Gå til innhold

Vil søke på en jobb

Anbefalte innlegg

Gjest lyst på denne jobben
Skrevet

Har nettopp funnet en jobb jeg har lyst på. Problemet er at jeg er student og er ikke ferdig før til sommeren. Er det vanlig at prosessen tar mange måneder?

Gjest Aimabel
Skrevet

Står det ikke når det er tilredelse? Ring og snakk med dem da vel! :-)

Skrevet

De fleste som allerede jobber et sted har jo tre måneders oppsigelse. Så hvis de mottar søknader nå, så har de neppe en avgjørelse klar før i mars, og da må de regne med at den de ansetter ikke kan starte før i juni-juli. Så jeg ville søkt, var jeg deg!

Skrevet

De fleste som allerede jobber et sted har jo tre måneders oppsigelse. Så hvis de mottar søknader nå, så har de neppe en avgjørelse klar før i mars, og da må de regne med at den de ansetter ikke kan starte før i juni-juli. Så jeg ville søkt, var jeg deg!

Enig med mallet. Vi lyste ut en stilling i begynnelsen av juli - først i begynnelsen av desember begynte den nye personen å jobbe.....

Skrevet

Det er ikke uvanlig at studenter begynner å søke på jobber på denne tiden av året.

Da jeg studerte så var det flere som fikk jobb et par til tre måneder før de var ferdig utdannet.

Er du interessert så søker du, så enkelt er det:-)

Skrevet

Jeg hadde søkt på jobben nå. Det er kanskje ingen fordel at det er lenge til skolen slutter, men de som søker etter folk forventer nok at søkeren har 3 mnd. oppsigelse. Og det er jo nå ut mai.

Skrevet

Ja du kan godt søke allerede nå.

Det kan variere hvorvidt arbeidsgiver har behov for at arbeidstakeren skal begynne snarlig, men det er ikke uvanlig at ansettelsesprosessen tar 3-4 mnd (utlysning - intervju - behandlig i tilsettningsrådet + evt 3 mnd oppsigelsestid til den nyansatte).

Send med cv og siste karrakterutskrift - og gjør rede for hvilke fag du skal eksamineres i til våren.

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...