Gjest prust Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjøpte kalkunskiver (frosne) på rema, og så steikte jeg de og hadde i brun saus. Enkelt og godt! Uff! Kalkunskiver i brun saus :-( Synes ikke det høres godt ut.... 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Man sparer både tid og penger på å unngå den handleturen på vei hjem fra jobb. Det har så lett for å falle så mye ekstra opp i kurven min... ;-) Ja, helt enig. Også så lett å finne noe mer letttvint enn det du egentlig skulle ha når du stikker innom butikken. Plutselig var det noe annet som fristet mer, og som sikkert var mer usunt også. Nei, vi prøver å komme tilbake til middagsliste for en uke, og handletur en gang i uka. Har vært flink for denne uka da. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 I dag lager svigermor mat, og hun skal lage fiskegrateng - deilig :-) Det er deg vel unt Min svigermor er i syden og koser seg. Godt at det er noen som har det 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Uff! Kalkunskiver i brun saus :-( Synes ikke det høres godt ut.... Det er kjempegodt! Moren min har koteletter i brun saus; det er også godt! 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 I morgen skal jeg lage hjemmelaget chili con carne. Kjempegodt. Noe vi liker alle 4. Også har vi masse med salat ved siden av. Vi skal ha stekt seibiff med løk på onsdag. Da steker jeg gjerne noen grønnsaker ved siden av, også har vi ris til. Torsdag blir det nok hjemmelaget minestronesuppe, denne er tykk, blir nesten som en gryterett. Fredag blir det kyllingfajitas. Da bruker vi kyllingfilet, og masse grønnsaker. I dag blir det overtidsmat på meg, og da fikser sambo middag til dem tre hjemme, hva det blir vet jeg ikke, men blir ikke overrasket om det blir grandis. Du høres ut til å være kokk av yrke hehe, mye fint på menyen din 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Tja, skal ha kylling tikka masala i dag. Kanskje kjøttpudding i brun saus i morgen... ) Kan du forklare tikka masala? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Det er kjempegodt! Moren min har koteletter i brun saus; det er også godt! Svigermor kan ha brun saus på omtrent alt.... Hjemmefra var jeg vant til koteletter som stekes hardt i panna, med poteter og sjy til. Mannen min er vant til koteletter som stekes på svak varme i stekeovnen, og som kokes opp i brun saus etterpå. Jeg er blitt vant til det ogs, og det er faktisk godt. Men av og til svaner jeg mammas svarte koteletter med sjy :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Håper å få tak i noe fersk tunfisk vi kan ha en dag. Skal stekes bare så vidt. Kjempegodt! :-). Vi er ikke så veldig flinke på fisk her i huset... Men det kan være verdt å prøve, kanskje det er fint å ha på grillen sommerstid? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Svigermor kan ha brun saus på omtrent alt.... Hjemmefra var jeg vant til koteletter som stekes hardt i panna, med poteter og sjy til. Mannen min er vant til koteletter som stekes på svak varme i stekeovnen, og som kokes opp i brun saus etterpå. Jeg er blitt vant til det ogs, og det er faktisk godt. Men av og til svaner jeg mammas svarte koteletter med sjy :-) Så får du lage det til middag en dag. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Du høres ut til å være kokk av yrke hehe, mye fint på menyen din Hehe, er nok ikke det nei. Men den chili corn carne gryta og minestronesuppa er veldig enkle å lage, også er de ganske så sunne også. Også gjør jeg de sånn halveis ferdig kvelden i forveien da. Me juksa litt. Så er det enkelt og greit når jeg kommer sulten hjem fra jobb. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Hehe, er nok ikke det nei. Men den chili corn carne gryta og minestronesuppa er veldig enkle å lage, også er de ganske så sunne også. Også gjør jeg de sånn halveis ferdig kvelden i forveien da. Me juksa litt. Så er det enkelt og greit når jeg kommer sulten hjem fra jobb. Den suppa, er det privat oppskrift eller en du har funnet på nettet? Kan du hinte om hvor jeg finner oppskrift? