Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg sikler på Tiguan. Eksen påstår det er boble med firehjulstrekk. ( Blir sannsynligvis Toyota på meg neste gang, men jeg ble skeptisk da jeg har hørt fra flere hold at en av grunnene til at Toyota gjør det så godt på bruktbiltester er at de rett og slett skifter deler under service uten at bileieren vet om det - slik at de skal fremstå som meget driftsikre. Skal ha forekommet at hele motoren er skiftet uten at eier er informert visstnok! Det du nevner med triksing av bruktbiltester er jeg helt sikker på er tull.At man fusker med importerte biler når det kommer til kilometerstand ja det er ikke uvanlig.Men ikke av den art du nevner.Så dypt synker ikke representanter for dette merket for å oppnå gode tester. Gå inn på bruktbiltester over hele verden og toyota er fremst hele tiden. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Den er akkurat det jeg liker, passe høy. Vi har hatt toyota i alle år, og før rav4 nå så hadde vi toyota hiclass. De er jo veldig lette bak, så jeg fikk jo noia på glatta. Derfor ble det 4hjuls drift nå. (men mannen min mener den er for tørst....og vil gjerne bytte) Har du tips til annen bil evt i tilfelle jeg vinner i lotto? Så kan han få en egen bil hehe Gå for en snerten Lexus i en eller annen form.Dette er toyotas prestisjemerke og en skikkelig snadderbil for kjennere.Nam nam. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Gå for en snerten Lexus i en eller annen form.Dette er toyotas prestisjemerke og en skikkelig snadderbil for kjennere.Nam nam. Får man plass til både barnevogn og hundebur i den? :-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Får man plass til både barnevogn og hundebur i den? :-) Eller for å si det på en annen måte, hvilken bør vi velge som har stort bagasjerom? 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Får man plass til både barnevogn og hundebur i den? :-) Lexus har også SUV biler som RAV4 men er en SUV i prisklasse med Firehjulstrekkerne til Mercedes og Bmw. Ta en testrunde med barnevogna og sjekk rundt.Prøvekjøring også selvfølgelig.Er åpen som konsulent jeg hvis du trenger assistanse rundt disse spørsmålene. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Gå for en snerten Lexus i en eller annen form.Dette er toyotas prestisjemerke og en skikkelig snadderbil for kjennere.Nam nam. Lexus, jepp notert Vi har seriøst snakket om å få oss en bil til, men det koster jo sitt.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Det du nevner med triksing av bruktbiltester er jeg helt sikker på er tull.At man fusker med importerte biler når det kommer til kilometerstand ja det er ikke uvanlig.Men ikke av den art du nevner.Så dypt synker ikke representanter for dette merket for å oppnå gode tester. Gå inn på bruktbiltester over hele verden og toyota er fremst hele tiden. Ja det hørtes ut til å være sverting noen driver med kanskje. Jeg har aldri hørt om utskifting av deler i all hemmelighet 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Lexus, jepp notert Vi har seriøst snakket om å få oss en bil til, men det koster jo sitt.... ja det koster og i dette avgifts norge mye mer enn det smaker: Visste du at av en bil til 200 000.-(og det er ikke rare bilen) skal den norske stat ha 80 000.