liggende (hovedsaklig riserva, de andre typene går fort bort:)

Hehe, jeg innrømmer da gladelig at jeg drikker en del vin! :) Men sprit går det svært lite av. :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg kan godt innrømme at vi drikker en del vi også. Vi er veldig glade i vin, sambo i en god konjakk, jeg i en drink.

Gjest annlovinda
Skrevet

I barskapet har vi 2 flasker Aquavit, 7 flasker cognac, 1 flaske whiskey, tre flasker likør, 1 flaske jägermeister, 1 flaske vodka.

I kjølerommet har vi 38 flasker rødvin, 2 flasker baileys.

Skrevet

men ta ti minutter

før han står i døren

blæææhhh...

"min lille søte kone..." / Vi har den glede å invitere Hr. (+tittel) NN m/frue....osv.

Er den fra 50-tallet eller, jeg har ikke hørt den, men husker jo "husmorreklame"

Skrevet

blæææhhh...

"min lille søte kone..." / Vi har den glede å invitere Hr. (+tittel) NN m/frue....osv.

Er den fra 50-tallet eller, jeg har ikke hørt den, men husker jo "husmorreklame"

Det er en sang som Else Michelet synger, hvor hun har hentet teksten fra en "bryllupsbok" som Norsk Gullsmedforbund ga ut til cirka slutten av søttitallet. Gode råd til den blivende konen, med andre ord.

Michelet sang denne med menuett-melodi og god innlevelse og patos, høye sukk osv. Og på slutten synger hun at "du må vise deg fra din mest velpleide og sjar-mehe-rende side"! ;-)

Skal se om jeg husker hele teksten her (har fremført den i en venninnes bryllup en gang *S*):

"Når han kommer ned og setter seg ved frokostbordet, må du ikke møte ham med papiljotter på, fettet hud og uten å ha pusset tenner i en snusket badekå-å-pe.

For det inntrykk han tar med av deg om morgenen følger han på jobben der han møter unge, fixe damer som vil flørte, og en sammenligning kan han trekke da helt u-u-uuuu-bevisst.

Når han kommer trett og sliten hjem fra jobben sin, må du ikke møte ham med papiljotter på, men ta ti minutter før han står i døren til å gjøre deg litt e-e-eee-sktra pen.

Pudre litt på nesen så den ikke skinner, ta et strøk med leppestiften og en kjole som han liker, som er ren og pen og ny-y-strøket, samt en liten dæsj parfy-y-yyyyme.

ta deg tid! (bam-bam-bam)

gjør deg pen! (bam - bam-bam)

stå parat! (bam bam bam ) med et smiiiil

Når han kommer hjem til dekket bord og duften av en middag som er enkel, kanskje, men pikant servert, med en liten dæsj av et eksotisk krydder og på bordet står de le-e-e-evende lys! *pust*"

Så husker jeg ikke mer før slutten om sjar-mehe-rende side...;-)

candyqueen_83
Skrevet

Ikke mye, vi drikker veldig sjelden, 1 liter vodka sitron, 1 flaske asti, en åpnet liten flaske tyrkisk pepper, og en flaske med noe vin eller noe. Aner ikke hva det er :P

Skrevet

Her også.

Skrevet

Vi er glade i maltwhisky og reiser mye - det synes. Har litt annen sprit også, men det røres knapt.

Jeg ville likt bedre et spørsmål om hva jeg har i vinskapet :-)

Skrevet

Det er en sang som Else Michelet synger, hvor hun har hentet teksten fra en "bryllupsbok" som Norsk Gullsmedforbund ga ut til cirka slutten av søttitallet. Gode råd til den blivende konen, med andre ord.

Michelet sang denne med menuett-melodi og god innlevelse og patos, høye sukk osv. Og på slutten synger hun at "du må vise deg fra din mest velpleide og sjar-mehe-rende side"! ;-)

Skal se om jeg husker hele teksten her (har fremført den i en venninnes bryllup en gang *S*):

"Når han kommer ned og setter seg ved frokostbordet, må du ikke møte ham med papiljotter på, fettet hud og uten å ha pusset tenner i en snusket badekå-å-pe.

For det inntrykk han tar med av deg om morgenen følger han på jobben der han møter unge, fixe damer som vil flørte, og en sammenligning kan han trekke da helt u-u-uuuu-bevisst.

Når han kommer trett og sliten hjem fra jobben sin, må du ikke møte ham med papiljotter på, men ta ti minutter før han står i døren til å gjøre deg litt e-e-eee-sktra pen.

Pudre litt på nesen så den ikke skinner, ta et strøk med leppestiften og en kjole som han liker, som er ren og pen og ny-y-strøket, samt en liten dæsj parfy-y-yyyyme.

ta deg tid! (bam-bam-bam)

gjør deg pen! (bam - bam-bam)

stå parat! (bam bam bam ) med et smiiiil

Når han kommer hjem til dekket bord og duften av en middag som er enkel, kanskje, men pikant servert, med en liten dæsj av et eksotisk krydder og på bordet står de le-e-e-evende lys! *pust*"

Så husker jeg ikke mer før slutten om sjar-mehe-rende side...;-)

''slutten av søttitallet'' *Himler* - skulle man virkelig _pynte seg_ med full pakke for å åpne døren for "sin kjære". På det tidspunktet tror jeg mor mi hadde gått over til fiskepinner ol. for lengst, og det var vel slutt med annen stæsj også. Ikke fordi hun var så moderne, mer fordi hun ikke gadd lenger..

Og vi andre var etter hippietiden og unisex (like-klær-for-jenter-og-gutter), og kunne ta det med ro for vi var sexy uansett. Det var ikke noe foundation ennå heller... hihi, verden er gått bakover igjen!

AneM1365380603
Skrevet

I barskapet har vi 2 flasker Aquavit, 7 flasker cognac, 1 flaske whiskey, tre flasker likør, 1 flaske jägermeister, 1 flaske vodka.

I kjølerommet har vi 38 flasker rødvin, 2 flasker baileys.

Dere hadde mye snadder :) Jeg elsker cognac, men har aldri hatt 7 flasker stående.

Morning Glory
Skrevet

Ingen ting. Det går unna i svingene når man er student;)

AneM1365380603
Skrevet

Vi har noen flasker vodka, en flaske cognac, en halv flaske whisky, 3 flasker rødvin og en kartong rødvin. Vodka drikker ingen av oss, whisky drikker han kanskje en gang i året. Resten går det plenty av.

Bruker whiskyen hvert år til delfiakake, da glir det ned :)

Skrevet

Bailays,dooley,rød og hvit vin, sourze, bols, vodka, whiskey, banan likør, tequilla, salmiakki m.m altså svært variert og sprengt barskap.

Skal øke mengden snart da vi skal innom taxfree'n en dag.

Vi har så mye for vi drikker så lite:))

Skrevet

''slutten av søttitallet'' *Himler* - skulle man virkelig _pynte seg_ med full pakke for å åpne døren for "sin kjære". På det tidspunktet tror jeg mor mi hadde gått over til fiskepinner ol. for lengst, og det var vel slutt med annen stæsj også. Ikke fordi hun var så moderne, mer fordi hun ikke gadd lenger..

Og vi andre var etter hippietiden og unisex (like-klær-for-jenter-og-gutter), og kunne ta det med ro for vi var sexy uansett. Det var ikke noe foundation ennå heller... hihi, verden er gått bakover igjen!

Tror nok denne boka hadde gått ut på dato selv da - og det var vel derfor Michelet grep fatt i teksten;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...