Gå til innhold

Hvilken bil bør vi gå for, tro?

Anbefalte innlegg

Gjest lilliane
Skrevet

Vi venter en liten, og har dermed tenkt å bytte ut Passat'n vår...

Vurderer nå Hyundai Santa Fe, Toyota Rav4 og Kia Sportage...

Noen meninger? :)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kåre Kruttlapp

14

• pekkaline

10

• Sofline

7

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjøp en Rolls Royce eller en Lamborghini Mûrcielago! :-)

Gjest dagens reklame
Skrevet

Har fersk prøvekjørings-erfaring med alle tre bilene, og er ikke i tvil om at jeg ville ha valgt - og har valgt - Rav 4.

Kia'en var mer ustabil å kjøre, og med Hyundai'en var jeg mellomfornøyd med en del ting med interiøret.

Skrevet

Det kommer veldig an på hvor mange unger dere skal ha plass til. Med tre unger som skulle sitte i barnestoler/pute med rygg endte vi opp med caravelle. Husker med gru hvordan vi knødde og flytta på stoler og seter for å få satt fast alle ungene i bilene vi hadde før.(audi 100 og volvo 850)

Skrevet

Har fersk prøvekjørings-erfaring med alle tre bilene, og er ikke i tvil om at jeg ville ha valgt - og har valgt - Rav 4.

Kia'en var mer ustabil å kjøre, og med Hyundai'en var jeg mellomfornøyd med en del ting med interiøret.

Men du får da ikke med barnevogn i en RAV4?!?!? Bagasjerommet (om du ikke legger ned baksetene) er jo lite?

Skrevet

Ta med en barnevogn i bilbutikkene og prøv hvor lett den går inn i bagasjerommet uten total demontering...

Skrevet

Av de 3 ville jeg uten tvil gått for Toyotaen - pga driftssikkerheten.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hvis jeg som gammel bilmann kan få komme med et tips så skal du uansett hver eneste gang tenke annenhåndsverdi når du kjøper bil.Heldigvis handler noen utifra følelser istedet for fornuft og det gjør at vi har et bredt mangfold av forskjellige biltyper i vår bilpark her i norge.

Siden jeg er veldig opptatt av kvalitet for pengene og høy annenhåndverdi etter mange år som mekaniker\tekniker i bransjen er det en bilprodusent som stikker seg ut og det er Toyota.Jeg har reparert\taksert mange bruktbiler opp igjennom årene og kan bare av beundring på det varmeste anbefale dette merket.

Forutsigbar biløkonomi og annenhåndverdi og ikke minst uovertruffen slitesterk og driftsikker gjør valget mitt enkelt ihvertfall.Nå er bilbransjen blitt så uspekulert når det gjelder fortjeneste på biler at en ny bil med full garanti er det absolutt tryggeste bilkjøpet.Du tar verditapet med en gang og har garantien i ryggen inntill 3 år.Etter 3 år eller ca 60 000km har tar nemlig ettermarkedet over fortjenesten på bilen din dvs reparasjoner på din bil og det gjelder avansert elektronikk som "plutselig" går i stykker!

Og bremser,forstilling,automatkasse er også sårbare vitale deler som er dyrt å reparere.Dette har bilfabrikantene lagt inn skal skje slik at de tjener rått på deg som bilkunde hvis man ikke er klar over dette.

Ny bil altså er min anbefaling det tryggeste og så kommer annenhåndsverdien inn i ettertid.Det er enkelt å følge med på den da vi har mange bruktbiler på markedet og toyota er knallsterke som gjør at du taper lite på å kjøre dette merke.

Håper dette kunne være til hjelp i valget av ny familiebil.Lykke til.

Skrevet

Ja, enkelt! Toyota er det beste bilmerket (hehe), det er stor kvalitet. Når det gjelder den Rav4 (som jeg også har) så tror jeg nesten jeg ville prøvd, som lillemus sier, å sette inn barnevognen bak slik at dere vet hva dere går til. Jeg ser at den nye Rav4sport ser noe større ut enn vår, så det er kanskje riktig bil for dere.Men så går det jo også an å bytte bil når neste barn kommer? Jeg elsker min Rav4, men den drikker som en svamp....bare så det er sagt.men det gjør jo 4hjuls trekk. Kjøp diesel, vi har bensin.