-Noen i dette statsapparatet burde hatt juling.I dette "rike" nisselue landet så har vi den absolutt eldste bilparken på nesten 20 år i gjennomsnitt i hele europa. Var det noen som snakket om at det ikke er klasseforskjeller i norge? Og mere avgifter blir det.Har de ikke rådgivere oppover i det politiske system for se gevinsten av å gjøre nyere sikrere biler tilgjengelige for det norske folk som kan ha råd til å kjøpe seg en ny miljøvennlig bil. Nei la ola Dunk putre rundt i en 90 modell Opel eller Ford til han blir gammel og la avgassene strømme tilværs som en fiin blå oljerøyk."ler" halvparten av det norske folk er jo "single" hele tiden og ikke alle har råd til å kjøpe seg en lekker 4 hjulstrekker som varevogn med grønne skilter for å få baksete i denne vognen skal staten bare ha 250 000 ca for da er det jo en stationsvogn.Snakk om syke politikere vi har valgt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 ja det koster og i dette avgifts norge mye mer enn det smaker: Visste du at av en bil til 200 000.-(og det er ikke rare bilen) skal den norske stat ha 80 000.-Noen i dette statsapparatet burde hatt juling.I dette "rike" nisselue landet så har vi den absolutt eldste bilparken på nesten 20 år i gjennomsnitt i hele europa. Var det noen som snakket om at det ikke er klasseforskjeller i norge? Og mere avgifter blir det.Har de ikke rådgivere oppover i det politiske system for se gevinsten av å gjøre nyere sikrere biler tilgjengelige for det norske folk som kan ha råd til å kjøpe seg en ny miljøvennlig bil. Nei la ola Dunk putre rundt i en 90 modell Opel eller Ford til han blir gammel og la avgassene strømme tilværs som en fiin blå oljerøyk."ler" halvparten av det norske folk er jo "single" hele tiden og ikke alle har råd til å kjøpe seg en lekker 4 hjulstrekker som varevogn med grønne skilter for å få baksete i denne vognen skal staten bare ha 250 000 ca for da er det jo en stationsvogn.Snakk om syke politikere vi har valgt. Ja jeg kjenner jeg blir hissig her jeg sitter...det er helt hysteriskt det de holder på med. Lønningene er ikke våre, de vet hvor pengene kommer tilbake til dem (politikerene) igjen. Fy f... 80tusen av de 200tusen, det var rått!!! Det er et dyrt land vi bor i. De suger penger ut av oss uansett hva vi skaffer oss. Hmmm 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Ja jeg kjenner jeg blir hissig her jeg sitter...det er helt hysteriskt det de holder på med. Lønningene er ikke våre, de vet hvor pengene kommer tilbake til dem (politikerene) igjen. Fy f... 80tusen av de 200tusen, det var rått!!! Det er et dyrt land vi bor i. De suger penger ut av oss uansett hva vi skaffer oss. Hmmm Se til sverige.Der koster en bil akkurat halvparten fordi politikerne har skjønt problemstillingen når det gjelder miljø.sikkerhet i bilene,og velger du en bil som kan gå på miljødrivstoff så får du gratis kommunale parkeringsplasser,rimeligere bompassering og en reduksjon over skatteseddelen på 20 000 kr ca for bilen i seg selv er lbitte litt dyrere å kjøpe der borte. Og ikke bare det men norske statoil har vært med på å bygge ut svenske bensinstationer med biodrivstoff og i absolutt alle svenske statioener er det nå innen 2008 biodrivstoff! Og de er 9 milloner mennesker. Vi her i norge startet i fjor! Og vi har 10 stykk kanskje! Hva gir du meg for den? Suppehuer av noen politikere! 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Se til sverige.Der koster en bil akkurat halvparten fordi politikerne har skjønt problemstillingen når det gjelder miljø.sikkerhet i bilene,og velger du en bil som kan gå på miljødrivstoff så får du gratis kommunale parkeringsplasser,rimeligere bompassering og en reduksjon over skatteseddelen på 20 000 kr ca for bilen i seg selv er lbitte litt dyrere å kjøpe der borte. Og ikke bare det men norske statoil har vært med på å bygge ut svenske bensinstationer med biodrivstoff og i absolutt alle svenske statioener er det nå innen 2008 biodrivstoff! Og de er 9 milloner mennesker. Vi her i norge startet i fjor! Og vi har 10 stykk kanskje! Hva gir du meg for den? Suppehuer av noen politikere! arg...de skal stadig flotte seg i utlandet.... *Syke norge* 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg hadde ikke tatt sjansen på noen av dem. Nå risikerer man at en eller annen miljødott riper opp siden av bilen fordi det er en miljøversting. Eller at naboen spytter etter deg. Snart får du SUV'ene kastet etter deg fordi ingen tør kjøre rundt med miljøsvinstempel i panna. Diesel eller ikke diesel. Merk mine ord. