Agata1365381002 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Det høres godt ut! Oppskrift anyone? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift9343.asp Jeg liker denne. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift9343.asp Jeg liker denne. Syns det skal være makaroni i pølsegrateng, og ikke sopp. Lager den omrent som fiskegrateng. Hvit saus, makaroni, løk, et par egg og noen pølser. Av og til rasper jeg en gulerot eller to og har oppi. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Syns det skal være makaroni i pølsegrateng, og ikke sopp. Lager den omrent som fiskegrateng. Hvit saus, makaroni, løk, et par egg og noen pølser. Av og til rasper jeg en gulerot eller to og har oppi. Sånn gjør jeg også det, men jeg bruker 3-4 egg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Sånn gjør jeg også det, men jeg bruker 3-4 egg. Skader jo ikke med flere egg, nei. Kommer an på størrelsen på porsjonen hvor mange jeg har oppi. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg gjør det helt enkelt slik ungene liker det: Kokt pasta, pølser i biter, hvit saus med masse revet fersk parmesan og et egg eller to. Og ost på toppen. Alt blandes i ildfast form og gratineres. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Min ser slik ut: 4 dl makaroni (tørr altså) kokes, 1 pose hvit saus (altså 7 dl melk, hvis du skal lage selv) en pakke grillpølser av kylling og kalkun og en halv pose med bromkål/brokkoliblanding. Ettersom jeg har litt kresne unger koker jeg grønnsakene og moser dem med stavmikser for så å blande det i den hvite sausen. Pølsene deles opp, alt puttes i en ildfast form og blandes, og så strør jeg raspet ost på toppen. Stekes i ovnen på 200 grader i 30 minutter. Serveres med poteter og smeltet smør. Veldig populær mat hos oss :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Min ser slik ut: 4 dl makaroni (tørr altså) kokes, 1 pose hvit saus (altså 7 dl melk, hvis du skal lage selv) en pakke grillpølser av kylling og kalkun og en halv pose med bromkål/brokkoliblanding. Ettersom jeg har litt kresne unger koker jeg grønnsakene og moser dem med stavmikser for så å blande det i den hvite sausen. Pølsene deles opp, alt puttes i en ildfast form og blandes, og så strør jeg raspet ost på toppen. Stekes i ovnen på 200 grader i 30 minutter. Serveres med poteter og smeltet smør. Veldig populær mat hos oss :-) ''Ettersom jeg har litt kresne unger koker jeg grønnsakene og moser dem med stavmikser for så å blande det i den hvite sausen.'' Den der kjøper jeg tvert! Utrolig hvor vanskelig det er å få grønnsaker i ungene her i huset, så det var en god idé å gjøre grønnsakene mer usynlige. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 ''Ettersom jeg har litt kresne unger koker jeg grønnsakene og moser dem med stavmikser for så å blande det i den hvite sausen.'' Den der kjøper jeg tvert! Utrolig hvor vanskelig det er å få grønnsaker i ungene her i huset, så det var en god idé å gjøre grønnsakene mer usynlige. Det verste er at ungene vet om det, de sier "nå moser du grønnsakene så vi ikke skal merke at de er der", hehe :-) Men de synes det smaker utmerket likevel :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.