hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Den høres veldig interessant ut. Jeg er ikke ferdig med den enda, men den kan anbefales. Leseren kommer under huden på forskjellige personer, også advokaten og broren som føler seg utenfor. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hehe, maser jeg? Hadde nesten litt dårlig samvittighet da jeg skrev tråden, siden jeg ennå ikke hadde begynt på bøkene "dine" ......! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hadde nesten litt dårlig samvittighet da jeg skrev tråden, siden jeg ennå ikke hadde begynt på bøkene "dine" ......! Hehe... Ikke ha det! Det er jo så mange spennende bøker. Jeg har ikke lest så mye i det siste. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hva med å lese litt Amy Tan? "Hundred Secret Senses" og "Joy Luck Club", for eksempel. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gevalda. Det var ei bok som var vanskelig å legge bort. Var selv igjennom Afghanistan- og Stieg Larsson perioder i fjor, og av årets bøker, så er det Gevalda som hittil har fenget mest. 0 Siter
Kalevala Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Da er det nok på tide med en Indiaperiode ;-) Rohinton Mistrys romaner er fra India. Balansekunst er den beste, men de andre fenger meg også veldig: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=rohinton+mistry&innsnevre=ja&submit=+S%C3%B8k+&rom=AK 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Husker ikke om jeg allerede har tipsa deg om denne, men den er noe av det mest fantastiske jeg har lest på lenge. http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.2804205 Sebastian Faulks skriver minst like oppslukende som Stieg Larsson gjorde for meg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jodi Picoult "Min søsters vokter". Om en familie der en datter har kreft, og et nytt barn blir født for å bli donor. Så går hun senere til rettsak mot foreldrene fordi hun vil bestemme over egen kropp. Hun er lei av å innlegges på sykehus uten å være syk. Ikke out slutten for jeg har boka hjemme;o) 0 Siter
Jølsen Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Husker ikke om jeg allerede har tipsa deg om denne, men den er noe av det mest fantastiske jeg har lest på lenge. http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.2804205 Sebastian Faulks skriver minst like oppslukende som Stieg Larsson gjorde for meg. En bedre dag i morgen - en barnesoldat forteller: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2750500&rom=AK En barnesoldat fra Sierra Leone forteller sin historie hvor de ble innhentet, utstyrt med våpen og kokain. Du burde lese den, den er veldig bra. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Ikke out slutten for jeg har boka hjemme;o) Neida. Jeg har noen sider igjen også.. 0 Siter
gunrika Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg anbefaler en kiesisk forfatter som heter Xue Xinran. Hun har skrevet to bøker som jeg ble veldig fasinert av. Den ene heter "Stemmer i natten" og den andre "Himmelgraven". Lisa See har en bok som heter noe sånn som Snøblomst og den hemmelige viften. Alle tre anbefales på det varmeste. De to første har jeg lest flere ganger og anbefalt til andre som også hat likt dem. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Neida. Jeg har noen sider igjen også.. Det var den jeg hadde på stuebordet i går og ikke orket å stå opp og se. Nå fikk laguna den med seg hjem for å lese for her klarer jeg bare å lese ukeblader ;o) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Ikke Afghanistan-bøker, men bøkene til Carl Frode Tiller er kjempebra!!! Skråninga og Innsirkling er de beste! Ellers leser jeg Iskaldt Bedrag av Dan Brown nå. Spennende!!!!!! Har du lest noe av Fay Weldon? Kjempebra, morsomt og feministisk. Anbefales. Regner med du har lest Isabell Allende? Hvis ikke så sett i gang - kjempebra alle bøkene. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 "Ingen i verden" av Hisham Matar er litt i samme sjanger som Drageløperen. Handlingen foregår i Libya, og en gal verden skildres gjennom barnøyne. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Dette går nok under kategorien "andre tips": Jeg har akkurat lest ferdig "Den tidsreisendes kvinne" (The timetraveler's wife) av Audrey Niffenegger, og den er virkelig en liten skatt av en bok! Beste leseropplevelsen jeg har hatt på evigheter, løp og kjøp ) 0 Siter
Kalevala Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Dette går nok under kategorien "andre tips": Jeg har akkurat lest ferdig "Den tidsreisendes kvinne" (The timetraveler's wife) av Audrey Niffenegger, og den er virkelig en liten skatt av en bok! Beste leseropplevelsen jeg har hatt på evigheter, løp og kjøp ) Skriver under på denne :-) 0 Siter
adelie Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 En dagbok....? Høres litt spesielt ut? Hva menes med redigert av Jan Erik Vold? Det er en jente som skrev bok om livet sitt fra Wien i slutten av trettitallet og som flyktet til Norge i 1939 da hun var 18. Hun ble senere sendt til Tyskland, hun var jøde. Hun var venninne med ...Hoffmo? og ville sikkert blitt forfatter eller kunstner om hun hadde overlevd krigen. Oppsiktsvekkende bok. Som en roman. 0 Siter
sant å si Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Det var den jeg hadde på stuebordet i går og ikke orket å stå opp og se. Nå fikk laguna den med seg hjem for å lese for her klarer jeg bare å lese ukeblader ;o) Du må hilse til laguna! Lenge siden hun har stukket innom her på DOL! Husker for to år siden, da vi hadde vært på samme plen samtidig, uten å vite om hverandre :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Det var den jeg hadde på stuebordet i går og ikke orket å stå opp og se. Nå fikk laguna den med seg hjem for å lese for her klarer jeg bare å lese ukeblader ;o) Hehe, jeg hadde faktisk tenkt å spørre deg om det var den boken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.