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hvis jeg som gammel bilmann kan få komme med et tips så skal du uansett hver eneste gang tenke annenhåndsverdi når du kjøper bil.Heldigvis handler noen utifra følelser istedet for fornuft og det gjør at vi har et bredt mangfold av forskjellige biltyper i vår bilpark her i norge. Siden jeg er veldig opptatt av kvalitet for pengene og høy annenhåndverdi etter mange år som mekaniker\tekniker i bransjen er det en bilprodusent som stikker seg ut og det er Toyota.Jeg har reparert\taksert mange bruktbiler opp igjennom årene og kan bare av beundring på det varmeste anbefale dette merket. Forutsigbar biløkonomi og annenhåndverdi og ikke minst uovertruffen slitesterk og driftsikker gjør valget mitt enkelt ihvertfall.Nå er bilbransjen blitt så uspekulert når det gjelder fortjeneste på biler at en ny bil med full garanti er det absolutt tryggeste bilkjøpet.Du tar verditapet med en gang og har garantien i ryggen inntill 3 år.Etter 3 år eller ca 60 000km har tar nemlig ettermarkedet over fortjenesten på bilen din dvs reparasjoner på din bil og det gjelder avansert elektronikk som "plutselig" går i stykker! Og bremser,forstilling,automatkasse er også sårbare vitale deler som er dyrt å reparere.Dette har bilfabrikantene lagt inn skal skje slik at de tjener rått på deg som bilkunde hvis man ikke er klar over dette. Ny bil altså er min anbefaling det tryggeste og så kommer annenhåndsverdien inn i ettertid.Det er enkelt å følge med på den da vi har mange bruktbiler på markedet og toyota er knallsterke som gjør at du taper lite på å kjøre dette merke. Håper dette kunne være til hjelp i valget av ny familiebil.Lykke til. Du som har greie på bil: Hvor langt kan man regne med at en Toyota kan kjøre i løpet av levetiden? Samboeren og jeg ser etter en bruktbil (vi har ikke i nærheten av råd til en ny) og det virker som om Toyota generelt koster mer enn andre biler som har kjørt samme antall kilometer. Er de virkelig så mye bedre? 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Ja jeg kjenner jeg blir hissig her jeg sitter...det er helt hysteriskt det de holder på med. Lønningene er ikke våre, de vet hvor pengene kommer tilbake til dem (politikerene) igjen. Fy f... 80tusen av de 200tusen, det var rått!!! Det er et dyrt land vi bor i. De suger penger ut av oss uansett hva vi skaffer oss. Hmmm Og her sitter jeg og lengter tilbake til Norge blant annet fordi vi da ville fått ørten tusen kroner ekstra å rutte med hver måned. :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Du som har greie på bil: Hvor langt kan man regne med at en Toyota kan kjøre i løpet av levetiden? Samboeren og jeg ser etter en bruktbil (vi har ikke i nærheten av råd til en ny) og det virker som om Toyota generelt koster mer enn andre biler som har kjørt samme antall kilometer. Er de virkelig så mye bedre? Mannen min sier her at Toyota er virkelig gode biler, og at alle tester viser det også. De har en motor som holder lenge. Han sier videre at problemet ofte er at de ruster lenge før motoren takker for seg. God vedlikehold av bilen er tingen. Han hadde en Toyota som holdt godt over 300 tusen km, men da hadde rusten tatt overhånd. 