Gjest Ingvild 1990 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei hei! Jeg tror, men er litt usikker på om det jeg spiser til frokost er sunt. Det er banan, rosin, havregryn og melk. Jeg liker litt variasjon så orker ikke brød-mat til både frokost og lunsj. Så spiser Ingers rugbrød til lunsj. Men det er altså denne frokosten jeg lurer på om jeg kan spise med god samvittighet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Frokosten din er helt OK. Kjappe karbohydrater via banan og rosin, og havregryn som holder deg gående lenge. I tillegg kan du gjerne ta på litt nøtter eller f.eks. solsikkefrø. Da inneholder måltidet enda mer variasjon. Det kan også være godt med litt youghurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elsker havregrøt Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Viss du koker den på vann,så er det nok en super frokos. Kutt gjerne ut melka på.Ellers er jeg enig med Speak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Viss du koker den på vann,så er det nok en super frokos. Kutt gjerne ut melka på.Ellers er jeg enig med Speak. Hvorfor kutte ut melka? havregrøt er trist uten melk, dessuten får du kalsium og proteiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elsker havregrøt Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hvorfor kutte ut melka? havregrøt er trist uten melk, dessuten får du kalsium og proteiner. Har jobbet på et sted der vi drev med kosthold og ernæring. Skremmende,eller rettere fantastisk å se, hvor mange som fikk et nytt liv uten kumelk. De med allergi,magetrøbbel,kviser osv.osv.ble alle mye bedre.Derfor er jeg helt overbevist om at kumelk er for evt friske barn og kalver. Kalsium og proteiner får vi i mange andre sunne ting. Nøtter eller sesammelk på grøten gir masse kalsium og proteiner. men her er det et problem med økonomi,så akkurat i slike tilfeller blir kanskje det litt dyrt.Men regner med at denne økønomiske situasjonen ikke er langvarig. Et apropos til kalsium å melk. Norge er det lande i verden med høyest melkeforbruk, samtidig har vi mest benskjørhet..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har jobbet på et sted der vi drev med kosthold og ernæring. Skremmende,eller rettere fantastisk å se, hvor mange som fikk et nytt liv uten kumelk. De med allergi,magetrøbbel,kviser osv.osv.ble alle mye bedre.Derfor er jeg helt overbevist om at kumelk er for evt friske barn og kalver. Kalsium og proteiner får vi i mange andre sunne ting. Nøtter eller sesammelk på grøten gir masse kalsium og proteiner. men her er det et problem med økonomi,så akkurat i slike tilfeller blir kanskje det litt dyrt.Men regner med at denne økønomiske situasjonen ikke er langvarig. Et apropos til kalsium å melk. Norge er det lande i verden med høyest melkeforbruk, samtidig har vi mest benskjørhet..... Jeg elsker kumelk! Drikker skummet så melkefett skulle ikke være noe problem. Har ikke kviser, vond mage eller noe sånt. Selv om noen er allergiske for kumelk så betyr vel ikke det at kumelk er usunt? Mange er allergiske for nøtter også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elsker havregrøt Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg elsker kumelk! Drikker skummet så melkefett skulle ikke være noe problem. Har ikke kviser, vond mage eller noe sånt. Selv om noen er allergiske for kumelk så betyr vel ikke det at kumelk er usunt? Mange er allergiske for nøtter også :-) Du kan gjerne få siste ordet:) Men er glad i en god diskusjon...Joda ,mange er allergiske for for nøtter,egg,kiwi og sikkert gulrøtte for den del. Men det er allikevel et fåtall. Kumelk allergi er nok mere utbredt. Og jeg tenker da mere på melkesukkeret enn melkefettet.Ingenting å "krangle" om, blir bare engasjert:). Har forresten hørt at melk muligens beskytter mot brystkreft, rett skal være rett. En lege sa til meg en gang at viss de fleste slutter å drikke kumelk, så vil mange av oss bli arbeidsledige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.