Gå til innhold

NHD: Merkelige kroppslige symptomer på angst

Anbefalte innlegg

Gjest anonymmynona

Jeg er en mann i slutten av tjueårene, og lurer på noe som jeg gjerne skulle spurt en psykiater om, men som er av en slik karakter at jeg kvier meg for å gjøre det. Problemet er det at jeg sliter med ekstremt tidlig utløsning, både ved onanering og ved samleie. Med ekstremt mener jeg kanskje kun et "støt" under samleie eller 30 sekund med onanering, og så er det hele gjort! Jeg har forsøkt den såkalte "start-stopp"-metoden og knipeøvelser i flere måneder, men det fungerer rett og slett ikke - jeg ser ingen bedring. Til og med når jeg har gått på AD (Cipralex og Cymbalta) har jeg hatt det samme problemet, selv om disse som oftest sies å skulle kunne hjelpe på problemet. Mine spørsmål er: -Jeg har lest at den antatte årsaken til tidlig utløsning er at man har for lite serotonin, kan dette være årsaken til plagene hos meg? -Finnes det AD som er mer "potente" med tanke på å dempe disse plagene? Jeg ser at nettopp Seroxat anbefales, er dette bedre enn de andre jeg har brukt? -Jeg har slitt mye med angst og depresjon opp gjennom livet, og begynte for første gang med Seroxat når jeg var 12 år (!). Kroppen har jo store omveltninger i denne alderen, kan jeg ha fått permanente skader som følge av denne medisinbruken? -Har du noen råd?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...