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Mannen min sier her at Toyota er virkelig gode biler, og at alle tester viser det også. De har en motor som holder lenge. Han sier videre at problemet ofte er at de ruster lenge før motoren takker for seg. God vedlikehold av bilen er tingen. Han hadde en Toyota som holdt godt over 300 tusen km, men da hadde rusten tatt overhånd. Si takk til mannen din fra meg! :-) 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Jeg hadde ikke tatt sjansen på noen av dem. Nå risikerer man at en eller annen miljødott riper opp siden av bilen fordi det er en miljøversting. Eller at naboen spytter etter deg. Snart får du SUV'ene kastet etter deg fordi ingen tør kjøre rundt med miljøsvinstempel i panna. Diesel eller ikke diesel. Merk mine ord. Bare tull du sier der! Helt håpløst og grunnløst utspill. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Du som har greie på bil: Hvor langt kan man regne med at en Toyota kan kjøre i løpet av levetiden? Samboeren og jeg ser etter en bruktbil (vi har ikke i nærheten av råd til en ny) og det virker som om Toyota generelt koster mer enn andre biler som har kjørt samme antall kilometer. Er de virkelig så mye bedre? Ja helt klart mye bedre.Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe en toyota med høy kilometer (200 000 til 300 000) Bare bilen har fått service og da helst hos et toyota verksted.Husk at servicehefte er bilens verdipapir og alle hovedservicer (15 000 km intervall) skal være fulgt opp.Uten dokumentert service ville jeg vært betenkt! Men med en slik høy km så er også selvsagt prisen redusert fordi bilen er litt tregere å selge og man kan gjøre et kupp.Det er også penger å spare ved privatkjøp da disse forhandlere tar 15 000 til 20 000 for å selge bilen med 3 måneders garanti noe du ikke trenger for før du kjøper. du avtaler om en test hos NAF og de finner de feilene som skal repareres før kjøp! Dette er meget viktig så du\dere ikke sitter med skjegget i postkassa 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Ja helt klart mye bedre.Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe en toyota med høy kilometer (200 000 til 300 000) Bare bilen har fått service og da helst hos et toyota verksted.Husk at servicehefte er bilens verdipapir og alle hovedservicer (15 000 km intervall) skal være fulgt opp.Uten dokumentert service ville jeg vært betenkt! Men med en slik høy km så er også selvsagt prisen redusert fordi bilen er litt tregere å selge og man kan gjøre et kupp.Det er også penger å spare ved privatkjøp da disse forhandlere tar 15 000 til 20 000 for å selge bilen med 3 måneders garanti noe du ikke trenger for før du kjøper. du avtaler om en test hos NAF og de finner de feilene som skal repareres før kjøp! Dette er meget viktig så du\dere ikke sitter med skjegget i postkassa Mange takk for tips! 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Mannen min sier her at Toyota er virkelig gode biler, og at alle tester viser det også. De har en motor som holder lenge. Han sier videre at problemet ofte er at de ruster lenge før motoren takker for seg. God vedlikehold av bilen er tingen. Han hadde en Toyota som holdt godt over 300 tusen km, men da hadde rusten tatt overhånd. Rust behandling av bilen er vesentlig skal man ha den i mange gode år da vi er veldig flinke til å salte veiene våre! Og det er det som knekker disse bilene våre.Noen fabrikkanter zinkbehandler chassiet før de monterer bilen og det gir en extra beskyttelse ja. Men det er så mange gode antirustprodukter at passer man på før bilen er noen år så er den extra godt beskyttet under og i hulrom.En annen ting er polering av bilen hver høst og vår slik at polishen beskytter lakken for fuktighet.Og polerer man ofte nok får man et sjikt som også gjør at ikke lakken blir skadet av mindre steinsprut og oxydering fra sur nedbør. jeg har taksert mange biler i mitt arbeide og ser lett hvis eieren har polert og passet på bilen.Og det er extra hyggelig å levere tilbake en taksert bil å være imponert som fagmann og skryte av bilvedlikeholdet hans! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.