Gjest togli Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Kan jeg spørre hvor lenge du trente pilates før du klarte å legge ned håndflatene da? Det er sikkert lurt å ta en økt nå og da, men det kan du vel gjøre hjemme nå når du kan kunsten? Jeg har aldri fått instruksjoner. Kjøpte meg en pilates DVD og tok 20 minutter pilates foran TV'n tre ganger i uka. Etter første treningsøkt klarte jeg ikke å le på tre dager pga at musklene i magen var helt utkjørte ;-) Etter to uker kjente jeg at jeg fikk en helt annen holdning og etter et par mnd diskuterte jeg tilfeldigvis med min mor og ene søster om hvorvidt vi kunne stå med rake ben og ha håndflatene i gulvet. Jeg skulle vise dem hvor stiv jeg var og fikk hakeslepp når jeg faktisk klarte det 0 Siter
Sofline Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Sikkert enda mer praktisk å kunne bøye knærne begge veier ;-) Æsj, det kan jeg ikke... 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 Jeg har aldri fått instruksjoner. Kjøpte meg en pilates DVD og tok 20 minutter pilates foran TV'n tre ganger i uka. Etter første treningsøkt klarte jeg ikke å le på tre dager pga at musklene i magen var helt utkjørte ;-) Etter to uker kjente jeg at jeg fikk en helt annen holdning og etter et par mnd diskuterte jeg tilfeldigvis med min mor og ene søster om hvorvidt vi kunne stå med rake ben og ha håndflatene i gulvet. Jeg skulle vise dem hvor stiv jeg var og fikk hakeslepp når jeg faktisk klarte det Det er godt å overraske seg selv. Yoga og pilates kan kanskje sammenlignes, eller er det enlere ? Jeg er ganske stiv... 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 Jeg skrev i et annet innlegg her at en grandtante klarte det i en alder av 94 år, men så var hun rimelig kort i beina også;-) Hun trente ikke noe på den tiden eller i ørten foregående år, så jeg heller til den teorien at dette må kan være en medfødt ting som gjør at du har anlegg for det. ;-) Det var da voldsomt, 94år og klare slikt! Ja da er jeg enig med deg i at det må være medfødt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Æsj, det kan jeg ikke... Så, så, det går nok bra allikevel. Man kan tross alt ikke fikse alt her i verden ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Det er godt å overraske seg selv. Yoga og pilates kan kanskje sammenlignes, eller er det enlere ? Jeg er ganske stiv... Det er på en måte litt likt, men jeg vil si pilates handler mer om å strekke ut. I Yoga spiller jo også det psykiske inn. Jeg har prøvd yoga også og det var flott trening, men kanskje litt for rolig for rasløse meg. Når jeg skulle sitte og slappe heeeelt av, ble jeg stressa fordi jeg kom på alle de tusen tingene jeg skulle ha gjort istedetfor ;-) Med pilates føler jeg at jeg gjør noe hele tiden og da glemmer jeg lettere alt annet som også burde gjøres (omtrent som når jeg sitter på dataten ;-P ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 Det er på en måte litt likt, men jeg vil si pilates handler mer om å strekke ut. I Yoga spiller jo også det psykiske inn. Jeg har prøvd yoga også og det var flott trening, men kanskje litt for rolig for rasløse meg. Når jeg skulle sitte og slappe heeeelt av, ble jeg stressa fordi jeg kom på alle de tusen tingene jeg skulle ha gjort istedetfor ;-) Med pilates føler jeg at jeg gjør noe hele tiden og da glemmer jeg lettere alt annet som også burde gjøres (omtrent som når jeg sitter på dataten ;-P ) Takk for svar. Da kan det være jeg prøver det også hehe, om tiden flyr som ved dataen, da er det bare velstand 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Takk for svar. Da kan det være jeg prøver det også hehe, om tiden flyr som ved dataen, da er det bare velstand ;-) Jeg kjøpte min DVD via TV-shop. Den heter Windsor Pilates. 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Det var da voldsomt, 94år og klare slikt! Ja da er jeg enig med deg i at det må være medfødt. Ja, dama levde til hun var 101, men siste tilfelle av å ta flathendene i bakken som jeg vet om gjorde hun på 94-årsdagen;-) Men jeg husker jo at det var rart som ca 10-åring at jeg ikke klarte dette i det hele tatt, mens hun som da må ha vært ca 83 klarte det...;-) Men hun klarte jo ikke alt like bra, da*he he* Hun både så dårlig og hørte dårlig, og glemte ting også. Det var alltid en selsom opplevelse å spille Ludo med henne - hun kasta terningen, fikk en 4'er, flytta 5 hopp og slo et ekstrakast! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 ;-) Jeg kjøpte min DVD via TV-shop. Den heter Windsor Pilates. *kremt* tror jeg har en sånn en liggende, fortsatt med plastfolien på...... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 *kremt* tror jeg har en sånn en liggende, fortsatt med plastfolien på...... Nå kan du sikkert tjene godt på å selge den til Pekkaline ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Nå kan du sikkert tjene godt på å selge den til Pekkaline ;-) *knegg* Men tjene og tjene fru Blom. Blir vel heller snakke om å begrense tapet!;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Nei, eg klarer så vidt å nå ned i bakken med fingertuppene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Ja, det klarer jeg selv om jeg ikke står men sitter og kan legge hodet mellom bena på gulvet. Men nå er mora mi like myk og minstemann, det er nok arvelig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Neida, jeg tuller ikke. Jeg får virkelig beina bak nakken. Og jeg er i midten av trettiåra. Da må du være forsiktig for det er ikke sunt å være hypermobil ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Nei. Jeg er stiv som en stokk. Etter lang tids behandling er jeg fremdeles stiv. Det går mest på at jeg ikke klarer og slappe av, og spenner meg hele tiden. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 *knegg* Men tjene og tjene fru Blom. Blir vel heller snakke om å begrense tapet!;-) Det gjelder å tenke positivt vet du 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1202841461' post='3804013] Nei. Jeg er stiv som en stokk. Etter lang tids behandling er jeg fremdeles stiv. Det går mest på at jeg ikke klarer og slappe av, og spenner meg hele tiden. Kanskje du kunne hatt god nytte av en meditasjons cd? Jeg har prøvd det og var veldig avslappet etter den. 0 Siter
pekkaline Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 Ja, det klarer jeg selv om jeg ikke står men sitter og kan legge hodet mellom bena på gulvet. Men nå er mora mi like myk og minstemann, det er nok arvelig. Det er jo bra at du har den fordelen 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Kanskje du kunne hatt god nytte av en meditasjons cd? Jeg har prøvd det og var veldig avslappet etter den. He he, jeg er så håpløs jeg at det funker ikke det heller. Brukte mange år på å bli så stiv, så jeg får bruke noen på og myke meg opp igjen også ) Jeg skal ha mer behandling nå, som også går mer på at jeg skal slappe av. Selv om jeg slapper av i hodet, jobber kroppen på. Litt ekkelt og ikke ha kontrollen selv faktisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.