Gå til innhold

Åja stakkars mann....

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Ang lpmmemannen som i dag får tilgang til medier sies det:

"Det er svært viktig å tilrettelegge for at mannen får et tilbud om tett oppfølging."

Håper for all del alle barna han har skadet får samme oppfølging, men jeg tviler..., har hørt det så mange ganger før, men ingen hjelp og få!

Jeg blir KVALM!!!

Skrevet

Klart mannen må ha oppfølging, han skal jo ut i samfunnet igjen.

Barna får nok hjelpen de trenger.

Gjest dette medfører ikke riktighet
Skrevet

Klart mannen må ha oppfølging, han skal jo ut i samfunnet igjen.

Barna får nok hjelpen de trenger.

''Barna får nok hjelpen de trenger.''

Du kan ikke ha lest avisene.

Skrevet

Han skal ut i samfunnet en gang og får han ikke hjelp, vil overgrepene garantert fortsette. Så vidt jeg har hørt, så er det ting i barndommen hans som har bidratt til at han har blitt overgriper. Han trenger tett oppfølging for å senere, forhåpentligvis, kunne leve normalt uten å være til fare for omgivelsene.

Denne mannen har også familie som sikkert fortsatt er glad i ham. De bør slippe å bli straffet ekstra pga det han har gjort.

Mannen fortjener selvsagt å bli straffet for sine ugjerninger, bare så det er sagt!

Skrevet

''Barna får nok hjelpen de trenger.''

Du kan ikke ha lest avisene.

Nei, det har du rett i, men jeg syns det er rart om ingen hjelper disse ungene.

Hvertfall sånn som saken er blitt blåst opp.

Var de ikke traumatisert, er de hvertfall blitt det..

Skrevet

Han skal ut i samfunnet en gang og får han ikke hjelp, vil overgrepene garantert fortsette. Så vidt jeg har hørt, så er det ting i barndommen hans som har bidratt til at han har blitt overgriper. Han trenger tett oppfølging for å senere, forhåpentligvis, kunne leve normalt uten å være til fare for omgivelsene.

Denne mannen har også familie som sikkert fortsatt er glad i ham. De bør slippe å bli straffet ekstra pga det han har gjort.

Mannen fortjener selvsagt å bli straffet for sine ugjerninger, bare så det er sagt!

''Så vidt jeg har hørt, så er det ting i barndommen hans som har bidratt til at han har blitt overgriper.''

Nytter ikke å skylde på det vel!? Jeg kjenner ei som ble utsatt for overgrep som barn og som hun oppgitt og sint utbrøt:"Og jeg går da for faen ikke rundt og voldtar småunger av den grunn!"

Skrevet

''Så vidt jeg har hørt, så er det ting i barndommen hans som har bidratt til at han har blitt overgriper.''

Nytter ikke å skylde på det vel!? Jeg kjenner ei som ble utsatt for overgrep som barn og som hun oppgitt og sint utbrøt:"Og jeg går da for faen ikke rundt og voldtar småunger av den grunn!"

Det er ingen grunn til å unnskylde slike overgrep, men ofte kan det hjelpe å forstå hvilke ting som kan ligge til grunn for at enkelte "klikker". Det handlet ikke "kun" (misforstå meg rett;)) om overgrep i barndommen, men også om andre kompliserte ting.

Jeg mener så absolutt at han må få en straff som svir, men det må være en straff som kan hjelpe han til å få normale følelsesmessige relasjoner den dagen han kommer ut av fengselet. Hvis ikke, så er vi like langt...

Skrevet

Det er ingen grunn til å unnskylde slike overgrep, men ofte kan det hjelpe å forstå hvilke ting som kan ligge til grunn for at enkelte "klikker". Det handlet ikke "kun" (misforstå meg rett;)) om overgrep i barndommen, men også om andre kompliserte ting.

Jeg mener så absolutt at han må få en straff som svir, men det må være en straff som kan hjelpe han til å få normale følelsesmessige relasjoner den dagen han kommer ut av fengselet. Hvis ikke, så er vi like langt...

Joda, jeg skjønner jo at mannen trenger hjelp fordi han er syk, det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan gjøre noe sånt - det må da vite at det er riv ruskende galt?! Selv om jeg har et megastort ønske om VW Tiguan så går jeg da ikke bare til bilforhandleren over gata og rapper en?!

Skrevet

Joda, jeg skjønner jo at mannen trenger hjelp fordi han er syk, det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan gjøre noe sånt - det må da vite at det er riv ruskende galt?! Selv om jeg har et megastort ønske om VW Tiguan så går jeg da ikke bare til bilforhandleren over gata og rapper en?!

De skjønner nok at det de gjør er riv ruskende galt, men så styrer behovet over tankene? Nei, ikke vet jeg.... Desverre er det mange mennesker som lider av manglende empati. Kanskje kan det være med på å utløse slike ting, sammen med andre årsaker selvsagt?

Skrevet

Han trenger sikkert å gå på et middel som dreper all sexlyst. Annen behandling er neppe noen garanti!

Skrevet

Han trenger sikkert å gå på et middel som dreper all sexlyst. Annen behandling er neppe noen garanti!

Jeg tror neppe sexdrepende middel funker heller... Dette handler nok mer om makt enn om seksualdrift. Det sies at slike ting sitter i hodet, ikke i kjønnsorganet.

Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke skylde på det, men det sier noe om hvorfor ting har blitt som det har blitt, og at det derfor er viktig med oppfølging. Det betyr ikke at man skal dulle og synes synd på han, men man må se en sammenheng.

Jeg synes du virker helt fjern, siden du svarer på den måten angående en så viktig sak. Jeg er selvfølgelig enig med deg at man ikke skal glorifisere Lommemannen, men det nytter ikke å komme med kommentarer som du ga nå.

Skrevet

Helt enig med deg. Du virker litt mer opplyst :-)

Skrevet

"Man må da kunne forstå at det er riv ruskende galt?"

Nei, man _må_ ikke det, hvis man er så psykisk syk. Hallo, hvilken planet er du på egentlig? Du virker jo helt fraværende her.

Det som er en selvfølge for andre, er ikke nødvendigvis realiteten for et så sykt sinn. Uansett hvor kvalmt og feil det er for oss andre, så kan man ikke regne med at slike mennesker forstår det. Det er jo nettopp derfor de trenger hjelp videre. Vi kan ikke bare sitte på vår høye hest å tenke at alle mennesker har de samme antennene, når de er så syke.

Skrevet

Hvis du tror du kan sammenligne et ønske om en bil, med noe så alvorlig, da har du pokker meg store problemer med virkelighetsoppfatningen din. Sorry mac, her skurrer mye.

Skrevet

Godt innlegg Togli.

For alle våre ungers skyld, håper jeg mannen får tett oppfølging (og at hans ofre også får det).

Skrevet

Jeg tror neppe sexdrepende middel funker heller... Dette handler nok mer om makt enn om seksualdrift. Det sies at slike ting sitter i hodet, ikke i kjønnsorganet.

Han vil vel ikke dumme seg ut heller, og har han ikke ereksjon er det ikke fullt så mye galt han får gjort? Tror det handler om selvtilfredsstillelse og syk lyst. Men har ikke lest hele tråden ennå.

Skrevet

Selvsagt trenger han tett oppfølging, det er til det beste for både ham selv og samfunnet for øvrig. Han må hindres fra å begå flere overgrep.

At ofrene ikke får samme oppfølging er selvsagt tragisk, men det er en sak for seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...