Gå til innhold

Erfaringer/kunnskap om: gå på/få lønnstilskudd

Anbefalte innlegg

Gjest informasjon blir jeg glad for
Skrevet

Hei!

Har lest litt på sidene til NAV nå. Ser det er noe som heter å arbeide på lønnstilskudd. Der arbeidsgiver får tilskudd for å ta inn en yrkeshemmet og den yrkeshemmede skal få ordinær lønn fra bedriften.

Dette har jeg aldri hørt om før. Er det noen her som har mer informasjon å komme med? Er det noen som har erfaringer i forhold til dette tiltaket?

Jeg skal på yrkesrettet attføring pga psykdom (biologisk betinget) og et annet fysisk sansehandicap. Når det står at personen skal ansettes på "ordinære lønns- og arbeidsvilkår" og at hovedmålet er å få arbeid i bedriften der senere, hva innebærer dette? Jeg har en mulig arbeidsgiver, i disse stillingene som lyses ut er dette ansettesforhold av 4 års varighet. Lønnen som står i stillingsannonsen er på XXX XXX pr år. Vil det si at om jeg får lønnstilskudd fra NAV vil jeg få XXX XXX i lønn årlig fremfor min stønadssats fra NAV nå på YY YYY pr år?

Det står at for pers. på yrkesrettet attføring kan NAV gi lønnstilskudd til bedriften i inntil 3 år. Vil det si at NAV betaler bedriften tilbake for lønnen de utbetaler til meg? Altså at det koster dem kr 0,- å ha meg der egentlig? Så det blir lønnsomt både og for meg?

Slik ståa er i dag er mine arbeidsmuligheter veldig innskrenkede:( Jeg tror den mulige arbeidsgiveren har vært i kontakt med, liker meg godt. De kjenner meg fra før, men ser meg som en "risiko" mht sykdom/handicap. Det vil bli for stor sjanse for dem å ta om jeg blir sykemeldt etc. (Jeg er det man kaller manisk depressiv og legene sier jeg må regne med at jeg kan bli manisk/deprimert flere ganger i mitt liv, selv om jeg tar medisiner som er til stor hjelp).

Tror dere jeg kan få komme på lønnstilskuddordning. Jeg er så innmari lei meg for at jeg ikke kan få jobb noe sted. Også jeg som var så ettertraket på arbeidsmarkedet før :( Så er alt snudd på hodet og jeg føler meg vraket! ALT jeg ønsker er å få jobbe igjen. Har gått veldig lenge nå med dette ønsket og jeg kommer ikke inn i arbeidslivet.....

Hva må til for å få lønnstilskudd? Hvor strengt er det? Er det masse søknader som må sendes inn? Hvor lett/vanskelig er det å få medhold/avslag? Hvor psyk/syk må man være for å få lov å gå på lønnstilskudd?

Mange spørsmål, fra en veldig arbeidsvillig men psyk/syk

som likevel mener at h*n har en del å by på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...