Gå til innhold

Tabeller i word

Gjest Relasjonsdatabase

Anbefalte innlegg

Gjest Relasjonsdatabase
Skrevet

Jeg skal lage flere tabeller ved siden av hverandre i Word. Men jeg får bare til å ha en i bredden, som til gjengjeld fyller hele arket innenfor margene.

Hvordan får jeg flere ved siden av hverandre? Jeg skal også ha tabeller under, og til slutt skal jeg få satt på linjer mellom tabellene.

Det jeg skal lage er skjemaet til en relasjonsdatabase. Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Word er egentlig et helt håpløst program å jobbe i når man skal vise noe grafisk. Du kan ikke lage det i Excel, Visio eller Access da, og så lime inn i word etterpå?

Det å endre selve bredden på tabellene er ikke noe problem, det justerer du bare ved å holde musa på siden av selve tabellen.

Gjest Relasjonsdatabase
Skrevet

Word er egentlig et helt håpløst program å jobbe i når man skal vise noe grafisk. Du kan ikke lage det i Excel, Visio eller Access da, og så lime inn i word etterpå?

Det å endre selve bredden på tabellene er ikke noe problem, det justerer du bare ved å holde musa på siden av selve tabellen.

Jeg må finne meg et annet program enn word, skjønner jeg :(

Siden jeg ikke har Visio, skal jeg prøve meg på programmet citoyen viste til.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg må finne meg et annet program enn word, skjønner jeg :(

Siden jeg ikke har Visio, skal jeg prøve meg på programmet citoyen viste til.

Gjør det, ellers er Visio et program det er verdt å investere i om man ofte skal lage "kart" eller vise relasjonsoversikter. Det er kjempebra på det området.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...