Skrevet

Ja, enkelt! Toyota er det beste bilmerket (hehe), det er stor kvalitet. Når det gjelder den Rav4 (som jeg også har) så tror jeg nesten jeg ville prøvd, som lillemus sier, å sette inn barnevognen bak slik at dere vet hva dere går til. Jeg ser at den nye Rav4sport ser noe større ut enn vår, så det er kanskje riktig bil for dere.Men så går det jo også an å bytte bil når neste barn kommer? Jeg elsker min Rav4, men den drikker som en svamp....bare så det er sagt.men det gjør jo 4hjuls trekk. Kjøp diesel, vi har bensin.

Søstra mi har RAV4 og jeg ser overhode ikke for meg at det er plass til noen barnevogn baki den...

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Diesel er å foretrekke når det gjelder forbruk ja.Gøy å høre at du er så fornøyd med rav`n din.Gøyal bil.

Gjest dagens reklame
Skrevet

Men du får da ikke med barnevogn i en RAV4?!?!? Bagasjerommet (om du ikke legger ned baksetene) er jo lite?

JOda. De eldre modellene (før 2004?) hadde vel mindre bagasjerom, men det er helt ok å få inn vogna i bilen vår.

Skrevet

Søstra mi har RAV4 og jeg ser overhode ikke for meg at det er plass til noen barnevogn baki den...

Det kommer vel litt an på om man er dansk eller ikke ;)

Nei sant, de bør prøve først å få inn vogn, enig i det.

Skrevet

Diesel er å foretrekke når det gjelder forbruk ja.Gøy å høre at du er så fornøyd med rav`n din.Gøyal bil.

Den er akkurat det jeg liker, passe høy. Vi har hatt toyota i alle år, og før rav4 nå så hadde vi toyota hiclass. De er jo veldig lette bak, så jeg fikk jo noia på glatta. Derfor ble det 4hjuls drift nå. (men mannen min mener den er for tørst....og vil gjerne bytte) Har du tips til annen bil evt i tilfelle jeg vinner i lotto? Så kan han få en egen bil hehe

Skrevet

Toyota vinner år etter år priser for best kvalitet og minst trøbbel. De to andre er i andre enden av skalaen kvalitetsmessig.

Jeg er ikke i tvil: Rav4 med dieselmotor. Og ja, alle firehjulstrekk bruker litt mer drivstoff.

Hva med å se på en VW Tiguan? Den eneste som kan matche Rav.

Skrevet

Nye RAV4 er større enn tidligere modeller, trur eg.

Skrevet

Toyota vinner år etter år priser for best kvalitet og minst trøbbel. De to andre er i andre enden av skalaen kvalitetsmessig.

Jeg er ikke i tvil: Rav4 med dieselmotor. Og ja, alle firehjulstrekk bruker litt mer drivstoff.

Hva med å se på en VW Tiguan? Den eneste som kan matche Rav.

Jeg sikler på Tiguan. Eksen påstår det er boble med firehjulstrekk. :o(

Blir sannsynligvis Toyota på meg neste gang, men jeg ble skeptisk da jeg har hørt fra flere hold at en av grunnene til at Toyota gjør det så godt på bruktbiltester er at de rett og slett skifter deler under service uten at bileieren vet om det - slik at de skal fremstå som meget driftsikre. Skal ha forekommet at hele motoren er skiftet uten at eier er informert visstnok!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202759320' post='3803084]

Nye RAV4 er større enn tidligere modeller, trur eg.

Hennes er fra 2004. Lekker bil, bevares, men jeg er ikke imponert over bagasjerommet. Ønsker meg en liten stasjonsvogn jeg.

Skrevet

Jeg sikler på Tiguan. Eksen påstår det er boble med firehjulstrekk. :o(

Blir sannsynligvis Toyota på meg neste gang, men jeg ble skeptisk da jeg har hørt fra flere hold at en av grunnene til at Toyota gjør det så godt på bruktbiltester er at de rett og slett skifter deler under service uten at bileieren vet om det - slik at de skal fremstå som meget driftsikre. Skal ha forekommet at hele motoren er skiftet uten at eier er informert visstnok!

Det er en grunn til at ekser faktisk er det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...