rameau Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 -eller selge for en liten slant ? I Oslo-området eller på Romerike ? Er interessert i etpar kattunger som kunne egne seg som innekatter... 0 Siter
rameau Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Masse annonser på finn.no Alle er gitt bort, ellers så er de vant med å være ute... 0 Siter
morsan Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hva med et par voksne innekatter, da? FOD skriver følgende om SAhanti og Rambojenta: ''Shanti og Rambojentas eier var dødende, og de kom derfor i fosterhjem 21/10-07. De er to søstre født 4/4-02, og har alltid vært innekatter. De er vaksinerte, kastrerte og id-merket, og er derfor helt klare for sine nye hjem. De er veldig kosete og tillitsfulle, og veldig rolige og bedagelige katter. De liker å kose, sove og spise, og de kommer gjerne og legger seg på fanget for å sove og kose. Shanti får litt "vibber" på morgenen. Rambojenta er desidert den mest kosete. Hun liker mye oppmerksomhet, og søker også innimellom trøst hos Shanti. Shanti er mer glad i å drive med sine egne saker, og liker av og til å leke, men kanskje helst uten at andre blander seg inn i det. Hun liker også å se ut av vinduet, og er veldig nysgjerrig. Begge to er veldig glad i fisk, nam nam. Shanti og Rambojenta er veldig glad i hverandre og må derfor omplasseres sammen.'' Også Loke og Ask er innekatter - det er to gamle katter. http://www.fod.no/viewPage.php?page=Katter%20i%20fosterhjem.htm 0 Siter
rameau Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 Hva med et par voksne innekatter, da? FOD skriver følgende om SAhanti og Rambojenta: ''Shanti og Rambojentas eier var dødende, og de kom derfor i fosterhjem 21/10-07. De er to søstre født 4/4-02, og har alltid vært innekatter. De er vaksinerte, kastrerte og id-merket, og er derfor helt klare for sine nye hjem. De er veldig kosete og tillitsfulle, og veldig rolige og bedagelige katter. De liker å kose, sove og spise, og de kommer gjerne og legger seg på fanget for å sove og kose. Shanti får litt "vibber" på morgenen. Rambojenta er desidert den mest kosete. Hun liker mye oppmerksomhet, og søker også innimellom trøst hos Shanti. Shanti er mer glad i å drive med sine egne saker, og liker av og til å leke, men kanskje helst uten at andre blander seg inn i det. Hun liker også å se ut av vinduet, og er veldig nysgjerrig. Begge to er veldig glad i fisk, nam nam. Shanti og Rambojenta er veldig glad i hverandre og må derfor omplasseres sammen.'' Også Loke og Ask er innekatter - det er to gamle katter. http://www.fod.no/viewPage.php?page=Katter%20i%20fosterhjem.htm morsan- jeg har ingen erfaring med dette- er det ikke "vanskeligere" for førstegangs katteeiere å få voksne katter i hus ? 0 Siter
morsan Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 morsan- jeg har ingen erfaring med dette- er det ikke "vanskeligere" for førstegangs katteeiere å få voksne katter i hus ? Vet ikke, jeg har ingen katteerfaring selv, men har lekt litt med tanken om å skaffe katt, og isåfall er det mest sannsynlig med en voksen katt fra FOD. Les på hjemmesiden deres om voksen katt kontra kattunge. 0 Siter
morsan Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 morsan- jeg har ingen erfaring med dette- er det ikke "vanskeligere" for førstegangs katteeiere å få voksne katter i hus ? http://www.fod.no/documents/hvorforvelgeenvoksenkatt.htm 0 Siter
rameau Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 http://www.fod.no/documents/hvorforvelgeenvoksenkatt.htm Tusen takk for info 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hva med et par voksne innekatter, da? FOD skriver følgende om SAhanti og Rambojenta: ''Shanti og Rambojentas eier var dødende, og de kom derfor i fosterhjem 21/10-07. De er to søstre født 4/4-02, og har alltid vært innekatter. De er vaksinerte, kastrerte og id-merket, og er derfor helt klare for sine nye hjem. De er veldig kosete og tillitsfulle, og veldig rolige og bedagelige katter. De liker å kose, sove og spise, og de kommer gjerne og legger seg på fanget for å sove og kose. Shanti får litt "vibber" på morgenen. Rambojenta er desidert den mest kosete. Hun liker mye oppmerksomhet, og søker også innimellom trøst hos Shanti. Shanti er mer glad i å drive med sine egne saker, og