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Å den tråen passet meg perfekt i dag!! Meg om snaxymann skal nemlig skrive handle liste i kveld, og da skal middagen for flere dager planlegges. :0) I dag ble det spagettirett m salat, og en av dagene skal vi nok ha farserett..kanskje på lørdag.Hm.. Nå skal jeg hvertfall lese hele tråden, og notere gode forslag! :0) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Medisterpølse med blomkål og smelta smør + sennep. Kjøttkaker, surkål og tyttebær. Stekt laks med sandefjordsaus 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Den suppa, er det privat oppskrift eller en du har funnet på nettet? Kan du hinte om hvor jeg finner oppskrift? Har funnet den på nettet, på vektklubben til GR. Men her er den: Minestronesuppe Dette trenger du til 4 personer 600 g karbonadedeig 1 1/4 liter vann 2 vårløk 4 poteter 2 gulrøtter 1 stilk stangselleri 1 squash 1 løk 1 boks tomat hermetisk 160 g pasta, tørr 1/2 boks bønner røde 1 ts salt 1/2 ts pepper 2 ss parmesan revet Slik gjør du:Brun kjøttdeigen og ha over i en gryte med vann/kraft. Rens og del poteter, gulrøtter, vårløk, squash og selleri i skiver. Finhakk løk. Ha grønnsakene over i gryten. Tilsett de hermetiske tomatene.Kok opp og la suppen småkoke til grønnsakene er knapt møre.Kok pasta etter anvisning på pakken.Ha pastaen over i suppen sammen med bønnene. La suppen trekke til alt er gjennomvarmt. Smak til med salt og pepper.Server suppen med et dryss revet parmesan. 0 Siter
cathlin Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Pastasalat med ruccola, oliven og pinjekjerner eller det du liker. Og noen gode rundstykker til. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Vi er ikke så veldig flinke på fisk her i huset... Men det kan være verdt å prøve, kanskje det er fint å ha på grillen sommerstid? Det er det nok også. Kjøp fin fisk, krydre med salt og pepper og grill den kort over sterk varme. Den skal være rå i midten :-). 0 Siter
....AV Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 I dag skal vi ha fiskepinner med ris og salat, i morgen skal vi ha pannekaker, onsdag skal vi ha spagetti med spinat- og norzolasaus, torsdag skal vi ha lammeskavgryte og fredag skal vi ha marinert kylling med pommes frites. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Vi er ikke så veldig flinke på fisk her i huset... Men det kan være verdt å prøve, kanskje det er fint å ha på grillen sommerstid? Hva med Laksefileter uten bein ( frossen eller fersk)Legges i ildfast form.Grønsaker immellom av det dere liker (bruker spinat). bland ferdigpose (laksegratengsaus m fløte) hell over og stek i ovn i ca 30 min. Enkelt:-) Eller stekt Sei med masse stekt løk? Kokt torsk med gulrotsuing og sennepsaus? Deilig! GODT MED FISK:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Har funnet den på nettet, på vektklubben til GR. Men her er den: Minestronesuppe Dette trenger du til 4 personer 600 g karbonadedeig 1 1/4 liter vann 2 vårløk 4 poteter 2 gulrøtter 1 stilk stangselleri 1 squash 1 løk 1 boks tomat hermetisk 160 g pasta, tørr 1/2 boks bønner røde 1 ts salt 1/2 ts pepper 2 ss parmesan revet Slik gjør du:Brun kjøttdeigen og ha over i en gryte med vann/kraft. Rens og del poteter, gulrøtter, vårløk, squash og selleri i skiver. Finhakk løk. Ha grønnsakene over i gryten. Tilsett de hermetiske tomatene.Kok opp og la suppen småkoke til grønnsakene er knapt møre.Kok pasta etter anvisning på pakken.Ha pastaen over i suppen sammen med bønnene. La suppen trekke til alt er gjennomvarmt. Smak til med salt og pepper.Server suppen med et dryss revet parmesan. Tusen takk! Nå har jeg skrevet den ut. Så er det bare å håpe på at jeg får det til en dag da 0 Siter
Glimtipper Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 På fredag hadde vi hjemmelagde kjøttboller og grønnsaksstuing. På lørdag hadde vi hjemmelaget pizza som jeg smekker sammen på en halvtime eller så (- tiden heving av deigen tar) og den kan gjøres så sunn/usunn som man ønsker selv. I dag skal vi ha skinkegrateng. I morgen blir det grønnsakssuppe. Da lager jeg en stor porsjon så vi kan varme opp senere og baker grove rundstykker til. På onsdag tenker jeg det blir kyllingpai. På torsdag lager jeg nok innbakt laks med villris til. Helga er litt usikker ennå, vet ikke om vi har barnefri eller ikke 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.