Gå til innhold

Serverer dere mat til

Anbefalte innlegg

Gjest wannabe husmor
Skrevet

annonsert stikke-innom- besøk? I tilfelle, hva..??

Skrevet

Jeg ville ikke servert mat ved stikke innom besøk, da dette vel gjerne betyr noen timer.

Litt ost og kjeks kanskje, eller rett og slett kaker og kaffe. Noen nystekte vafler smaker jo også godt :)

Også er jo tidspunktet litt avgjørende. Kommer de rett etter arbeid, kan de selvsagt være sultne. Kommer de i 19-20 tiden har man jo som regel spist middag.

Gjest ViViola
Skrevet

Det kommer helt an på når besøket kommer kontra hvilke planer familien har i forhold til mat. Får man stikke-innom-besøk ved middagstid, så får de mat. Kommer de rett etter middag, får de kaffe og muligens noe å bite i.

Får man annonsert besøk på formiddagen, så er det jo hyggelig å lage en salat, kanskje, eller en omelett eller noe lett til lunsj. Som sagt, det kommer helt an på når disse kommer, og kanskje også hvor lenge de blir.

Skrevet

Det kommer helt an på når besøket kommer kontra hvilke planer familien har i forhold til mat. Får man stikke-innom-besøk ved middagstid, så får de mat. Kommer de rett etter middag, får de kaffe og muligens noe å bite i.

Får man annonsert besøk på formiddagen, så er det jo hyggelig å lage en salat, kanskje, eller en omelett eller noe lett til lunsj. Som sagt, det kommer helt an på når disse kommer, og kanskje også hvor lenge de blir.

Enig, og tar med: Og hvorfra de kommer.

Større sjans for servering til noen som har reist et stykke enn noen som kommer gåendes, for eksempel.

Skrevet

Ja. Men hva kommer an på når besøket dukker opp. :)

Jeg synes det er koselig når folk kommer rett fra jobb og spiser middag sammen. :)

Skrevet

Det kommer an på tidspunkt tror jeg. Jeg setter frem litt kjeks om jeg har, eller nøtter med frukt. Så får de selvsagt kaffe :)

Skrevet

De fleste får noe å spise hos oss. Men det kommer jo an på hvem som kommer, og når.

Gjest Elextra
Skrevet

Det kommer helt an på tidspunktet, hvem som kommer og hvor de kommer fra.

Alle får vel minimum en kaffekopp eller et glass av en eller annen sort.

Gjest ViViola
Skrevet

Enig, og tar med: Og hvorfra de kommer.

Større sjans for servering til noen som har reist et stykke enn noen som kommer gåendes, for eksempel.

Absolutt!

Skrevet

Ikke mat, men gjerne en kopp kaffe med noe til.

Tar det jeg har i skapet, og det er ikke alltid mye...

Får man beskjed dagen før, handler jeg som regel inn noe.

Skrevet

Men annonsert besøk mener du vel at du vet om på forhånd at de kommer. Da ville jeg kjøpt et eller annet enkelt.

Uventet besøk er verre. Jeg er eneboer og ser ingen vits i besøket om jeg stort sett skal drive med matlaging på kjøkken mens gjestene sitter i stua! Dessuten har jeg nesten aldri besøk så jeg har som regel ikke noe særlig som egner seg for gjester.

Gjest Kristine M
Skrevet

Kaffe/te og noe å bite i. En sjelden gang middag.

Skrevet

Men annonsert besøk mener du vel at du vet om på forhånd at de kommer. Da ville jeg kjøpt et eller annet enkelt.

Uventet besøk er verre. Jeg er eneboer og ser ingen vits i besøket om jeg stort sett skal drive med matlaging på kjøkken mens gjestene sitter i stua! Dessuten har jeg nesten aldri besøk så jeg har som regel ikke noe særlig som egner seg for gjester.

''Dessuten har jeg nesten aldri besøk så jeg har som regel ikke noe særlig som egner seg for gjester.

'' Det er fint å ha noe i skapet, det er mye snadder som er holdbart i flere år! Nøtter på boks, for eksempel. Veldig koselig enten man regner med besøk, eller det kommer som en kjempestor overraskelse.

Gjest serverer noe
Skrevet

Ja.

Te og kjeks/kake/boller. Det kommer an på hva jeg har. Kanskje noe frukt også.

Gjest serverer noe
Skrevet

Ang. det.

En venninne og familien (mann og lite barn) skulle på besøk til mannens voksne datter. De hadde langt å reise, og da de kom dit fikk de ingenting! Hun fant ikke vann til barnet en gang! De var sultne og faren hadde reknet med noe enkel servering, og datteren får alltid rikelig når hun er på besøk hos far og stemor.

Skrevet

''Dessuten har jeg nesten aldri besøk så jeg har som regel ikke noe særlig som egner seg for gjester.

'' Det er fint å ha noe i skapet, det er mye snadder som er holdbart i flere år! Nøtter på boks, for eksempel. Veldig koselig enten man regner med besøk, eller det kommer som en kjempestor overraskelse.

Har jeg noe godt i en boks eller i fryseskapet, ender det som regel med at jeg spiser det opp... Er altfor glad i usunn mat!

Gjest jamvold
Skrevet

Vi har alltid is i frysa vår slik at det kan serveres med kaffe eller brus.

Har jeg litt tid før folk kommer så lager jeg gjerne vafler. Fort og lettvindt og kjempegodt.

Hvis jeg vet om besøket i flere timer i forveien så lager jeg gjerne en kake.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ang. det.

En venninne og familien (mann og lite barn) skulle på besøk til mannens voksne datter. De hadde langt å reise, og da de kom dit fikk de ingenting! Hun fant ikke vann til barnet en gang! De var sultne og faren hadde reknet med noe enkel servering, og datteren får alltid rikelig når hun er på besøk hos far og stemor.

''Hun fant ikke vann til barnet en gang!''

Trodde folk i Norge visste at vannet kommer ut av springen? Hadde kanskje ikke krane, da, denne voksne dattera?

Men fra spøk til alvor... At man ikke serverer mat til folk som har reist langt er ubetenksomt. Såpass servering ser jeg på som en selvfølge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...