Gå til innhold

tips til middagsmat til mine svært kresne sviger

Anbefalte innlegg

Gjest mat på lørdag
Skrevet

På lørdag kommer svigers på besøk og jeg har ikke så masse penger akkurat nå. De er veldig glad i god mat og nå lurer jeg på om noen har noen gode ideer til hva jeg kan servere dem og som ikke koster så mye. Skal være forrett hoved rett og en god desert.

veldig glad for ideer og tips.

Skrevet

Forrett: Rull røykelaks, hakka rødløk inn i ei lefse som du har smurt med Philadelphila- eller Snøfriskost. Skjær denne i skiver. Veldig greit og kan lages ferdig dagen før. (Pakk den ferdige rullen inn i tett plast og skjær den opp rett før servering)

Hovedrett: Del opp 2 ferdiggrilla kyllinger i serveringsbiter, legg i ildfast form. Del opp 4 paprikaer i litt store biter som du strør mellom kyllingen. Skjær opp 2 løk i ringer, tilsett et par fedd hvitløk, godt med salt og pepper og litt revet muskatnøtt - kok dette mørt i 2 beger fløte (veit ikke nøyaktig mengde, men dette bør være mer enn nok). Hell blandingen over kyllingen og strø godt med ost over. Sett i ovnen til osten er gylden.

Dessert: Kjøp ei bøtte mangosorbet og skjær opp frisk mango ved siden av. Eller lag tilslørte bondepiker. http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/barmeny/2347452.html

Dette tror jeg ikke skal komme ut så veldig dyrt, og det er godt. :)

Skrevet

Forrett: Rull røykelaks, hakka rødløk inn i ei lefse som du har smurt med Philadelphila- eller Snøfriskost. Skjær denne i skiver. Veldig greit og kan lages ferdig dagen før. (Pakk den ferdige rullen inn i tett plast og skjær den opp rett før servering)

Hovedrett: Del opp 2 ferdiggrilla kyllinger i serveringsbiter, legg i ildfast form. Del opp 4 paprikaer i litt store biter som du strør mellom kyllingen. Skjær opp 2 løk i ringer, tilsett et par fedd hvitløk, godt med salt og pepper og litt revet muskatnøtt - kok dette mørt i 2 beger fløte (veit ikke nøyaktig mengde, men dette bør være mer enn nok). Hell blandingen over kyllingen og strø godt med ost over. Sett i ovnen til osten er gylden.

Dessert: Kjøp ei bøtte mangosorbet og skjær opp frisk mango ved siden av. Eller lag tilslørte bondepiker. http://www.nrk.no/programmer/tv_arkiv/barmeny/2347452.html

Dette tror jeg ikke skal komme ut så veldig dyrt, og det er godt. :)

Det hørtes helt fantastisk ut! *sulten*

Skrevet

Glemte å si at det skal serveres ris til hovedretten. ;)

Skrevet

Noe som er enkelt og godt er kalkun. Faller som regel i smak hos alle.

Gjest svigermora
Skrevet

Forslaget til mariaflyfly hadde jeg likt veldig godt å få hos min svigerdatter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...