Gå til innhold

Noen som har kattunger å gi bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

-eller selge for en liten slant ?

I Oslo-området eller på Romerike ?

Er interessert i etpar kattunger som kunne egne seg som innekatter...

Skrevet

Masse annonser på finn.no

Alle er gitt bort, ellers så er de vant med å være ute...

Skrevet

Hva med et par voksne innekatter, da?

FOD skriver følgende om SAhanti og Rambojenta:

''Shanti og Rambojentas eier var dødende, og de kom derfor i fosterhjem 21/10-07. De er to søstre født 4/4-02, og har alltid vært innekatter. De er vaksinerte, kastrerte og id-merket, og er derfor helt klare for sine nye hjem. De er veldig kosete og tillitsfulle, og veldig rolige og bedagelige katter. De liker å kose, sove og spise, og de kommer gjerne og legger seg på fanget for å sove og kose. Shanti får litt "vibber" på morgenen. Rambojenta er desidert den mest kosete. Hun liker mye oppmerksomhet, og søker også innimellom trøst hos Shanti. Shanti er mer glad i å drive med sine egne saker, og liker av og til å leke, men kanskje helst uten at andre blander seg inn i det. Hun liker også å se ut av vinduet, og er veldig nysgjerrig. Begge to er veldig glad i fisk, nam nam.

Shanti og Rambojenta er veldig glad i hverandre og må derfor omplasseres sammen.''

Også Loke og Ask er innekatter - det er to gamle katter.

http://www.fod.no/viewPage.php?page=Katter%20i%20fosterhjem.htm

Skrevet

''Shanti og Rambojentas eier var dødende, og de kom derfor i fosterhjem 21/10-07. De er to søstre født 4/4-02, og har alltid vært innekatter. De er vaksinerte, kastrerte og id-merket, og er derfor helt klare for sine nye hjem. De er veldig kosete og tillitsfulle, og veldig rolige og bedagelige katter. De liker å kose, sove og spise, og de kommer gjerne og legger seg på fanget for å sove og kose. Shanti får litt "vibber" på morgenen. Rambojenta er desidert den mest kosete. Hun liker mye oppmerksomhet, og søker også innimellom trøst hos Shanti. Shanti er mer glad i å drive med sine egne saker, og liker av og til å leke, men kanskje helst uten at andre blander seg inn i det. Hun liker også å se ut av vinduet, og er veldig nysgjerrig. Begge to er veldig glad i fisk, nam nam.

Shanti og Rambojenta er veldig glad i hverandre og må derfor omplasseres sammen.''

morsan- jeg har ingen erfaring med dette- er det ikke "vanskeligere" for førstegangs katteeiere å få voksne katter i hus ?

Skrevet

morsan- jeg har ingen erfaring med dette- er det ikke "vanskeligere" for førstegangs katteeiere å få voksne katter i hus ?

Vet ikke, jeg har ingen katteerfaring selv, men har lekt litt med tanken om å skaffe katt, og isåfall er det mest sannsynlig med en voksen katt fra FOD.

Les på hjemmesiden deres om voksen katt kontra kattunge.

Skrevet

hehe, slike annonser er søte :) Jeg liker også varianten der de snakker og selger seg selv liksom :)

Skrevet

hehe, slike annonser er søte :) Jeg liker også varianten der de snakker og selger seg selv liksom :)

Denne er fra foreningen for omplassering av dyr...;-)

Skrevet

Hvis du ikke bor slik til at katten kan være ute, så syns jeg du bør la være å skaffe deg katt. Stakkars dyr som skal være innestengt hele livet.

Katter er utedyr.

Skrevet

Jeg vil tro at det er helt omvendt - det er nok mye lettere og mindre arbeid å overta en voksen katt. Kattunger har utrolig mye energi, og kattunger som holdes som innekatter ødelegger mye i leiligheten før de roer seg ned.

Jeg har førstehånds erfaring, vi overtok en kattunge fra dyrebeskytteksen i høst. Skulle vi valgt på nytt ville vi nok valgt en voksen og rolig katt.

Skrevet

Hvis du ikke bor slik til at katten kan være ute, så syns jeg du bør la være å skaffe deg katt. Stakkars dyr som skal være innestengt hele livet.

Katter er utedyr.

Fullstendig enig!!!!

Skrevet

Jeg er enig med Luska. Hvis kattene ikke kan være ute så la være å skaff deg katt. Hør evt. med FOD om de har noen voksne innekatter.

Skrevet

Jeg er enig med Luska. Hvis kattene ikke kan være ute så la være å skaff deg katt. Hør evt. med FOD om de har noen voksne innekatter.

''Hør evt. med FOD om de har noen voksne innekatter.''

Og det har de! :-)

Jf innlegg fra meg lenger ned.

Skrevet

Hei!

Ser du har mange mange gode tips nedover.

Husk bare at om katten skal være inne, trengs det tilrettelegging og forberedning.

Den stimuleringen katten ville fått ute, må du sørge for inne.

Både fysisk og psykisk.

Katten trenger klatrestativ, klorestamme og forskjellige leker.

Siden du aldri har katt før, råder jeg deg til å enten kjøpe deg en katte bok, eller ta turen innom dyrlegen å få noen tips og råd der!

Lykke til da!Det er koslig med katt. :0)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hei! Har en gravid skogskatt orange\offwhite som føder snart!Gemyttet er fantastisk og hun er 7 år gammel pg har satt til verden 27 kattunger og alle som en har blitt langhårede.En keiserinne som har noen utrolige flotte gener.Men som sagt da må du vente en stund før de er leveringsklare.

Skrevet

Hei! Har en gravid skogskatt orange\offwhite som føder snart!Gemyttet er fantastisk og hun er 7 år gammel pg har satt til verden 27 kattunger og alle som en har blitt langhårede.En keiserinne som har noen utrolige flotte gener.Men som sagt da må du vente en stund før de er leveringsklare.

Steriliser den stakkars katta Kåre.....

Skrevet

Hei!

Ser du har mange mange gode tips nedover.

Husk bare at om katten skal være inne, trengs det tilrettelegging og forberedning.

Den stimuleringen katten ville fått ute, må du sørge for inne.

Både fysisk og psykisk.

Katten trenger klatrestativ, klorestamme og forskjellige leker.

Siden du aldri har katt før, råder jeg deg til å enten kjøpe deg en katte bok, eller ta turen innom dyrlegen å få noen tips og råd der!

Lykke til da!Det er koslig med katt. :0)

Tusen takk :) Har allerede begynt å se på klatrestativer, og vurderer å bygge luftegård til katten(e)

Skal definitivt forhøre meg hos veterinæren ang. hva jeg bør gjøre for å stimulere de riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...