Gå til innhold

Søppel/boss

Gjest The Boss with boss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neeeeiiiii.... det går greit det. Men rekeskall legger vi i frysen, og legger det oppi dunken når den skal tømmes.

Jeg nekter å tro at det ikke lukter hai lang vei. :(

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

8

• candyqueen_83

3

• KaVa

2

• adelie

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har også tømming av matavfall hver 14. dag, og jeg kan love deg at det ikke bare lukter hai, men det er også tildels et yrende liv oppi dunken på riktig gode sommermåneder. HELT JÆVLIG!

Skrevet

Vi har også tømming av matavfall hver 14. dag, og jeg kan love deg at det ikke bare lukter hai, men det er også tildels et yrende liv oppi dunken på riktig gode sommermåneder. HELT JÆVLIG!

Ææææææsj! Faen, så heslig! :(((((

Gjest ViViola
Skrevet

Ææææææsj! Faen, så heslig! :(((((

Og bare for å toppe det hele - disse dunkene må man også vaske etter tømming...

Skrevet

Og bare for å toppe det hele - disse dunkene må man også vaske etter tømming...

Du tuller!???

Skrevet

Du tuller!???

Vi vasker da også våre dunker! Er det så ille da? Ikke for hver gang de tømmes - men sånn innimellom. Oftere om sommeren enn om vinteren.

Lukter det vondt, hiver jeg oppi litt grønnsåpe, spyler med hageslangen og tømmer vannet ut i grøfta. Ikke noe pes det!

Men én eneste gang hadde vi fluelarver oppi. DET var ekkelt :-(

Skrevet

Vi vasker da også våre dunker! Er det så ille da? Ikke for hver gang de tømmes - men sånn innimellom. Oftere om sommeren enn om vinteren.

Lukter det vondt, hiver jeg oppi litt grønnsåpe, spyler med hageslangen og tømmer vannet ut i grøfta. Ikke noe pes det!

Dersom dunkene ser ut slik ViViola beskriver, synes jeg det er temmelig ille, ja. :(

Det er mulig jeg er fjern, men jeg forventer at jeg slipper å ha noe mer med søpla mi å gjøre når den er putta ut i de store søppelkassene.

Gjest ViViola
Skrevet

Du tuller!???

Nei, dessverre... Dette er omtrent det jævligste jeg må gjennom i løpet av sommeren, og jeg ser ut som en romfarer der jeg driver på med hageslange og vaskemidler og gummihansker opp til under armene.

JEG VIL HA TILBAKE MATAVFALLSKVERNA MI!

Gjest ViViola
Skrevet

Det er ille om sommeren, synes jeg, når det gjærer og putrer og stinker av faenskapen, for ikke å snakke om larver... Da tilter jeg nesten.

Lagde forresten fuglefest en gang også, lot lokket stå oppe på dunken etter tømming, orker ikke gå løs på oppgaven (satset egentlig på regn, men det kom ikke). Da ble det liv og røre rundt dunken!

Som sagt, det er bare på sommeren jeg sliter...

Skrevet

Det er ille om sommeren, synes jeg, når det gjærer og putrer og stinker av faenskapen, for ikke å snakke om larver... Da tilter jeg nesten.

Lagde forresten fuglefest en gang også, lot lokket stå oppe på dunken etter tømming, orker ikke gå løs på oppgaven (satset egentlig på regn, men det kom ikke). Da ble det liv og røre rundt dunken!

Som sagt, det er bare på sommeren jeg sliter...

Det der hadde jeg faktisk ikke fiksa i det hele tatt. :((((

Gjest ViViola
Skrevet

Det der hadde jeg faktisk ikke fiksa i det hele tatt. :((((

Jeg fikser ikke alternativet... (Men ofte får jeg gubben til å gjøre jobben, da, hvis han er hjemme når søppelbilen har vært her.)

Skrevet

Jeg fikser ikke alternativet... (Men ofte får jeg gubben til å gjøre jobben, da, hvis han er hjemme når søppelbilen har vært her.)

Alternativet er jo bare å pælme alt i restavfallet. Må innrømme at det ikke hadde kosta meg en kalori...

Skrevet

Hos oss henter de boss en gang i uken slik:

Matavfall annenhver uke

Papiravfall hver fjerde uke

Restavfall hver fjerde uke.

Det er forskjellige størrelser på dunker, koster bare 50 kr mer for stor enn for liten dunk pr år.

Gjest ViViola
Skrevet

Alternativet er jo bare å pælme alt i restavfallet. Må innrømme at det ikke hadde kosta meg en kalori...

Det tømmes bare hver 4. uke, og den dunken er stupfull hver gang - uten matavfall.

candyqueen_83
Skrevet

Papiravfall blir hentet en gang pr uke, og restavfall blir hentet en gang pr uke :o) Vi har ikke noe mer sortering enn det

Skrevet

Papir blir henta ein gong i mnd. Resten ein gong i veka. Dunken min blir full, så resten lurer eg ned i naboens halvfulle dunk. (etter den er trilla ned for henting)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Papiravfall blir hentet en gang pr uke, og restavfall blir hentet en gang pr uke :o) Vi har ikke noe mer sortering enn det

''Papiravfall blir hentet en gang pr uke''

Hvor mye papiravfall greier man samle på en uke, da? Her blir det i alle fall ikke mye av det.

Skrevet

Hos oss er det også tømmin hver 14. dag. Det lukter ikke så ille. Restavfalldunken var _mye_ verre da vi hadde bleiebarn enn matavfalldunken noensinne har vært.

Jeg vasker dunkene med eddikvann i blant. I matavfalldunken putter jeg oppi hageavfall, vet ikke om det påvirker lukta på noen måte.

AneM1365380603
Skrevet

Vi har restavfall den første uka, så bio, så papir før den slutter runden med bio. Vi har en stor og en liten dunk til restavfallet. Det måtte vi ha pga bleiebarn. Når den yngste slutter med nattbleia skal vi kutte ut den eksta dunken. Da kutter vi ut den minste dunken. Kanskje du skal be om en til dunk, men da må du betale litt ekstra.

candyqueen_83
Skrevet

''Papiravfall blir hentet en gang pr uke''

Hvor mye papiravfall greier man samle på en uke, da? Her blir det i alle fall ikke mye av det.

Nå ble jeg litt usikker på om det er hver 14 dag. Men restavfall er hvertfall hver uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...