pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hver uke er det like vanskelig dette med middager, kan dere være så snille å si en middagsrett dere skal ha i løpet av uka? Kanskje det frister meg også Takker og bukker. 0 Siter
Luska Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Tja, skal ha kylling tikka masala i dag. Kanskje kjøttpudding i brun saus i morgen... ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Håper å få tak i noe fersk tunfisk vi kan ha en dag. Skal stekes bare så vidt. Kjempegodt! :-). 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Her i huset lager vi også menylister for en uke av gangen, og skriver den på tavla så alle kan se den. For å få variasjon i ukas mat, så har vi noen grunnregler (som av og til brytes, så klart): Bare ett måltid i uka med P-mat (pasta, pølser, pizza, pannekaker) 2 av middagene skal være fisk, og en av disse "ordentlig" fisk 1 av middagene skal være med kylling Siden vi har grøt på lørdagene, så blir det ikke så vanskelig til slutt. Denne ukas meny ser slik ut: Mandag: Falukorv med masse løk Tirsdag: Fersk, kokt fisk (handles mandag kveld på tur hjem) Onsdag: Pannekaker med flesk Torsdag: Hjemmelaget fiskegrateng og revet gulrot Fredag: Kyllingfilet, ovnsbakt på grønnsaksseng Lørdag: Grøt Søndag: Rådyrgryte (på rester fra en litt bedre middag tidligere) Noe som frister her? 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Husmannskost eller noe lettere..enkelt?Har de siste dager tømt fryseboksen for restemat:-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Rømmegrøt. Fiskeboller. Kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet/indian korma saus (Uncle Bens), ris. Lapskaus (kjøttdeig/grønnsaker). 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Her i huset lager vi også menylister for en uke av gangen, og skriver den på tavla så alle kan se den. For å få variasjon i ukas mat, så har vi noen grunnregler (som av og til brytes, så klart): Bare ett måltid i uka med P-mat (pasta, pølser, pizza, pannekaker) 2 av middagene skal være fisk, og en av disse "ordentlig" fisk 1 av middagene skal være med kylling Siden vi har grøt på lørdagene, så blir det ikke så vanskelig til slutt. Denne ukas meny ser slik ut: Mandag: Falukorv med masse løk Tirsdag: Fersk, kokt fisk (handles mandag kveld på tur hjem) Onsdag: Pannekaker med flesk Torsdag: Hjemmelaget fiskegrateng og revet gulrot Fredag: Kyllingfilet, ovnsbakt på grønnsaksseng Lørdag: Grøt Søndag: Rådyrgryte (på rester fra en litt bedre middag tidligere) Noe som frister her? takk for fyldig svar.Ja det er masse her Tenker kyllingfilet blir med på listen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Husmannskost eller noe lettere..enkelt?Har de siste dager tømt fryseboksen for restemat:-) Jo enklere jo bedre Jeg liker ikke å lage mat i timesvis. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Rømmegrøt. Fiskeboller. Kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet/indian korma saus (Uncle Bens), ris. Lapskaus (kjøttdeig/grønnsaker). Ah, lapskaus er det lenge siden vi har hatt. Takk 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 I dag lager svigermor mat, og hun skal lage fiskegrateng - deilig :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jo enklere jo bedre Jeg liker ikke å lage mat i timesvis. Jeg kjøpte kalkunskiver (frosne) på rema, og så steikte jeg de og hadde i brun saus. Enkelt og godt! 