liker av og til å leke, men kanskje helst uten at andre blander seg inn i det. Hun liker også å se ut av vinduet, og er veldig nysgjerrig. Begge to er veldig glad i fisk, nam nam. Shanti og Rambojenta er veldig glad i hverandre og må derfor omplasseres sammen.'' Også Loke og Ask er innekatter - det er to gamle katter. http://www.fod.no/viewPage.php?page=Katter%20i%20fosterhjem.htm hehe, slike annonser er søte Jeg liker også varianten der de snakker og selger seg selv liksom 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 hehe, slike annonser er søte Jeg liker også varianten der de snakker og selger seg selv liksom Denne er fra foreningen for omplassering av dyr...;-) 0 Siter
Luska Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hvis du ikke bor slik til at katten kan være ute, så syns jeg du bør la være å skaffe deg katt. Stakkars dyr som skal være innestengt hele livet. Katter er utedyr. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 morsan- jeg har ingen erfaring med dette- er det ikke "vanskeligere" for førstegangs katteeiere å få voksne katter i hus ? Jeg vil tro at det er helt omvendt - det er nok mye lettere og mindre arbeid å overta en voksen katt. Kattunger har utrolig mye energi, og kattunger som holdes som innekatter ødelegger mye i leiligheten før de roer seg ned. Jeg har førstehånds erfaring, vi overtok en kattunge fra dyrebeskytteksen i høst. Skulle vi valgt på nytt ville vi nok valgt en voksen og rolig katt. 0 Siter
Gjest neila Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hvis du ikke bor slik til at katten kan være ute, så syns jeg du bør la være å skaffe deg katt. Stakkars dyr som skal være innestengt hele livet. Katter er utedyr. Fullstendig enig!!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er enig med Luska. Hvis kattene ikke kan være ute så la være å skaff deg katt. Hør evt. med FOD om de har noen voksne innekatter. 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er enig med Luska. Hvis kattene ikke kan være ute så la være å skaff deg katt. Hør evt. med FOD om de har noen voksne innekatter. ''Hør evt. med FOD om de har noen voksne innekatter.'' Og det har de! :-) Jf innlegg fra meg lenger ned. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hei! Ser du har mange mange gode tips nedover. Husk bare at om katten skal være inne, trengs det tilrettelegging og forberedning. Den stimuleringen katten ville fått ute, må du sørge for inne. Både fysisk og psykisk. Katten trenger klatrestativ, klorestamme og forskjellige leker. Siden du aldri har katt før, råder jeg deg til å enten kjøpe deg en katte bok, eller ta turen innom dyrlegen å få noen tips og råd der! Lykke til da!Det er koslig med katt. :0) 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hei! Har en gravid skogskatt orange\offwhite som føder snart!Gemyttet er fantastisk og hun er 7 år gammel pg har satt til verden 27 kattunger og alle som en har blitt langhårede.En keiserinne som har noen utrolige flotte gener.Men som sagt da må du vente en stund før de er leveringsklare. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Hei! Har en gravid skogskatt orange\offwhite som føder snart!Gemyttet er fantastisk og hun er 7 år gammel pg har satt til verden 27 kattunger og alle som en har blitt langhårede.En keiserinne som har noen utrolige flotte gener.Men som sagt da må du vente en stund før de er leveringsklare. Steriliser den stakkars katta Kåre..... 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Steriliser den stakkars katta Kåre..... Enig!! 0 Siter
rameau Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 Hei! Ser du har mange mange gode tips nedover. Husk bare at om katten skal være inne, trengs det tilrettelegging og forberedning. Den stimuleringen katten ville fått ute, må du sørge for inne. Både fysisk og psykisk. Katten trenger klatrestativ, klorestamme og forskjellige leker. Siden du aldri har katt før, råder jeg deg til å enten kjøpe deg en katte bok, eller ta turen innom dyrlegen å få noen tips og råd der! Lykke til da!Det er koslig med katt. :0) Tusen takk Har allerede begynt å se på klatrestativer, og vurderer å bygge luftegård til katten(e) Skal definitivt forhøre meg hos veterinæren ang. hva jeg bør gjøre for å stimulere de riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.