Gå til innhold

Er du myk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må du være forsiktig for det er ikke sunt å være hypermobil ;o)

Jeg vet det, og jeg tar mine forholdsregler. Jeg pleier ikke å legge beina på nakken i tide og utide. ;o)

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

42

• morsan

7

• Mrs. Wallace

5

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det klarer jeg selv om jeg ikke står men sitter og kan legge hodet mellom bena på gulvet. Men nå er mora mi like myk og minstemann, det er nok arvelig.

Er du også hypermobil, Dorthe?

Skrevet

Er du også hypermobil, Dorthe?

Jeg tror nok det men jeg er ikke så myk som andre jeg kjenner. Jeg tenker alltid Ehler Danlos hvis folk er så hypermobile og synes vel egentlig at alle burde sjekke seg ut for det hvis de er slik. Men jeg har ikke gjort det selv da. Men kan sitte i lotusstilling helt uten problem og har alltid kunne gått rett ned i spagaten uten oppvarming.

Men det er jo andre symptomer også som jeg ikke har.

Gjest trener yoga
Skrevet

Yoga er ingen konkurranse. ;-)

Jeg er ganske myk, ja. Men du må trene yoga noen ganger i uken og etter hvert blir du mykere.

Gjest trolline
Skrevet

JAaaaa....det kan jeg...men har kansje for korte Bein? :-)

Skrevet

Yoga er ingen konkurranse. ;-)

Jeg er ganske myk, ja. Men du må trene yoga noen ganger i uken og etter hvert blir du mykere.

hehe, ja jeg får prøve meg på de enkleste øvelsene i starten.

Skrevet

Jo, det er faktisk ikke så bra å være så tøyelig. Hypermobilitet kan skape plager, så jeg prøver å unngå de helt store utfallene.

Jeg var ikke klar over dette med hypermobilitet.Det er vel best å ikke gjøre for mye av visse bevegelser da. Fant dette:

Diagnostik

Ledöverrörlighet uppskattas med hjälp av den internationella Beightonskalan. Man talar om ledöverrörlighet om minst fem av skalans nio kriterier uppfylls.

Kriterierna är följande:

* Lillfingret kan översträckas över 90 grader (på vänster och höger sida).

* Tummen vidrör underarmen (på vänster och höger sida).

* Översträckning av armbågen mer än 10 grader (på vänster och höger sida).

* Översträckning av knäleden mer än 10 grader (på vänster och höger sida).

* Nedåtböjning med raka knän och handflatorna i golvet.

Takk.

Skrevet

Jeg er nok omtrent så myk som et knekkebrød. Har vel ca. 10 cm igjen før jeg når med fingertuppene i bakken (med strake bein.)

Lurer ofte på hvordan jeg har fått en datter som har blitt så myk som ho er....

Gjest Tatjana
Skrevet

Ja, det kan jeg. Selv uten å varme opp. Jeg syns ikke selv jeg er sånn veldig myk da, men håndflatene i bakken med strake knær går akkurat.

Skrevet

Du er kanskje veldig ung? Fint at noen kan kunsten :)

Jeg er nok ikke spesielt ung i tall (37) - men føler meg langtfra gammel! :)

Skrevet

Ja :) Både jeg og min søster klarer det uten problemer. Kommer nesten ned i spagat også, uten at det akkurat er noe jeg driver med til daglig ;D

Skrevet

Ja :) Både jeg og min søster klarer det uten problemer. Kommer nesten ned i spagat også, uten at det akkurat er noe jeg driver med til daglig ;D

Guri! Spagaten har jeg ikke klart noen gang :)

Skrevet

*Hehe* Nei, jeg når ned med fingertuppene, men ikke håndflaten nei.

Var hos legen nylig og klagde over ledd- og muskelsmerter og han sjekekt bevegeligheten i leddene mine og sa at jeg hadde helt fin bevegelighet. Ikke supermyk, men det var heller ikke nødvendigvis noen fordel, mente han.

Det har han rett i legen din.

Er veldig myk, og har mer bevegelige ledd enn de fleste ( selv om jeg ikke legger beina bak nakken lenger..passer seg ikke når man er 40 +) Kjenner jeg er mer slarkete i ledda no og det trengs trening for at musklene skal holde ledda på plass. Jeg kommer til å få prolemer når jeg blir gammel.

Døtrene mine har arvet det, den eldste trener mye og har fått eget styrkeprogram for at hun ikke skal få problemer senere.

Gjest trener yoga
Skrevet

hehe, ja jeg får prøve meg på de enkleste øvelsene i starten.

Du strekker deg og tøyer så langt du kan; det skal ikke gjøre vondt. Ta det du kan i begynnelsen, men mange øvelser går fint for nybegynnere også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...