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Her i huset lager vi også menylister for en uke av gangen, og skriver den på tavla så alle kan se den. For å få variasjon i ukas mat, så har vi noen grunnregler (som av og til brytes, så klart): Bare ett måltid i uka med P-mat (pasta, pølser, pizza, pannekaker) 2 av middagene skal være fisk, og en av disse "ordentlig" fisk 1 av middagene skal være med kylling Siden vi har grøt på lørdagene, så blir det ikke så vanskelig til slutt. Denne ukas meny ser slik ut: Mandag: Falukorv med masse løk Tirsdag: Fersk, kokt fisk (handles mandag kveld på tur hjem) Onsdag: Pannekaker med flesk Torsdag: Hjemmelaget fiskegrateng og revet gulrot Fredag: Kyllingfilet, ovnsbakt på grønnsaksseng Lørdag: Grøt Søndag: Rådyrgryte (på rester fra en litt bedre middag tidligere) Noe som frister her? Så fint da! Du er flink:-) Jeg tar det litt på sparken,men så er vi bare to ! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 I morgen skal jeg lage hjemmelaget chili con carne. Kjempegodt. Noe vi liker alle 4. Også har vi masse med salat ved siden av. Vi skal ha stekt seibiff med løk på onsdag. Da steker jeg gjerne noen grønnsaker ved siden av, også har vi ris til. Torsdag blir det nok hjemmelaget minestronesuppe, denne er tykk, blir nesten som en gryterett. Fredag blir det kyllingfajitas. Da bruker vi kyllingfilet, og masse grønnsaker. I dag blir det overtidsmat på meg, og da fikser sambo middag til dem tre hjemme, hva det blir vet jeg ikke, men blir ikke overrasket om det blir grandis. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Så fint da! Du er flink:-) Jeg tar det litt på sparken,men så er vi bare to ! Tro meg, vi hadde ikke et slik system vi heller, før vi fikk barn. Nå har det derimot blitt så godt innarbeidet, at vi føler oss litt uttafor om vi prøver å droppe det i arbeidsuker. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 takk for fyldig svar.Ja det er masse her Tenker kyllingfilet blir med på listen. Menylister og handling en dag i uka er mitt beste tips for et mer harmonisk forhold i heimen. He-he. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjøpte kalkunskiver (frosne) på rema, og så steikte jeg de og hadde i brun saus. Enkelt og godt! Smart! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Her i huset lager vi også menylister for en uke av gangen, og skriver den på tavla så alle kan se den. For å få variasjon i ukas mat, så har vi noen grunnregler (som av og til brytes, så klart): Bare ett måltid i uka med P-mat (pasta, pølser, pizza, pannekaker) 2 av middagene skal være fisk, og en av disse "ordentlig" fisk 1 av middagene skal være med kylling Siden vi har grøt på lørdagene, så blir det ikke så vanskelig til slutt. Denne ukas meny ser slik ut: Mandag: Falukorv med masse løk Tirsdag: Fersk, kokt fisk (handles mandag kveld på tur hjem) Onsdag: Pannekaker med flesk Torsdag: Hjemmelaget fiskegrateng og revet gulrot Fredag: Kyllingfilet, ovnsbakt på grønnsaksseng Lørdag: Grøt Søndag: Rådyrgryte (på rester fra en litt bedre middag tidligere) Noe som frister her? Prøver å lage middagsliste for en uke av gangen jeg også. Da slipper jeg å fly i butikken i tide og utide. Men har glippet litt i den siste tiden, må skjerpe inn igjen nå. Mange gode forslag du hadde. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Smart! En kollega tipset meg. Så da ble det faktisk søndagsmiddag en hverdag! Jeg hadde på salt og pepper forresten. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Prøver å lage middagsliste for en uke av gangen jeg også. Da slipper jeg å fly i butikken i tide og utide. Men har glippet litt i den siste tiden, må skjerpe inn igjen nå. Mange gode forslag du hadde. Man sparer både tid og penger på å unngå den handleturen på vei hjem fra jobb. Det har så lett for å falle så mye ekstra opp i kurven min... ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Menylister og handling en dag i uka er mitt beste tips for et mer harmonisk forhold i heimen. He-he. Ja man kan si det slik Jeg har vært ganske flink til å ukehandle siden nyttår. Det er deilig å slippe det evige jaget mot butikken 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.