Gå til innhold

skriver handleliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enklest med tikka masala er en ferdig kylling i biter, ris med grønnsaker og et glass med tikka masalasaus.

Ellers så må du marinere fersk kylling i kefir og gara masala, chili, hvitløk, salt og pepper og steike etter noen timer og servere ris og kefir ved siden av.

''Enklest med tikka masala er en ferdig kylling i biter, ris med grønnsaker og et glass med tikka masalasaus.'' Da går jeg for denne :) Jeg må bli litt uredd og våge meg på noe nytt :)

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

18

• hare1365380455

7

• Glimtipper

6

• Luska

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Havregrøt, kjøttboller i brun saus, poteter og grønnsaker, pasta med kjøttsaus skal vi i alle fall ha denne uka.

Skrevet

Tusen takk til dere alle bidrag i tråden her! :)

Denne uka blir det kyllingfilet, kjøttkaker,spaghetti m kjøttsaus, taco og svinesteik. Lørdagen griller vi forhåpentligvis pølser ute i naturen, så får vi se om jeg våger meg på minestronesuppa på kvelden...... ;)

Skrevet

Tusen takk til dere alle bidrag i tråden her! :)

Denne uka blir det kyllingfilet, kjøttkaker,spaghetti m kjøttsaus, taco og svinesteik. Lørdagen griller vi forhåpentligvis pølser ute i naturen, så får vi se om jeg våger meg på minestronesuppa på kvelden...... ;)

Du har jo glemt fisk! Å ha 2-3 fiskemiddager er obligatorisk blant dol-mødrene ;o)

Skrevet

Røykt torsk med poteter og hvit sos med gulerøtter oppi! nam, nam...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202757955' post='3803052]

Du har jo glemt fisk! Å ha 2-3 fiskemiddager er obligatorisk blant dol-mødrene ;o)

Jeg er ikke som de andre dol mødrene forstår du :) Desverre så er det bare min mann som spiser det. Har noe seibiff og laks til han da :) Ungene spiser fiskepinner, men det blir ikke denne uken....

Skrevet

Også høres det sååå godt ut! Jeg ble tvunget til å smake på fisk i barndommen, Så jeg får ikke fisk inn forbi drøvelen!

Skrevet

''Røykt torsk med poteter og hvit sos med gulerøtter oppi! nam, nam...''

Ta bort røykt så kommer jeg på middag. Røkt fisk er en uting. Usj.

Skrevet

Vi har ikke bil, så jeg handler bare for tre-fire dager av gangen. Det hender jeg må gå ekstra runder for drikke (melk, juice osv.) siden det er litt tungt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal rekke det når jeg jobber fullt :/

Men cluet med selve middagslagingen er å engasjere ungene. Nå vet jeg ikke hvor gamle dine er, men jeg er helt sikker på at de kan hjelpe deg litt. Squishy på to år dekker bordet, blant annet.

Bortsett fra det så skal man ha både krefter og lyst til middagslaging fra "grunnen av". Jeg trives med matlaging og det gjør stor forskjell. For meg hjelper det mot stress og får opp humøret. Om det motsatte skjer, så skjønner jeg veldig godt at man ikke orker hver dag.

*Imponert over spuishy som dekker bordet!*

Skrevet

''Røykt torsk med poteter og hvit sos med gulerøtter oppi! nam, nam...''

Ta bort røykt så kommer jeg på middag. Røkt fisk er en uting. Usj.

Røyk torsk er kjempegodt (om den ikkje er for tørr).

Men vi spiser som regel mest lettsalta eller fersk torsk, nå ser eg de har _fersk skrei_ (!!!) på COOP`en så det blir det nok seinere i uka. :)

Bare kom du!

Skrevet

*Imponert over spuishy som dekker bordet!*

Han er kjempeflink. Setter tallerkenene på riktig sted og deler ut bestikk. Og det skjønne hyperkonsentrerte uttrykket han får i ansiktet mens han holder på er søtt ;)

Skrevet

I morgen blir det ovnsstekt laks med pesto. Gleder meg allerede.

