Gjest bipolarinnen Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hvis jeg skulle bli akutt psykisk syk og må innlegges på sykehus, vil jeg da havne på det sykehuset jeg geografisk sogner til, eller kan jeg havne hvor som helst? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en mor som har fått jobb som medisinutdeler på et stort sykehus. Hvis jeg skulle bli innlagt der er jeg redd for for at hun ville få informasjon om at jeg var innlagt og hvilke medisiner jeg gikk på. Kan jeg da, hvis jeg skulle bli dårlig psykisk igjen havne på et annet sykehus? Vil det ønsket bli møtt med forståelse? 0 Siter
Gjest skulle ønske man kunne velge.. Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Man kan ikke velge sykehus når det er akutt. Man blir da innlagt pådet sykehuset man sogner til. Men man kan bli overført til det sykehuset man ønsker ( viss de har plass) Så fort behandling er i gang og man er stabil. Såfremt din mor ikke deler ut medisiner på den avdelingen du er, vil hun ikke få tilgang til opplysninger ang. deg. 0 Siter
Gjest bipolarinnen Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Man kan ikke velge sykehus når det er akutt. Man blir da innlagt pådet sykehuset man sogner til. Men man kan bli overført til det sykehuset man ønsker ( viss de har plass) Så fort behandling er i gang og man er stabil. Såfremt din mor ikke deler ut medisiner på den avdelingen du er, vil hun ikke få tilgang til opplysninger ang. deg. ''Såfremt din mor ikke deler ut medisiner på den avdelingen du er, vil hun ikke få tilgang til opplysninger ang. deg. '' Greia er at de medisinansvarlige deler ut medisiner på alle avdelingene, og det er helt tilfeldig hvem av dem som deler ut. Så moren min kan derfor få vite at jeg er innlagt der og hvilke medisiner jeg går på ( og det kan jo også fortelle en god del om min tilstand). 0 Siter
Gjest bipolarinnen Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Man kan ikke velge sykehus når det er akutt. Man blir da innlagt pådet sykehuset man sogner til. Men man kan bli overført til det sykehuset man ønsker ( viss de har plass) Så fort behandling er i gang og man er stabil. Såfremt din mor ikke deler ut medisiner på den avdelingen du er, vil hun ikke få tilgang til opplysninger ang. deg. ''Såfremt din mor ikke deler ut medisiner på den avdelingen du er, vil hun ikke få tilgang til opplysninger ang. deg. '' Greia er at de medisinansvarlige deler ut medisiner på alle avdelingene, og det er helt tilfeldig hvem av dem som deler ut. Så moren min kan derfor få vite at jeg er innlagt der og hvilke medisiner jeg går på ( og det kan jo også fortelle en god del om min tilstand). 0 Siter
ekte nick Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Ved akuttinnleggelser gjelder dessverre ikke fritt sykehusvalg. Det beste du kan gjøre, er å prøve å kjenne signalene dine tidlig, og så sørge for å søke deg inn på det sykehuset du selv vil (før det blir akutt). Lettere sagt enn gjort kanskje, men... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.