Gå til innhold

Tid for ny bok igjen

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Den høres veldig interessant ut.

Jeg er ikke ferdig med den enda, men den kan anbefales. Leseren kommer under huden på forskjellige personer, også advokaten og broren som føler seg utenfor.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

9

• Dorthe

4

• Bookworm

2

• adelie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, maser jeg? :P

Hadde nesten litt dårlig samvittighet da jeg skrev tråden, siden jeg ennå ikke hadde begynt på bøkene "dine" ......!

hare1365380455
Skrevet

Hadde nesten litt dårlig samvittighet da jeg skrev tråden, siden jeg ennå ikke hadde begynt på bøkene "dine" ......!

Hehe... Ikke ha det! Det er jo så mange spennende bøker. Jeg har ikke lest så mye i det siste.

Skrevet

Hva med å lese litt Amy Tan? "Hundred Secret Senses" og "Joy Luck Club", for eksempel.

Skrevet

"Saman er ein mindre aleine" av Anna Gevalda. Det var ei bok som var vanskelig å legge bort. Var selv igjennom Afghanistan- og Stieg Larsson perioder i fjor, og av årets bøker, så er det Gevalda som hittil har fenget mest.

Skrevet

Jodi Picoult "Min søsters vokter".

Om en familie der en datter har kreft, og et nytt barn blir født for å bli donor. Så går hun senere til rettsak mot foreldrene fordi hun vil bestemme over egen kropp. Hun er lei av å innlegges på sykehus uten å være syk.

Ikke out slutten for jeg har boka hjemme;o)

Skrevet

Husker ikke om jeg allerede har tipsa deg om denne, men den er noe av det mest fantastiske jeg har lest på lenge. http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.2804205

Sebastian Faulks skriver minst like oppslukende som Stieg Larsson gjorde for meg. :)

En bedre dag i morgen - en barnesoldat forteller: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2750500&rom=AK

En barnesoldat fra Sierra Leone forteller sin historie hvor de ble innhentet, utstyrt med våpen og kokain.

Du burde lese den, den er veldig bra.

hare1365380455
Skrevet

Ikke out slutten for jeg har boka hjemme;o)

Neida. Jeg har noen sider igjen også.. :)

Skrevet

Jeg anbefaler en kiesisk forfatter som heter Xue Xinran. Hun har skrevet to bøker som jeg ble veldig fasinert av. Den ene heter "Stemmer i natten" og den andre "Himmelgraven".

Lisa See har en bok som heter noe sånn som Snøblomst og den hemmelige viften. Alle tre anbefales på det varmeste. De to første har jeg lest flere ganger og anbefalt til andre som også hat likt dem.

Skrevet

Neida. Jeg har noen sider igjen også.. :)

Det var den jeg hadde på stuebordet i går og ikke orket å stå opp og se. Nå fikk laguna den med seg hjem for å lese for her klarer jeg bare å lese ukeblader ;o)

Skrevet

Ikke Afghanistan-bøker, men bøkene til Carl Frode Tiller er kjempebra!!!

Skråninga og Innsirkling er de beste!

Ellers leser jeg Iskaldt Bedrag av Dan Brown nå. Spennende!!!!!!

Har du lest noe av Fay Weldon? Kjempebra, morsomt og feministisk. Anbefales.

Regner med du har lest Isabell Allende? Hvis ikke så sett i gang - kjempebra alle bøkene.

Skrevet

"Ingen i verden" av Hisham Matar er litt i samme sjanger som Drageløperen. Handlingen foregår i Libya, og en gal verden skildres gjennom barnøyne.

Skrevet

Dette går nok under kategorien "andre tips": Jeg har akkurat lest ferdig "Den tidsreisendes kvinne" (The timetraveler's wife) av Audrey Niffenegger, og den er virkelig en liten skatt av en bok!

Beste leseropplevelsen jeg har hatt på evigheter, løp og kjøp :o)

Skrevet

Dette går nok under kategorien "andre tips": Jeg har akkurat lest ferdig "Den tidsreisendes kvinne" (The timetraveler's wife) av Audrey Niffenegger, og den er virkelig en liten skatt av en bok!

Beste leseropplevelsen jeg har hatt på evigheter, løp og kjøp :o)

Skriver under på denne :-)

Skrevet

En dagbok....? Høres litt spesielt ut? Hva menes med redigert av Jan Erik Vold?

Det er en jente som skrev bok om livet sitt fra Wien i slutten av trettitallet og som flyktet til Norge i 1939 da hun var 18. Hun ble senere sendt til Tyskland, hun var jøde.

Hun var venninne med ...Hoffmo? og ville sikkert blitt forfatter eller kunstner om hun hadde overlevd krigen. Oppsiktsvekkende bok. Som en roman.

Skrevet

Det var den jeg hadde på stuebordet i går og ikke orket å stå opp og se. Nå fikk laguna den med seg hjem for å lese for her klarer jeg bare å lese ukeblader ;o)

Du må hilse til laguna! Lenge siden hun har stukket innom her på DOL!

Husker for to år siden, da vi hadde vært på samme plen samtidig, uten å vite om hverandre :-)

hare1365380455
Skrevet

Hehe, jeg hadde faktisk tenkt å spørre deg om det var den boken. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...