Gå til innhold

Kroppen tviholder på vekta

Gjest Utålmodig slanker

Anbefalte innlegg

Gjest Utålmodig slanker

Etter 5 uker på "slankekurs" uten at vekta endres er jeg nokså frustrert. Mosjonerer 6 ganger per uke med rask gange, "stram opp" og svømming. Slankingen består i å øke matinntaket til 1600 kalorier. For meg betyr det f.eks en 3-dobling av brødmengde. Dette skal øke forbrenningen, fordi jeg "har straffet kroppen så lenge med for lav matmengde". Er det noe hold i denne teorien? På tidligere tilsvarende kurs skulle kalorimengden ligge rundt 1000. Hvor lenge må man eventuelt vente før kroppen slipper overflødig vekt (10-15kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1000 kcal er for lite, da går kroppen på sparebluss og tviholder på det lille den får i seg. 1600 kcal er nok greit med tanke på aktivitetsnivået ditt, kanskje kan du ligge på ca. 1400? Jeg lå på 1300 på sensommeren og høsten i fjor og gikk lett ned 6 kg på noen mnd. Trente litt noen ganger i uka da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ecoshapebottle

Kanskje du burde prove aa maale kroppen din og loggefore det, saa kan du se om det kun er vekta det ikke vises paa. Ofte vises det paa cm fortere enn kg. Det er litt trasig aa innse, men slik var det iallefall for meg.

Saa er det ogsaa viktig aa ligge innenfor denne rette pulssonen for aa faa den rette utbytten av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...