Skrevet

I morgen blir det ovnsstekt laks med pesto. Gleder meg allerede.

Det hørtes godt ut :) Har du en oppskrift?

Gjest fornøyd i dag
Skrevet

Jeg "hadde ingenting" å lage middag av i dag, men orket heller ikke dra til butikken.

Dermed kokte jeg makaroni. Stekte en kjøttdeig og hadde på på taco krydder. (Brukte mye vann) Jeg helte kjøttet over makaronien og blanda i litt mais. Dette serverte jeg med revet ost og slike trekantede taco potetgull. (nacos??)

Vips så hadde ungene fått en ny favoritt:o)

Her kan man jo blande i raspede gullrøtter også.

Skrevet

Det hørtes godt ut :) Har du en oppskrift?

Jeg gikk for å finne oppskriften, men hvor er den???? Jeg får prøve å ta det etter husken: Laksefilet krydres med fiskekrydder og smøres med pesto. Fisken pakkes inn i folie og stekes 20 min ved 200 ? grader.

Saus, Litt løk og evt hvitløk hakkes fint og stekes lett. Hell på appelsinjuice, ha i gulrot i skiver og kok. Kan gjerne koke lenge. Gulrøttene blir ikke overkokte.

serveres med tagliatelle eller poteter.

Det er lenge siden jeg har laget det, så håper jeg har fått med meg det meste.

Skrevet

Jeg "hadde ingenting" å lage middag av i dag, men orket heller ikke dra til butikken.

Dermed kokte jeg makaroni. Stekte en kjøttdeig og hadde på på taco krydder. (Brukte mye vann) Jeg helte kjøttet over makaronien og blanda i litt mais. Dette serverte jeg med revet ost og slike trekantede taco potetgull. (nacos??)

Vips så hadde ungene fått en ny favoritt:o)

Her kan man jo blande i raspede gullrøtter også.

Så kreativt! Det kan lønne seg å prøve seg frem litt ja :)

AneM1365380603
Skrevet

I dag tok vi det enkelt. En pose tomatsuppe med makaroni. Hadde 1,5 dl mindre vann enn angitt på pakken. Raspet i 2 gulrøtter og noen fedd hvitløk. Når suppa var ferdig hadde jeg i kjøttboller til de var varme. Serverte det med poteter. Ungene liker det kjempegodt. Vanligvis lager jeg tomatsausen selv, men tenkte å prøve posevarianten.

Vi skal helt sikkert ha kyllinglår med jasminris og bearnaise en dag denne uka. Det samme med lasagne med hvitløksbaguetter. Så har jeg litt lyst på karbonader med salat i pitabrød en dag, det liker vi alle. Kanskje vi også tar fiskekaker med poteter, grønnsaker og makaronistuing.

Skrevet

''Enklest med tikka masala er en ferdig kylling i biter, ris med grønnsaker og et glass med tikka masalasaus.'' Da går jeg for denne :) Jeg må bli litt uredd og våge meg på noe nytt :)

Veldig greit og fort gjort. Jeg er så lei av å lage mat som tar lang tid :o)

Skrevet

Kan du forklare tikka masala?

Ja, jeg bruker basis fra Toro, svart pakke, som inneholder pulver til marinade, pulver til saus, ris, kokosmelk og toppkrydder. Steker oppskjært kyllingfilet og følger anvisningen på pakken. Serveres med nanbrød eller hvitløksbaguetter.

Enkelt og greit, å lage det fra bunn av, uten hjelp fra Toro, har jeg ikke prøvd. :o)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Ja, jeg bruker basis fra Toro, svart pakke, som inneholder pulver til marinade, pulver til saus, ris, kokosmelk og toppkrydder. Steker oppskjært kyllingfilet og følger anvisningen på pakken. Serveres med nanbrød eller hvitløksbaguetter.

Enkelt og greit, å lage det fra bunn av, uten hjelp fra Toro, har jeg ikke prøvd. :o)

Denne pakken er kjempegod synes jeg. Godt med nan-brød, salat og Raita ved siden av også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...